witam, jestem nową osobą w biurze w firmie, która zatrudnia 20 pracowników, i jestem odpowiedzialna za kadry i wprowadzenia danych do Gratyfikanta. Tymczasem porządkuję umowy wpisane do tej pory i jest tu mnóstwo nieścisłości. z częścią sobie poradziłam, ale największy problem mam z umowami pracowników zatrudnionych od dawna. Każde przedłużenie ich umowy oraz zmiana umowy na czas określony na umowę na czas nieokreślony były wprowadzane nie aneksami ("przedłuż umowę"), a jako zupełnie nowe umowy (tymczasem, nie ma pomiędzy nimi ani jednego dnia wolnego).
W ten sposób mam np. pracownika zatrudnionego nieprzerwanie od 2007 roku, który w systemie ma jedną aktualną umowę od 2015 roku (tak naprawdę był to aneks do umowy) oraz cztery umowy nieaktualne (czyli umowę pierwszą zawartą w 2007 i aneksy do niej). Do tego osoba prowadząca wcześniej kadry kompletnie nie zmieniała danych dot. np zajmowanego stanowiska, które zmieniało się aneksami.
Teraz chcąc wydrukować np. świadectwo pracy obejmujące cały okres zatrudnienia widnieją na nim 4 umowy o pracę (bez dnia przerwy pomiędzy) oraz tylko jedno - wpisane jako pierwsze - stanowisko pracy.
Kiedy próbuję edytować jedną ze "starych umów" pojawia się komunikat "data końca umowy musi być późniejsza niż ostatnia wypłata powiązana z tą umową". I fakt np. umowa na czas określony jest do 12 lipca, a miesiącem ostatniej wypłaty wg danych w gratyfikancie jest lipiec 2015
Czy można to jeszcze jakoś wyprostować? Jakoś scalić wszystkie umowy w jedną z aneksami, tak, żeby zachować dane z tych umów (okresy absencji, wypłaty, badania)
Czy jeśli do pierwszej umowy na czas określony zrobię "przedłuż umowę" i wprowadzę poprawne dane, a tamte umowy z tym samym okresem skasuję to czy zachowam dane o absencjach, urlopach, wypłatach, itd?