Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Dodatki - zestawienia - sfera => Wątek zaczęty przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 09:16:01

Tytuł: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 09:16:01
Witam,

po wdrożeniu aplikacji korzystającej ze Sfery na maszynie klienta otrzymujemy komunikat 'Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.'. Aplikacja ta działa w formie usługi. Na tej samej maszynie u klienta mamy identyczną aplikację działającą już na innej bazie, tam działa wszystko ok. Na drugiej, niedziałającej bazie na początku po wdrożeniu faktycznie nie była aktywna licencja Sfery, ale po jakimś czasie została aktywowana, na razie na próbną. Z czym jeszcze, oprócz nieaktywnej licencji Sfery może wiązać się ten błąd? Podejrzewam, że problem w tym przypadku może być związany z drugą częścią tego komunikatu, ale nie mogę znaleźć więcej info na ten temat
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Grudzień 18, 2015, 09:29:30
Pomoc->Zarządzanie licencjami.
Jak wygląda tam licencja Sfery?
Uruchamiacie program, na który jest sfera (Subiekt, Rewizor, Gratyfikant)?
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 09:51:47
Aktualne licencje:
Sfera dla Subiekta GT - próbna

Ostrzeżenia:
Sfera dla Subiekta GT   Wersja próbna, pozostalo 13 dni
Gratyfikant GT   Brak uprawnien do najnowszej wersji (<-- nie wiem, czy ma to w tym przypadku jakieś znaczenie, na wszelki wypadek wrzucam)

Błąd występuje według stosu nie tu (część naszego kodu):
Instance.oGT = new InsERT.GT();
ConnectionParameters.Fill(Instance.oGT);
InsERT.Aplikacja oSubGT = Instance.oGT.Uruchom((int)InsERT.UruchomDopasujEnum.gtaUruchomDopasujOperatora, (int)InsERT.UruchomEnum.gtaUruchomWTle);

tylko już w tym momencie:
var suDokumentyManager = aplikacja.SuDokumentyManager;

Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: candy w Grudzień 18, 2015, 10:43:13
A co jest wpisane w oGT.Produkt ?
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Grudzień 18, 2015, 10:45:21
Bo właśnie, z tego co pamiętam, tak to działa. Błąd nie powstaje podczas połączenia tylko przy użyciu pierwszego obiektu.

Podejrzewam, że ten fragment:
tylko już w tym momencie:
var suDokumentyManager = aplikacja.SuDokumentyManager;
jest pierwszym użyciem jakiegokolwiek obiektu.
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 10:47:45
A co jest wpisane w oGT.Produkt ?

InsERT.ProduktEnum.gtaProduktSubiekt
Tytuł: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 18, 2015, 11:01:20
Czy od momentu aktywacji Sfery był uruchamiany ponownie serwer SQL ?
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 11:07:11
Czy od momentu aktywacji Sfery był uruchamiany ponownie serwer SQL ?

W bazie start time pokazuje 2015-12-01 17:40:00.300, a aktywacja sfery odbyła się 2 dni temu, więc wychodzi na to, ze nie. Natomiast nie kojarzę takiej sytuacji z naszego środowiska testowego, żeby restart SQL Servera był w tym przypadku wymagany
Tytuł: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 18, 2015, 11:23:48
Środowisko testowe a środowisko produkcyjne to dwa różne światy... Sprawdź czy pomoże.
Tytuł: Odp: Błąd - Brak ważnej licencji Sfery i/lub stowarzyszonego produktu w podmiocie.
Wiadomość wysłana przez: mateuszs w Grudzień 18, 2015, 13:54:47
Środowisko testowe a środowisko produkcyjne to dwa różne światy... Sprawdź czy pomoże.

Pomogło! (dokładniej restart całej maszyny u klienta). Dzięki za pomoc