Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Dodatki - zestawienia - sfera => Wątek zaczęty przez: gawcio90 w Marzec 10, 2016, 15:21:36
-
Witam,
czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak nazywa się metoda umożliwiająca montowanie kompletów?
Nie mam na myśli dodawania dodatkowych składników do istniejącego kompletu tylko samo kompletowanie, opcja: "zmontuj" widoczna na gridzie z towarami.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam,
Rafał
-
Sam sobie odpowiedziałeś - opcja Zmontuj nad tabelką towarów.
-
Mam na myśli metodę w sferze. Znalazłem wątek z 2013 roku, w którym informowano, że nie ma takiej metody. Czy coś się zmieniło od tego czasu?
-
Nic się nie zmieniło, należy samemu to oprogramować.
-
Rozumiem,
jaka metoda w takim razie odpowiada za tworzenie powiązań?
Rozumiem, że tworzę pierwsze RW, następnie PW.
Jednak jak zapisać powiązania między jednym a drugim dokumentem?
Pozdrawiam.
-
Standardowo - jeśli na coś nie pozwala Sfera to należy wykonać to bezpośrednio na bazie danych.
-
Jest to według Ciebie dobre rozwiązanie w tym przypadku?
Czy jest w ogóle takie powiązanie potrzebne? Chodzi mi o to czy jest to do czegoś wykorzystywane czy spełnia tylko i wyłącznie funkcje informacyjną?
Bo jeżeli spełnia funkcję informacyjną to równie dobrze można dodać w uwagach: "PW stworzone na podstawie RW ..."
EDIT:
Wydaje mi się, że powiązanie jednak powinno zostać uwzględnione, chociażby na to aby przy korzystaniu z informatora było wiadomo, skąd wziął się przychód danego kompletu.
W specyfikacji widzę, że powiązanie dla dokumentów RW <--> PW to tylko dwa rekordy: "dok_DoDokId" oraz "dok_DoDokNrPelny".
W jaki sposób najłatwiej dostać się do tych informacji?
Czy podczas tworzenia RW oraz PW po przez sferę jestem w stanie dostać się do tych danych? Czy może jedynym sposobem jest zapisanie takich dokumentów a dopiero po tej operacji odczytanie tych danych po przez zapytanie SQL? Jeżeli tak, to w jaki sposób odszukać takie dokumenty? Jaki warunek użyć w zapytaniu SQL?
Mógłbym po prostu odszukać ostatnie PW oraz RW na podstawie daty utworzenia dokumentu ale czy to najlepsze rozwiązanie?
-
Jakieś sugestie?
-
Po zapisie dokumentu możesz przecież odczytać jego identyfikator