Forum Użytkownikow Subiekt GT

Merytoryczne => Forum Sprzedawców => Wątek zaczęty przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 01:03:06

Tytuł: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 01:03:06
Witam
Przejrzałem nowsze (z tego roku) rozwiązania i niestety nie ma nigdzie informacji, które by mnie dotyczyły.

Aktualnie korzystam z kasy fiskalnej + magazyn w excel'u. Sprzedaję głównie wysyłkowo na allegro (zdarzają się zakupy bezpośrednie).
Sklep ciągle się rozwija, a mi zwyczajnie brakuje już czasu i sił na prowadzenie tak sprzedaży + jak ma dojść remanent to już mnie coś łapie bo wycena to przejrzenie setki zamówień i wpisanie kwot towarów do pliku.

Dużo przeczytałem odnośnie Subiekta GT + drukarka fiskalna i ew sello do pomocy
Aktualnie jest blisko 1800 pozycji i zależy mi, abym miał stały podgląd do :
- wartości netto/brutto tego magazynu
- Inwentaryzacja ograniczała się tylko do korekty ilości produktów (aktualnie muszę je wycenić)
- Możliwość zmian cen - ceny są notorycznie zmieniane. Aktualnie wpisuję cenę + numer PLU na kasie fiskalnej.
- Możliwość wystawienia paragonu bez FV zakupowej. Dokładniej to wystawiam aukcje jak już wyślą do mnie towar, więc nie zawsze znam nr FV



FV wystawiam ok 20-25 msc więc nie jest to najważniejsze dla mnie. Najważniejsze jest zautomatyzowanie tego, aby wystawianie paragonów było znacznie szybsze ponieważ aktualnie muszę odpalić plik excela wejść na daną pozycją, w odpowiedniej rubryce dodać cyfrę np. 2 (bo 2 szt sprzedałem) i później na kasie wbić kwotę i tą pozycję (mam do każdej przypisane kody PLU)
 
Adresowanie niestety nie wszędzie automatycznie pobiera dane i chyba tylko Inposta znam, gdzie zaadresowanie i wydrukowanie zajmuje dosłownie kilka minut. Poczta Polska (endawca, czy envelo) wymaga przesłania plików.
Jestem w tym całkowicie zielony dlatego piszę do was z pomocą ponieważ pracuję od większość dnia i chciałbym chociaż 1/4 tego czasu zaoszczędzić. Kasę mam już prawie 5 lat, a zbliża się inwentaryzacja więc warto rozejrzeć się za sprawdzonym rozwiązaniem.

Dodam, że planuję także otworzyć sklep internetowy, i z czasem stacjonarny, więc warto, aby później nie wymagało to zmian.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 28, 2018, 01:23:33
O jakich rozwiązaniach piszesz, w czym oczekujesz pomocy, napisałeś, że dużo czytałeś, ale nie napisałeś czego ciągle nie wiesz ?
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 01:34:56
Nie wiem co kupić co spełni moje oczekiwania.

Napisałem do 4 sprzedawców subiekta i kilku pc market żeby coś doradzili to wkleją linki do tego programu (link do zakupu poza allegro) i linki do przetestowania, lecz te wersje testowe nie działają, więc jestem w tym samym miejscu, w którym byłem.

Dlatego nie wiem, czy np ogarnięcie menadżera sprzedaży, API czy inne programy i w czym mi dokładnie pomogą bo trailery są dla punktów, które mają kilka-kilkadziesiąt pozycji, a nie tysięcy.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 28, 2018, 01:51:04
Wymienione oczekiwania spełni na przykład Subiekt GT, wersja demo na pewno działa, jeśli piszesz, że jest inaczej to najwyraźniej nie potrafisz skorzystać z programu. Nie licz na to, że jakiś "sprzedawca z Allegro" Ci pomoże, jak sama nazwa wskazuje są to "sprzedawcy", a nie "wdrożeniowcy/serwisanci", zastanów się raz jeszcze jak chcesz sobie radzić - sam, czy z czyjąś pomocą. Drugiej części ostatniego zdania nie rozumiem.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Grudzień 28, 2018, 08:42:16
i ile chcesz na to wydac?
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 11:00:32
wersja demo na pewno działa, jeśli piszesz, że jest inaczej to najwyraźniej nie potrafisz skorzystać z programu.

No tak. Informacja ''program nie został zainstalowany'' bez żadnych innych informacji dla ciebie jest prostym do zdiagnozowania problemem?

Na chwilę obecną wiem, że muszę wydać ok 2800 brutto (2200 drukarka + 600zł subiekt GT dla przykładu).
Limitu jako tako nie ma bo nie ma kwoty, której nie odrobię zaoszczędzonym czasem, lecz wydawanie choćby 300zł żeby zaoszczędzić dziennie 2-3 min mija się z celem. Jeżeli macie sprzedaż jak ja na poziomie ok 50 zamówień dziennie bądź więcej to napiszcie jak sobie z tym radzicie i z czego korzystacie.

Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: candy w Grudzień 28, 2018, 11:06:21
wersja demo na pewno działa, jeśli piszesz, że jest inaczej to najwyraźniej nie potrafisz skorzystać z programu.
No tak. Informacja ''program nie został zainstalowany'' bez żadnych innych informacji dla ciebie jest prostym do zdiagnozowania problemem?
A żebyś wiedział, że to już coś mówi.
Na początek mówi to że nie przekazujesz całej informacji.
Żeby pojawił się komunikat  ''program nie został zainstalowany'' musisz najpierw coś zrobić. Nie opisałeś sytuacji.
Co robisz? Klikasz na ikonkę? Jaką?
Co zrobiłeś wcześniej? Jak zainstalowałeś program?
Czy komunikat jest dokładnie taki jak podałeś? Najlepiej zamieść zrzut komunikatu.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 28, 2018, 11:20:30
wersja demo na pewno działa, jeśli piszesz, że jest inaczej to najwyraźniej nie potrafisz skorzystać z programu.

No tak. Informacja ''program nie został zainstalowany'' bez żadnych innych informacji dla ciebie jest prostym do zdiagnozowania problemem?

Jak do tej pory wszystkie takie problemy szybko zdiagnozowałem, ale wróżyć - na tę chwilę nie wiadomo nawet z jakiej wersji wykonywana była instalacja, czy problem dotyczy serwera SQL czy programów Insertu.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 12:11:43
https://zapodaj.net/94695361644e3.png.html (https://zapodaj.net/94695361644e3.png.html)


I tyle czyli brak jakichkolwiek informacji. Ale zostawcie to bo jakoś sobie poradzę bo na pewno wina leży po mojej stronie bo przecież nie pozwolili by sobie na niedziałające demo.
Skupmy się na tym czy warto kupić Subiekta GT + drukarka w porównaniu do kasy fiskalnej + magazyn w excelu dla 50 transakcji dziennie i blisko 2000 pozycji.
A czy po zainstalowaniu dema i pracowaniu na nim tydzień czy dwa i zrobieniu pełnego magazynu to po zakupie pełnego programu z licencją będę musiał na nowo tworzyć magazyn, czy jest szansa przenieść wszystko?
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: bojalekt w Grudzień 28, 2018, 12:51:26
Po pracy na wersji demo wystarczy wpisać dane licencji i wszystko pozostanie w programie. Darmowa praca możliwa jest 45 dni.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 13:02:27
A jak z wystawieniem paragonu jeżeli nie ma towaru na magazynie? Czytałem, że subiekt nie przepuści tego i nie można zrobić ujemnego stanu.
I czy można cofnąć sprzedaż? Mam na myśli zwroty towaru.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: yemet w Grudzień 28, 2018, 13:05:43
A jak z wystawieniem paragonu jeżeli nie ma towaru na magazynie? Czytałem, że subiekt nie przepuści tego i nie można zrobić ujemnego stanu.
Ujemnego stanu nie można zrobić ale można zrobić dokument sprzedaży bez ruchu magazynowego (wymagany któryś z plusów, niebieski chyba). Ruch magazynowy można potem wykonać.

I czy można cofnąć sprzedaż? Mam na myśli zwroty towaru.
Tak, są takie dokumenty.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Grudzień 28, 2018, 14:58:50
a ile mozesz wydac na szkolenie/wdrozenie?
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 15:37:11
Nie wiedziałem, że potrzebne jest szkolenie/wdrożenie.
Nie mam problemów do przejścia na nowe oprogramowanie. Na początku na pewno będzie ciężko, ale szybko załapię co i jak. Program który mam do FV też na początku wydawał się skomplikowany, lecz korzystam tylko z podstawowych funkcji, a wszelkie dane są już wprowadzone zatem aktualnie jest to dziecinnie proste.
Myślałem nad przejściem na monitor dotykowy i POS, ale to już chyba gruba sprawa kosztowa i spora zmiana, a bez sklepu stacjonarnego wydaje się zbędną, ale tu faktycznie wolałbym kogoś kto wdroży mi ten system.

Znam 2 osoby, które korzystają z Subiekta i z tego co widzę tak samo korzystają tylko z podstawowych funkcji jak dodanie dostaw/sprzedaż z zejściem towaru z magazynu/faktury. Niestety są to osoby, które za darmo nawet mi nie powiedzą, czy Subiekt jest mi potrzebny czy poradzę sobie na znacznie tańszym programie i drukarka wystarczy mi jakaś za 1000zł


Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Grudzień 28, 2018, 15:55:01
To wszystko co wymieniłeś (i mnóstwo więcej) możesz zrobić za pomocą Subiekta. Dokup sobie do niego drukarkę fiskalną to będziesz miał wygodę.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Grudzień 28, 2018, 17:57:53
Co do wystawiania paragonów gdy nie masz jeszcze faktury to najlepszym sposobem jest przyjęcie towaru na PZ (towar jest wówczas już w magazynie), a jak otrzymasz fakturę to dopisujesz ją do tej PZ.
Ja mam sklep na PrestaShop + integracja do SGT oraz integracja Allegro i InPost. Jestem z całości zadowolony. Wystawianie paragonów i zamówienie kuriera zajmuje kilka sekund.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 28, 2018, 19:25:47
https://zapodaj.net/94695361644e3.png.html (https://zapodaj.net/94695361644e3.png.html)

I tyle czyli brak jakichkolwiek informacji.

Jest wyraźna informacja tylko trzeba ją zrozumieć - nie zainstalował się nawet serwer SQL, trzeba poszukać z jakiego powodu, przejrzeć logi systemu operacyjnego, instalatora, itd. Obejście wielokrotnie podawane na forum to ręczna instalacja serwera SQL.

Nie wiedziałem, że potrzebne jest szkolenie/wdrożenie.

Twoja obecność na forum jest potwierdzeniem tego, że jest potrzebne, gdybyś radził sobie sam to by Ciebie tutaj nie było, a przynajmniej byś nie pytał przy tak ogromnej ilości wiedzy zgromadzonej na forum.

Niestety są to osoby, które za darmo nawet mi nie powiedzą, czy Subiekt jest mi potrzebny czy poradzę sobie na znacznie tańszym programie...

Nawet gdybyś chciał mia zapłacić 10 tys. zł to też bym Ci nie powiedział, gdyż najzwyczajniej w świecie nikt tego nie wie, a ja nie biorę pieniędzy za same obietnice czy chęci tylko za wykonaną pracę.

Poza tym odpowiedz sobie na pytanie - czy mógłbyś na przykład piec sobie sam chleb - no mógłbyś - tylko jaki miałoby to sens, jakie byłyby efekty, dlaczego praktycznie nikt tego nie robi ?

...i drukarka wystarczy mi jakaś za 1000zł

Skąd bierzesz takie informacje - gdzie widziałeś drukarkę fiskalną za 1000 zł ? :o
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: Maniek87 w Grudzień 28, 2018, 21:20:40
Ja mam sklep na PrestaShop + integracja do SGT oraz integracja Allegro i InPost. Jestem z całości zadowolony. Wystawianie paragonów i zamówienie kuriera zajmuje kilka sekund.

Działam już kilka godzin i powiem, że nie przyśpiesza to mi wystawiania paragonów, a nawet całość wydłuża. Fajnie jest wiedzieć ile jest środków w towarze, ale nie jest to dla mnie aż tak istotne. Zależało mi na szybkim wystawianiu paragonów z zamówień allegro i sprzedaży bezpośredniej.
Tutaj muszę każdą FV wprowadzić - wcześniej tego nie robiłem dlatego nie miałem danych odnośnie środków w towarze (to masa oszczędności czasu jeżeli na FV mam po 150-200 pozycji i takich FV jest 3-4 w tygodniu)
Szukałem czegoś, aby zintegrować całą sprzedaż i jak piszesz zajęło mi to sekundy tylko jak mam zintegrować allegro i jak subiekt dopasuje mi towary z allegro do towaru z magazynu? Wiele towarów mają niemal identyczną nazwę aukcji, a do 1/3 towaru nie ma kodu EAN. Na chwilę obecną widzę to tak, że mam zamówienie z allegro i muszę znowu każdą sprzedaną pozycję znaleźć w magazynie i ją z stamtąd zdjąć ręcznie, a następnie wydrukować paragon.
Tytuł: Odp: Zmiana systemu sprzedażowego - pomoc w wyborze
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Grudzień 29, 2018, 09:32:59
Ja mam sklep na PrestaShop + integracja do SGT oraz integracja Allegro i InPost. Jestem z całości zadowolony. Wystawianie paragonów i zamówienie kuriera zajmuje kilka sekund.

Działam już kilka godzin i powiem, że nie przyśpiesza to mi wystawiania paragonów, a nawet całość wydłuża. Fajnie jest wiedzieć ile jest środków w towarze, ale nie jest to dla mnie aż tak istotne. Zależało mi na szybkim wystawianiu paragonów z zamówień allegro i sprzedaży bezpośredniej.
Tutaj muszę każdą FV wprowadzić - wcześniej tego nie robiłem dlatego nie miałem danych odnośnie środków w towarze (to masa oszczędności czasu jeżeli na FV mam po 150-200 pozycji i takich FV jest 3-4 w tygodniu)
Szukałem czegoś, aby zintegrować całą sprzedaż i jak piszesz zajęło mi to sekundy tylko jak mam zintegrować allegro i jak subiekt dopasuje mi towary z allegro do towaru z magazynu? Wiele towarów mają niemal identyczną nazwę aukcji, a do 1/3 towaru nie ma kodu EAN. Na chwilę obecną widzę to tak, że mam zamówienie z allegro i muszę znowu każdą sprzedaną pozycję znaleźć w magazynie i ją z stamtąd zdjąć ręcznie, a następnie wydrukować paragon.
Jeśli będziesz prowadził wszystko w SGT to nic ręcznie nie będziesz ściągał ze stanu.
Masz magazyn i produkt A jest 100 szt. - wystawiasz paragon na 10 szt. i do paragonu idzie automatycznie WZ która ściąga z magazynu 10 szt. (czyli na magazynie docelowo masz już 90 szt.). Działa to również w drugą stronę - dostajesz fakturę zakupu i przyjmujesz na stan produkt A w ilości 50 szt., a na magazynie pokazuje że masz dostępne 140 szt.
Integracji jest mnóstwo. Jedne są za opłatą abonamentową i płacisz co miesiąc XX zł, albo możesz zapłacić raz grubszą kasę i mieć licencje dożywotnio. Jeśli masz 50 zamówień dziennie to myślę że sam SGT zrobi dużo roboty, a jak dorzucisz do tego integracje to zwrot kosztów będzie szybszy niż myślisz, a jedyne co Ci zostanie do zrobienia to kliknięcie drukuj paragon, spakowanie paczki i naklejenie gotowej etykiety.