Autor Wątek: Sprzedaż wg pracowników  (Przeczytany 2329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKEPCS

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Navireo 1.30
Sprzedaż wg pracowników
« dnia: Listopad 24, 2017, 10:12:34 »
Witam,

Próbuję ogarnąć zestawienie sprzedaży wg pracowników, uwzględniając wszystkie koszta związane ze sprzedażą. W programie niestety (lub my i nasz opiekun nie mamy pojęcia jak to zrobić) jako koszta są brane jedynie: koszt zakupu towaru oraz koszt transportu do klienta. Nie są brane pod uwagę koszta wynagrodzeń handlowca oraz koszta robocizny produkcji. Do tej pory wyliczamy to przy użyciu excela, ale ostatecznie chcielibyśmy ogarnąć sobie to przez Navireo.

Obecnie mam takie zestawienie, trochę zerżnięte z wbudowanego, ale z obciętymi paroma opcjami do wyboru:
SELECT
'Pracownik' = CASE WHEN GROUPING(dok_Wystawil) = 1 THEN '(Razem sprzedaż)' ELSE CASE WHEN dok_Wystawil = ''  THEN 'brak pracownika' ELSE ISNULL(dok_Wystawil, '(Pracownik nieokreślony)') END END,

SUM(ob_IloscMag*ob_Znak) AS 'Ilość',
SUM(ob_WartBrutto*ob_Znak) AS 'Brutto',
SUM(ob_WartNetto*ob_Znak) AS 'Netto',
SUM(CASE WHEN (ob_TowRodzaj&6)>0 THEN 0 ELSE dbo.fnZestSub_KosztSpr(dok_DataWyst, ob_Id)*ob_Znak END) as 'Koszt',
SUM((ob_WartNetto-CASE WHEN (ob_TowRodzaj&6)>0 THEN 0 ELSE dbo.fnZestSub_KosztSpr(dok_DataWyst, ob_Id) END) * ob_Znak) as 'Zysk',
Marza = CONVERT(MONEY, CASE WHEN SUM(ob_WartNetto * ob_Znak)<>0 THEN (SUM((ob_WartNetto-CASE WHEN (ob_TowRodzaj&6)>0 THEN 0.0000 ELSE dbo.fnZestSub_KosztSpr(dok_DataWyst, ob_Id) END) * ob_Znak)/SUM(ob_WartNetto * ob_Znak))*100 ELSE 0.0000 END )


FROM vwZstSprzWgKhnt
LEFT JOIN tw__Towar ON ob_TowId = tw_Id
LEFT JOIN sl_GrupaTw ON tw_IdGrupa = grt_Id

WHERE (( dok_DataWyst BETWEEN {DR:Data dokumentu})
AND (dbo.fnMAKE_DOKPARAM(dok_Typ, dok_Podtyp)
IN ({CHL:Faktura VAT sprzedaży#131072#Faktura sprzedaży detaliczna#131073#Faktura sprzedaży zbiorcza#131074#Faktura sprzedaży zaliczkowa#131075#FS zaliczkowa cząstkowa nowa#131076#FS zaliczkowa końcowa nowa#131077#Rachunek sprzedaży#262144#Korekta faktury VAT sprzedaży#393216#Korekta faktury sprzedaży do nieistniejącego#393217#KFS korekta całkowita faktury zaliczkowej#393218#Paragon#1376256#Paragon fiskalny#1376257#Paragon imienny#1376258#Paragon odebrany z kasy#1376259#Zwrot#917504#Zwrot do nieistniejacego#917505#:Typ dokumentu:131072,131074,131075,131076,131077,262144,393216,393217,393218,1376256,1376257,1376258,1376259,917504,917505:(sprzedaż bez faktur detalicznych)})))

AND (dok_RodzajOperacjiVat IN ({CHL:sprzedaż krajowa - S#0#wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów - WDT#2#eksport towarów (poza UE) - EX#1#transakcja trójstronna (dostawa) - WTTD#3#eksport usług - EXU#4#sprzedaż poza terytorium kraju - SPTK#12#odwrotne obciążenie (sprzedaż) - OOs#6#:typ transakcji VAT:0,2,1,3,4,12,6:(dowolny)})) AND (dok_MagId IN ({CHL_DB: SELECT mag_Id, mag_Nazwa FROM sl_Magazyn:magazyn:Select mag_Id FROM sl_Magazyn:(dowolny)})) AND dok_Status <> 2

GROUP BY dok_Wystawil WITH ROLLUP

No i teraz się zastanawiam nad paroma rzeczami:
1) Czy jest możliwość aby w parametrze {DR:} była możliwość wybrania opcji: 'z roku:', 'z miesiąca'? Czy tylko poprzez opisanie samemu komponentu? Obecnie {DR:} daje możliwość wyboru bieżącego okresu i dowolnego zakresu, konkretnego miesiąca w określonym roku/roku obrotowego, kwartału już nie, a szkoda.
2) Jak uwzględnić robociznę oraz wynagrodzenie w kosztach? Wynagrodzenie wydaje mi się, że można podpiąć poprzez pole dok_PersonelId które wydaje mi się, że odpowiada ID pracownika(?) wystawiającego dany dokument. No i wtedy Left Join(?) i uwzględnienie w sumie kosztów. Wydaje mi się to racjonalne. Co o tym sądzicie? No i druga sprawa w jaki sposób ewidencjonować robociznę w systemie? Księgowa rzuciła, że można zrobić jakąś nieksięgowaną kartotekę czy coś podobnego dla każdego pracownika jako osobną rzecz i do niej wrzucać robociznę. Nie wiem czy jest to najlepsze rozwiązanie. Może macie jakieś sprawdzone rozwiązania?

PS: Sprawdziłem forum i nie znalazłem odpowiedzi na te pytania. Druga sprawa wyszukiwarka dziwnie działa na forum. Przy pierwszym wyborze podforum z którego chcę korzystać wyszukuje tylko w nim, ale przy kolejnych wyszukiwaniach z zaznaczonym konkretnym podforum już szuka we wszystkich wątkach na forum...

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17255
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sprzedaż wg pracowników
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2017, 10:40:33 »
Próbuję ogarnąć zestawienie sprzedaży wg pracowników, uwzględniając wszystkie koszta związane ze sprzedażą. W programie niestety (lub my i nasz opiekun nie mamy pojęcia jak to zrobić) jako koszta są brane jedynie: koszt zakupu towaru oraz koszt transportu do klienta. Nie są brane pod uwagę koszta wynagrodzeń handlowca oraz koszta robocizny produkcji. Do tej pory wyliczamy to przy użyciu excela, ale ostatecznie chcielibyśmy ogarnąć sobie to przez Navireo.

To niech się opiekun dowie lub zmieńcie opiekuna.

No i teraz się zastanawiam nad paroma rzeczami:
1) Czy jest możliwość aby w parametrze {DR:} była możliwość wybrania opcji: 'z roku:', 'z miesiąca'? Czy tylko poprzez opisanie samemu komponentu? Obecnie {DR:} daje możliwość wyboru bieżącego okresu i dowolnego zakresu, konkretnego miesiąca w określonym roku/roku obrotowego, kwartału już nie, a szkoda.

Kontrolki są takie jak widać, jeśli maja działać inaczej to może to zmienić tylko producent (InsERT) lub jak sam napisałeś trzeba przygotować własne kontrolki we własnym komponencie.

2) Jak uwzględnić robociznę oraz wynagrodzenie w kosztach? Wynagrodzenie wydaje mi się, że można podpiąć poprzez pole dok_PersonelId które wydaje mi się, że odpowiada ID pracownika(?) wystawiającego dany dokument. No i wtedy Left Join(?) i uwzględnienie w sumie kosztów. Wydaje mi się to racjonalne. Co o tym sądzicie? No i druga sprawa w jaki sposób ewidencjonować robociznę w systemie? Księgowa rzuciła, że można zrobić jakąś nieksięgowaną kartotekę czy coś podobnego dla każdego pracownika jako osobną rzecz i do niej wrzucać robociznę. Nie wiem czy jest to najlepsze rozwiązanie. Może macie jakieś sprawdzone rozwiązania?

Mi się wydaje, że najprościej byłoby sięgnąć po wynagrodzenie do księgowości... Co do dodatkowych kosztów to ja korzystałem z rozszerzonych pól własnych lub dodatkowych zasobów (atrybutów) jeśli miało to być ukryte w programie dla innych użytkowników.
Daniel, Białystok.

Offline MKEPCS

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Navireo 1.30
Odp: Sprzedaż wg pracowników
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2017, 14:06:18 »
Próbuję ogarnąć zestawienie sprzedaży wg pracowników, uwzględniając wszystkie koszta związane ze sprzedażą. W programie niestety (lub my i nasz opiekun nie mamy pojęcia jak to zrobić) jako koszta są brane jedynie: koszt zakupu towaru oraz koszt transportu do klienta. Nie są brane pod uwagę koszta wynagrodzeń handlowca oraz koszta robocizny produkcji. Do tej pory wyliczamy to przy użyciu excela, ale ostatecznie chcielibyśmy ogarnąć sobie to przez Navireo.

To niech się opiekun dowie lub zmieńcie opiekuna.

Na razie nasza kadra zarządzająca w firmie prowadzi z nimi rozmowy na temat rozwiązania problemów. Czy zostanie on zmieniony czy nie, to już nie zależy ode mnie. Ja swoje już przekazałem wyżej.

No i teraz się zastanawiam nad paroma rzeczami:
1) Czy jest możliwość aby w parametrze {DR:} była możliwość wybrania opcji: 'z roku:', 'z miesiąca'? Czy tylko poprzez opisanie samemu komponentu? Obecnie {DR:} daje możliwość wyboru bieżącego okresu i dowolnego zakresu, konkretnego miesiąca w określonym roku/roku obrotowego, kwartału już nie, a szkoda.

Kontrolki są takie jak widać, jeśli maja działać inaczej to może to zmienić tylko producent (InsERT) lub jak sam napisałeś trzeba przygotować własne kontrolki we własnym komponencie.

Czyli tak jak myślałem, myślałem, że może jest jakiś dostęp do tych co producent z nich korzysta  8) No nic, to na chwilę obecną zostawię to tak jak jest, może później jak będzie potrzeba to coś się zrobi.

2) Jak uwzględnić robociznę oraz wynagrodzenie w kosztach? Wynagrodzenie wydaje mi się, że można podpiąć poprzez pole dok_PersonelId które wydaje mi się, że odpowiada ID pracownika(?) wystawiającego dany dokument. No i wtedy Left Join(?) i uwzględnienie w sumie kosztów. Wydaje mi się to racjonalne. Co o tym sądzicie? No i druga sprawa w jaki sposób ewidencjonować robociznę w systemie? Księgowa rzuciła, że można zrobić jakąś nieksięgowaną kartotekę czy coś podobnego dla każdego pracownika jako osobną rzecz i do niej wrzucać robociznę. Nie wiem czy jest to najlepsze rozwiązanie. Może macie jakieś sprawdzone rozwiązania?

Mi się wydaje, że najprościej byłoby sięgnąć po wynagrodzenie do księgowości... Co do dodatkowych kosztów to ja korzystałem z rozszerzonych pól własnych lub dodatkowych zasobów (atrybutów) jeśli miało to być ukryte w programie dla innych użytkowników.
[/quote]
Sięgnąć do księgowości i w jaki sposób je wrzucać do tego zestawienia? Bardziej zależy mi na tym, aby bez problemu zaciągnąć to do zestawienia. Tylko myślę jak zidentyfikować pracownika do tego jak wystawił. W widoku vwZstSprzWgKhnt jest podany jako pełne imię+nazwisko i dlatego szukam jakby to powiązać bezpośrednio na bazie.
Drugie pytanie, a jak pobierać informację z pól własnych? I jak zestawienie sobie rozpozna, że ten dodatkowy koszt w tym przypadku robocizny jest z miesiąca, np. styczeń 2017, bo taki zakres został wybrany. Albo, że jest to z zestawienie z roku 2017, porównanie wyników sprzedażowych z rokiem 2018.

Może za dużo kombinuję i zbyt często myślę jakby to ugryźć, co powoduje, że nie widzę już prostego rozwiązania.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Sprzedaż wg pracowników
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2017, 14:06:18 »