Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Dodatki - zestawienia - sfera => Wątek zaczęty przez: frankii91 w Luty 24, 2017, 15:55:59
-
Witam
Problem związany z "Jeden klient może składać zamówienia z różnymi adresami dostawy oraz z różnymi danymi do fvat."
przykład
tworzymy zamówienie A oraz dodajemy kontrahenta(nowego) do bazy wraz z adresem dostawy itp.
tworzymy nowe zamówienie B z tym samym kontrahentem (symbol kontrahenta ten sam ale po dodaniu kontrahenta do zamówienia modyfikujemy dane np. adres)
na zamówieniu A pozostają dane kontrahenta wprowadzone podczas wprowadzania zamówienia A
na zamówieniu B pozostają dane kontrahenta wprowadzone podczas wprowadzania zamówienia B
na wydrukach zamówień i w podglądzie widnieją dane kontrahenta wprowadzane podczas zamówień - to jest OK
realizujemy zamówienia oba na raz
ale podczas realizacji zamówień np. fvat dane do fvat wstawiane są z kartoteki kontrahenta czyli ostatnie po modyfikacji
i tym samym dane na fvat do zamówienia B będą poprawne a dane na fvat do zamówienia A będą już takie jak w zam B
Czy istnieje możliwość aby do fvat wstawiały się dane kontrahenta takie jak na zamówieniu ? a nie te z bazy ?
problem nie występuje gdy dodajemy zamówienie A potem go go realizujemy dodajemy zamówienie B poprawiamy zamówienie i go realizujemy.
Temat być może jest do rozwiązania w inny sposób np. tworzenie za każdym razem nowego kontrahenta ale czy to jest konieczne ?
tworzenie zamówień będzie odbywać się poprzez sferę a zamówienia i kontrahenci pobierani z sklepu internetowego prestashop
problemu nie ma jeśli klient wprowadzi dane w sklepie od razu prawidłowo i nie ma potrzeby edycji ale
problem występuje w momencie
gdy jeden klient (jedno konto klienta w sklepie) i składa jedno zamówienie na które chce fvat na dane X z adresem dostawy Y (w subiekcie X adres podstawowy i Y adres dostawy) oraz zaraz potem kolejne zamówienie i już nie chce fvat na dane X tylko na dane takie same jak np. adres dostawy czyli Y (w subiekcie Y adres podstawowy i Y adres dostawy)
a jako tako to ten sam klient czyli w obecnej chwili ten sam klient w bazie subiekta (klient synchronizowany po symbolu klienta w sklepie i subiekcie)
Jak to rozwiązać aby było logicznie i bezproblemowo ? temat jak dla mnie byłby załatwiony jeśli jakoś da się ustawić aby generując dokument końcowy dane były pobierane z zamówienia a nie z kartoteki kontrahenta.
Rozwiązanie musi działać podczas normalnego użytkowania jak i podczas tworzenia zamówień przez sfere
-
Znam przypadek tego samego klienta (albo prawie tego samego) z tym samym NIPem, ale róznymi adresami. Znam przypadek tego samego klienta z tym samym NIPem i adresem, ale różnymi adresami dostaw. Każdy z nich można bez problemu obsłużyć w GT bez większych kombinacji.
Więc napisz trochę wyraźniej o jaki przypadek Ci chodzi.
-
Chodzi o każdy przypadek :)
Tak aby było dobrze "zawsze" (może prawie zawsze)