Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Dodatki - zestawienia - sfera => Wątek zaczęty przez: maniootek w Marzec 24, 2019, 08:58:08
-
Chciałem dorobić opcję formy płatności "za pobraniem" na dokumentach sprzedażowych. Skorzystałem z poradnika umieszczonego na oficjalnej stronie Insert, który jest dostępny pod adresem:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714%2Cjak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem.html
Dodałem kontrahenta z opcją "centrum obsługi ratalnej" i dodałem go do płatności kredytowej w słowniku.
Na dokumencie mogę teraz zaznaczyć "Kredyt - pobranie"
Niestety pojawił się problem wyciągnięcia informacji z bazy danych odnośnie typu takiej faktury. Chodzi o to, że chciałbym sprawdzić jaka forma płatności jest wybrana w dokumencie, czy jest ustawione pobranie czy nie (podając w zapytaniu numer dokumentu)
Próbowałem zapytaniem:
SELECT nzf_Podtyp FROM nz__Finanse WHERE nzf_NumerPelny = 'FS 180/03/2019'
i o ile jest to płatność gotówką/kredyt kupiecki/przelew to dostaje wynik "1" ale jak to jest pobranie to dostaje 3 wyniki "1,5,5" i nie wiem dlaczego jedna faktura ma 3 wpisy w tabeli nz__Finanse.
Ogólnie mogę przyjąć w skrypcie, że jak zapytanie zwróci 3 wyniki to będzie to pobranie ale nie ma jakiejś bardziej poprawnej metody? Zależy mi na zapytaniu do bazy (nie przez Sfera)
Z góry dziękuje za sugestie.
-
No przecież to jasne:
1.Należność na calosc (kontrahent)
2.Spłata należności na cześć zapłaconą kredytem/kartą (kontrahent)
3.Należność na zapłatę kredytem/kartą (podmiot cesyjny)
-
No przecież to jasne:
1.Należność na calosc (kontrahent)
2.Spłata należności na cześć zapłaconą kredytem/kartą (kontrahent)
3.Należność na zapłatę kredytem/kartą (podmiot cesyjny)
Dziękuje za wyjaśnienie dlaczego są tworzone 3-wpisy.
Nie mniej jednak, nadal nie wiem jak na podstawie jednego pola w bazie danych zidentyfikować rodzaj płatności dokumentu.
Próbowałem jeszcze na tabeli dok__Dokument:
SELECT dok_PlatId FROM dok__Dokument WHERE dok_NrPelny = 'FS 180/03/2019'
ale zawsze wynik pokazuje NULL (dla faktury na płatność ratalną, kredytem, przelewem)
Mam zapytanie, które wyrzuca wiele różnych dokumentów i chciałbym na podstawie jednej kolumny zidentyfikować ich rodzaj płatności lub chodźby to czy jest za pobraniem czy nie. Jakieś sugestie?
-
Sprawdź kwoty na różnych formach płatności. To wszystko masz w dok__dokument
-
Z tego co przetestowałem to wychodzi na to, że dokumenty z formą płatności kredyt ratalny (czyli w moim przypadku pobranie) mają wpisaną kwotę w polu dok_KwKredyt. Co ciekawe, dokumenty z formą płatności kredyt kupiecki mają tam wpisane "0". Ciężko się połapać z dokumentacji o jaki kredyt chodzi.
Mimo wszystko to jest to o co mi chodziło. Dziękuje
-
Jak ją zaczynałem to nie miałem żadnej dokumentacji ani forum. Dzisiaj ludzie są wygodni.
Jaki masz problem z tym, żeby utworzyć dokument, wpisać różne kwoty w każdą z dostępnych form płatności i sprawdzić gdzie się która wpisze?
-
Chodzi o to, że przewijając się prze interfejs i dokumentację Subiekta, można natrafić na wyrażenia takie jak "kredyt kupiecki", "kredyt ratalny" i można się pogubić.
Przeanalizowałem chyba wszystkie możliwe formy zapłaty i poniżej przedstawiam pola w bazie, które należy sprawdzić czy nie są równe zero dla odpowiedniej formy płatności:
- przelew = dok_KwPrzelew
- karta = dok_KwKarta
- kredyt kupiecki = dok_KwDoZaplaty
- kredyt ratalny = dok_KwKredyt
- gotówka = dok_KwGotowka
- przedpłata gotówka = dok_KwGotowkaPrzedplata
- przedpłata bankowa = dok_KwPrzelewPrzedplata
-
Sprawdź jeszcze przedpłaty
-
Sprawdź jeszcze przedpłaty
ok dodane
-
Może się komuś przyda w przyszłości - insertowski przepis wyrwany z profilera.
CASE
WHEN CAST(CAST( ISNULL(dok_KwGotowka,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwKarta,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwKredyt,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwPrzelew,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwDoZaplaty,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwGotowkaPrzedplata,0) as BIT) as int )
+ CAST(CAST( ISNULL(dok_KwPrzelewPrzedplata,0) as BIT) as int )
> 1 THEN 'Wiele'
WHEN ISNULL(dok_KwKarta,0) <> 0 then 'Karta'
WHEN ISNULL(dok_KwGotowka,0) <> 0 THEN 'Gotówka'
WHEN ISNULL(dok_KwKredyt,0 ) <> 0 THEN 'Kredyt'
WHEN ISNULL(dok_KwPrzelew,0) <> 0 THEN 'Przelew'
WHEN ISNULL(dok_KwDoZaplaty,0) <> 0 THEN 'Kredyt kupiecki'
WHEN ISNULL(dok_KwGotowkaPrzedplata,0) <> 0 THEN 'Przedpłata- gotówka'
WHEN ISNULL(dok_KwPrzelewPrzedplata,0) <> 0 THEN 'Przedpłata- przelew'
ELSE 'Brak'
END as FormaPlatnosci