Forum Użytkownikow Subiekt GT
Merytoryczne => Forum Księgowych => Wątek zaczęty przez: Made_82 w Wrzesień 11, 2017, 13:54:00
-
Witam.Dostałam dotację z UP na wysposazenie stanowiska pracy,kwota dotacji wplacona jako oplata wstepna do leasingu.Jako ze jest oplata nie ma fizycznie srodka trwalego musze wrzucic ja w koszty.Pytanie mam odnosnie vat,kwote vatu przelalam na konto up,w jaki sposob mam dokonac korekty przychodow wlaśnie o kwote vatu?Rozliczam sie na kpir.
-
Witam.Dostałam dotację z UP na wysposazenie stanowiska pracy,kwota dotacji wplacona jako oplata wstepna do leasingu.Jako ze jest oplata nie ma fizycznie srodka trwalego musze wrzucic ja w koszty.Pytanie mam odnosnie vat,kwote vatu przelalam na konto up,w jaki sposob mam dokonac korekty przychodow wlaśnie o kwote vatu?Rozliczam sie na kpir.
A dotacja jest przychodem?
-
TAK W TYM PRZYPADKU JEST.....JESLI BYLABY PRZEZNACZONA NA ZAKUP SRODKA TRWAŁEGO TO NIE....ALE JESLI PRZEZNACZYŁAM JA NA RATE WSTEPNĄ TO NIESTETY TAK......JEDYNIE MOGE ZMNIEJSZYC PRZYCHOD O ZWROCONY VAT DO UP I NIE WIEM JAK DO TEGO SIE ZABRAC
-
Najlepszym rozwiazaniem jest traktowanie dotacji jako kwoty netto. Rozliczasz się z UP w kwotach netto i VAT wtedy jest Twoją wewnętrzną sprawą.