Witam i jak zwykle proszę o pomoc.
W miesiącu marcu 2015 kontrahent wpłacił zaliczkę. Firma wystawiła fakturę zaliczkową na otrzymaną kwotę i wykazała w deklaracji VAT należny z tej faktury. W następnych miesiącach wystawiono faktury sprzedaży nie zaznaczając, że już została wystawiona faktura zaliczkowa, w związku z tym zostały one potraktowane jak zwykłe faktury VAT bez potrącenia wpłaconej zaliczki i ponownie ujęte w deklaracjach VAT. Spowodowało to zdublowanie VAT należnego oraz należności od kontrahenta. Osoba, która to zrobiła już nie pracuje, a ja muszę sprawę "wyprostować". Mam jednak wątpliwości czy korekty powinnam dokonać w miesiącach w których zostały wystawione faktury cząstkowe, czy w miesiącu, w którym otrzymam potwierdzenie otrzymania faktury korygującej przez kontrahenta. Tym bardziej, że są to zaszłości z zeszłego roku i w tej sytuacji w bilansie będę miała niezgodną ze stanem faktycznym kwotę należności od kontrahentów oraz zobowiązanie wobec budżetu z tytułu VAT. Jak mam postąpić?