Wysyłamy sporo wezwań do zapłaty. Subiekt od razu na dokumencie generuje odsetki i ich wysokość.
Obecnie od razu drukujemy odsetki ustawowe na wezwaniu, ale księgowości i później prawnikowi nie bardzo to pasuje. Wpływ od klienta na konto jest np. za 2 tygodnie albo po miesiącu czasu.
Wiadomo, że odsetki będą inne bo są liczone od daty wpływu należności na konto. Czy w związku z tym, możemy wysyłać wezwania do zapłaty, gdzie na wydruku dla klienta odsetki ustawimy na 0,00zł (z ustawowych na własne 0%). Następnie po zapłacie zaległości, wystawimy notę odsetkową i wyślemy do klienta. Będzie ona obrazować, rzeczywiste odsetki, bo będziemy mieli datę wpływu środków na nasze konto. Czy takie postępowanie będzie prawidłowe?
Chodzi o wydruk generowany z Subiekta - czy nie przeszkadza info, że najpierw odsetki wynoszą 0,00zł a potem klient dostanie notę.