Autor Wątek: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL  (Przeczytany 2420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skyer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT
Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« dnia: Styczeń 01, 2019, 12:23:43 »
Dzień dobry wszystkim.

1. Subiekt GT (bez aktywnego wsparcia)
2. Zakupiona ponad rok temu Sfera.
3. Pomocnik Subiekta (do inwentaryzacji)

Kilka dni temu zmieniłem serwer MS SQL 2005 na SQL 2008 (express), bo baza przekroczyła 4GB. Klient i serwer na tym samym komputerze.

Sprawdzam licencję:
Subiekt - aktywowana
Sfera - nieaktywowana.

No i nie działa Pomocnik Subiekta, który korzysta ze Sfery.

Nie można aktywować Sfery (przez Internet), bo pisze, że Sfera została już zarejestrowana a - status niezarejestrowana numer aktywacji wciąż pusty. Nawet jeśli wpiszę ponownie klucz licencji - to samo.

(nie wiem, czy jest to spowodowane zmianą serwera - Pomocnika klient używa tylko podczas inwentaryzacji i przez cały rok tego nie używał).
Z tego co czytałem, Sfera ma licencję wieczystą. Chyba że się mylę?

Czy macie Państwo jakiś pomysł, czy nie obejdzie się bez pomocy producenta?

Serdecznie pozdrawiam

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2019, 13:22:33 »
Dane programu, w tym informacje o licencji nie mają związku z wersją serwera SQL, musiałeś zrobić coś jeszcze o czym niestety nie piszesz, nie napisałeś nawet z jakiej wersji programu korzystasz, mam też nadzieję, że pomyliłeś wersje serwerów SQL i zainstalowałeś 2008 R2 SP1/SP2, a nie 2008... Na pewno nie jest to temat, który można wyjaśnić przez forum, najprościej będzie z dostawcą programu lub bezpośrednio z producentem. Doraźnie (od ręki) można usunąć licencję Sfery i uruchomić jej demo, aby można było pracować i korzystać ze Sfery, ale to tylko u dostawcy programu/dobrego serwisanta.
Daniel, Białystok.

Offline skyer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2019, 13:30:35 »
Dziękuję za zainteresowanie,

Przepraszam - faktycznie zapomniałem o wersji. Subiekt GT 1.26 (1.2601.1.2306)
Była oryginalnie baza MS SQL 2005 Express. Ale miała ograniczenie do wielkości pliku danych do 4GB.
Zmieniłem na MS SQL 2008 R2 Express (ograniczenie do 10GB danych). I wszystko grało.

Nie wiem, co jeszcze było zmienione. To kolega, któremu chciałem na szybko pomóc.

Co do usunięcia licencji... to pewnie byłby dobry plan, ale choć znam MS SQL, to nie wiem, jak usunąć licencję. To byłoby za proste - zresztą - sam napisałeś (u dobrego serwisanta).

Chyba poczekamy i wyjaśnimy to z producentem :)

Serdeczne dzięki
Odezwę się i dam znać, jeśli uda się rozwiązać problem. Może innym się przyda.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2019, 13:43:06 »
Pierwsza zasada pomocy to "nie szkodzić"... Nie pracuje się też na tak starych wersjach programu, gdyż między innymi mogą ujawnić się problemy, których już nikt nie pamięta lub się z nimi nie spotkał - ja na przykład zaczynałem pracę z programami Insertu później niż ta wersja. Przypominam, że aktualizacja programów Insertu nie wymaga aktywnego abonamentu.
Daniel, Białystok.

Offline skyer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2019, 13:55:56 »
Klienci są zwykle oporni na zmiany - jak coś działa, to nie ruszać. I jak twierdzi - działało wiele lat. Serwisuję specjalistyczne oprogramowanie w wielu branżach, które występują w wirtualkach, bo nikt nie odważy się tego zaktualizować :)

Nie sądzę zatem, że ów licencja wygasła z powodu zmiany bazy danych. Serwery MS SQL Server serwisuję na co dzień, ale w o wiele, wiele większej skali. Zatem z Twojej pierwszej odpowiedzi wynika, że licencja jest przypisana do podmiotu, nie bazy czy sprzętu. Zatem coś musiało się stać już wcześniej, tylko być może dopiero teraz się to ujawniło (przy inwentaryzacji). Myślę, że producent powinien pomóc.

"Przypominam, że aktualizacja programów Insertu nie wymaga aktywnego abonamentu."
- tego nie wiedziałem! Aż dziwne...

Dziękuję.

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2019, 14:01:53 »
znajdz jakies starsze archiwum i sprawdz czy tam byla aktywna sfera

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 01, 2019, 14:08:10 »
Wszystko ma swoją specyfikę i powinieneś dobrze o tym wiedzieć, to co jest być może zalecane/konieczne dla oprogramowania, które serwisujesz (nie wiem, nie znam się) nijak się ma do programów Insertu (o nich staram się wiedzieć jak najwięcej).
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2019, 16:02:43 »
Usuwanie licencji raczej nic nie da.
Kiedyś Sfera nie wymagała aktywacji, co skutkowało tym, że jedna licencja była wykorzystywana przez kilka firm.
Wprowadzono więc wymóg aktywacji.
Jeśli kolega kupił tę Sferę to wyjaśni rzecz z Insertem. Jeśli użył numeru już gdzieś używanego to będzie musiał kupić Sferę.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline skyer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT
Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2019, 09:37:01 »
Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.
Zadzwoniłem do Insert i wyjaśniłem sytuację.
Wysłali mi kod aktywacyjny, wpisałam i wszystko działa!

Serdecznie pozdrawiam

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Sfera - błąd aktywacji po zmianie MS SQL
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2019, 09:37:01 »