Autor Wątek: Często powtarzający się błąd połączenia  (Przeczytany 4425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paladyn

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Często powtarzający się błąd połączenia
« dnia: Maj 11, 2016, 15:17:13 »
Witam.

Od około miesiąca dość regularnie zawiesza nam się Sfera. Jedynym z częściej występujących błędów jest "Error [0x800706b5] The interface is unknown.". Nie jest to zależne od platformy przez którą się łączymy ani od języka programowania (część aplikacji mamy w Delphi, a część webową w PHP)

Jeśli miał ktoś podobny problem to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki z czego może on wynikać.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2016, 15:35:54 »
W takim razie nasuwa się pytanie - co się zmieniło ? Nie napisałeś przy jakich operacjach tak się dzieje ? Problem pojawia się na jednym stanowisku czy kilku ? Ogólnie nie słyszałem o takim błędzie, więc wszystko wskazuje na problem z waszym środowiskiem.
Daniel, Białystok.

Offline Paladyn

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2016, 13:18:35 »
W takim razie nasuwa się pytanie - co się zmieniło?

W tym właśnie problem, że nic się nie zmieniło (poza paroma updatami Subiekta). Skrypty są dokładnie te same. Konfiguracja serwerze również się nie zmieniła.

Nie napisałeś przy jakich operacjach tak się dzieje?

Nie jest to zależne od typu operacji w Sferze. Najczęściej przy dodawaniu dokumentów (ZK, FS, PA itp.). Natomiast błąd nie ma nic wspólnego z wydrukiem czy fiskalizacją.

Problem pojawia się na jednym stanowisku czy kilku?

Nie jest zależne od stanowiska, ale ogólnie dotyczy Sfery. Czyli niezależnie od stanowiska, na którym zostanie odpalony skrypt, na tym również może pojawić się błąd.

Najgorzej jest jeśli np. doda połowę WZ lub FS przy zamówieniu i się zawiesi. Później jest sporo odkręcania. Jeszcze dwa miesiące temu takie błędy praktycznie nie występowały.

Tak się zastanawiam czy to może być związane
a) z przeciążeniem bazy danych Subiekta?
b) wykorzystaniem jednego konta użytkownika dla skryptów Sfery?
c) możliwością jednoczesnego przekroczenia ilości użytych licencji Sfery?

Pozdrawiam

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2016, 13:34:14 »
Czy te przerwy dotyczą tylko rozwiązań sferycznych, czy też przy pracy bez tych rozwiązań też jest czkawka w połączeniach?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 13, 2016, 09:35:03 »
Nie napisałeś przy jakich operacjach tak się dzieje?

Nie jest to zależne od typu operacji w Sferze. Najczęściej przy dodawaniu dokumentów (ZK, FS, PA itp.). Natomiast błąd nie ma nic wspólnego z wydrukiem czy fiskalizacją.

Na dodanie dokumentu składa się wiele operacji - przy jakiej dokładnie się tak dzieje ?

Problem pojawia się na jednym stanowisku czy kilku?

Nie jest zależne od stanowiska, ale ogólnie dotyczy Sfery. Czyli niezależnie od stanowiska, na którym zostanie odpalony skrypt, na tym również może pojawić się błąd.

Najgorzej jest jeśli np. doda połowę WZ lub FS przy zamówieniu i się zawiesi. Później jest sporo odkręcania. Jeszcze dwa miesiące temu takie błędy praktycznie nie występowały.

Nie rozumiem - co to znaczy, że się zawiesi ? Wyskakuje jakieś okno, które blokuje cały proces ? W innym przypadku nie można mówić o zawieszeniu się tylko o wyjątku, który powinno dać się obsłużyć ?

Nie rozumiem też o co chodzi z odkręcaniem - jeśli dodawanie dokumentu nie zostało zakończone to dokument nie powinien być zapisany i nie powinno być po nim śladu, powinien zostać przetworzony przy kolejnym uruchomieniu rozwiązania ?

Tak się zastanawiam czy to może być związane
a) z przeciążeniem bazy danych Subiekta?
b) wykorzystaniem jednego konta użytkownika dla skryptów Sfery?
c) możliwością jednoczesnego przekroczenia ilości użytych licencji Sfery?

Nie widzę związku.
Daniel, Białystok.

Offline Paladyn

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2016, 09:40:05 »
Czy te przerwy dotyczą tylko rozwiązań sferycznych, czy też przy pracy bez tych rozwiązań też jest czkawka w połączeniach?

Wygląda na to, że problem dotyczy tylko Sfery. Bo o Gestorze i ciągłych przestojach w kliencie pocztowym to nie myślę :)
Sfera łączy się z centralnym serwerem i tam działa cały kontroler akcji, a Subiekty działają lokalnie, a jedynie korzystają z centralnej bazy. Coraz bardziej zbliżam się do wniosku, że problem leży w serwerze.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2016, 09:52:59 »
Sfera łączy się z centralnym serwerem i tam działa cały kontroler akcji,

To jak to w końcu jest - wcześniej pisałeś, że problem "nie zależy od stanowiska", a z tej wypowiedzi wynika, że rozwiązanie Sferyczne jest uruchamiane tylko na "jednym stanowisku" jakim jest serwer ?
Daniel, Białystok.

Offline Paladyn

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2016, 10:07:23 »
Na dodanie dokumentu składa się wiele operacji - przy jakiej dokładnie się tak dzieje ?

Przy różnych. Błąd nie jest wynikiem konkretnej operacji.

Nie rozumiem - co to znaczy, że się zawiesi ? Wyskakuje jakieś okno, które blokuje cały proces ? W innym przypadku nie można mówić o zawieszeniu się tylko o wyjątku, który powinno dać się obsłużyć ?

Blokuje i zawiesza proces na serwerze.

Nie rozumiem też o co chodzi z odkręcaniem - jeśli dodawanie dokumentu nie zostało zakończone to dokument nie powinien być zapisany i nie powinno być po nim śladu, powinien zostać przetworzony przy kolejnym uruchomieniu rozwiązania ?

Oczywiście, że powinien być :) Nasz skrypt najpierw dodaje pozycje, a na końcu zapisuje, jednak zdarza się, że nie zapisze wszystkich pozycji (jednocześnie nie zwraca błędu). Też nam się to wydawało nierealne.

Offline Paladyn

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2016, 10:15:34 »
Sfera łączy się z centralnym serwerem i tam działa cały kontroler akcji,

To jak to w końcu jest - wcześniej pisałeś, że problem "nie zależy od stanowiska", a z tej wypowiedzi wynika, że rozwiązanie Sferyczne jest uruchamiane tylko na "jednym stanowisku" jakim jest serwer ?

Masz rację mogłem nie wyrazić się precyzyjnie. Główne oprogramowanie działa na wielu stanowiskach, ale ostatecznie Sfera jest uruchamiana na serwerze. Inne skrypty wykorzystujące Sferę lokalnie (nie z poziomu serwera) są używane zbyt sporadycznie, żeby mówić o stale powtarzającym się błędzie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2016, 10:23:31 »
W takim razie zatoczyliśmy wielkie koło i wracamy do pierwszej mojej odpowiedzi :( Nie widzę sensu dalej ciągnąć tego przez forum.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Często powtarzający się błąd połączenia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2016, 10:23:31 »