Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Gratyfikant GT => Wątek zaczęty przez: mawor w Listopad 02, 2015, 08:42:09
-
Witam, po aktualizacji Gratyfikanta GT do wersji 1.40 powstał problem z exportem danych do Płatnika. Program Płatnik generuje błąd o uszkodzonym pliku KEDU. Eksport danych za poprzedni miesiąc tj. z wersji 1.39 x jest poprawny. Czy istnieje sposób na obejście tego problemu. Pozdrawiam
-
Niestety u mnie to samo. Jak ludzie zaczną robić deklaracje ZUS to zrobi się z tego głośny problem.
-
K.... A !!! U mnie to samo - ostatniego czasu Instert leci sobie w kulki - pamiętacie jakie były szopy z błędami przy wysyłaniu deklaracji VAT ( na początku problem ze strony MF - potem problem z Rachmistrzem ) - wywalili taki numer w środku miesiąca. A ja mam ok 120 podmiotów - konwersja trwa kilka godzin (połowa dnia zmarnowanego) !!!! MASAKRA - Kochani napiszcie do tych ŚLIMOKÓW - jak możecie :)
-
Niestety rozmowa z konsultantem Insert nic nowego nie wniosła poza moimi nerwami. Pan telekonsultant nie wiele wie na temat programu a tym bardziej na temat błędów. Z założenia informuje, że to pewnie moja wina bo coś źle robię. :o :o :o Ręce i nogi same opadają. Czyżby czas na zmianę programu i Firmy programistycznej??? >:(
-
Na infolinii poradzili mi aby zmienić identyfikator Płatnika (wspólnika) na nr dowodu lub numer paszportu. Rozwiązanie pomogło ale teraz należałoby zrobić druk ZUS ZIUA i taki numer dowodu dopisać jeśli wcześniej nie był zgłaszany. Pan na infolinii głównie milczał, a na pytanie czy mają zamiar coś z tym zrobić odpowiedział że nad tym pracują. Poczekam na efekty tej pracy bo wg mnie muszą wypuścić HF do tego błędu.
-
...Można wybrać opcję "Brak" z dowolnym znakiem (nawet spacją) w numerze i Płatnik zacznie wczytywać dane z InsERT GT...
-
...Można wybrać opcję "Brak" z dowolnym znakiem (nawet spacją) w numerze i Płatnik zacznie wczytywać dane z InsERT GT...
Coś więcej napisz , gdzie jest ta opcja "brak" w płatniku?
-
Witam
Problem wziął się ze zmiany struktury dokumentu przygotowanego do importu w Płatniku.
Insert dorzucił dwie nowe linie nr 5 i 6 - wcześniej ich nie było.
Dostaliśmy taki "patent" na rozwiązanie tego problemu:
"Najprawdopodobniej problem dotyczy danych wspólnika w tym pliku.
Proszę w naszym programie wybrać edycję wspólników i w zakładce
"ZUS" w polu "Typ i numer identyfikatora" wybrać:
"Dowód osobisty" lub "Paszport" jeśli taki ma być identyfikator
lub "brak" dla innych metod (np. jeśli identyfikatorem ma być PESEL).
Tylko dla wyboru "brak" w polu obok (pomimo wybrania opcji "brak" )
proszę wpisać dowolny znak (może to być spacja lub kropka). Po wykonaniu
tych zmian proszę ponownie wygenerować plik i wyeksportować dane do
Płatnika."
Po pierwszych testach - działa.
-
Ludzie Kochani - dzięki za patent - ale chyba Insert nie myśli ,że będę to rozwiązanie stosował w 120 podmiotach. Normalnie RZEŹNIA !!!!
Wiecie może kiedy będzie poprawka? :)
Pozdrawiam ;)
-
Ludzie Kochani - dzięki za patent - ale chyba Insert nie myśli ,że będę to rozwiązanie stosował w 120 podmiotach. Normalnie RZEŹNIA !!!!
Wiecie może kiedy będzie poprawka? :)
Pozdrawiam ;)
W tym tygodniu, "pod koniec" :)
-
Dzięki. Pozdrawiam :)
-
K.... A !!! U mnie to samo - ostatniego czasu Instert leci sobie w kulki - pamiętacie jakie były szopy z błędami przy wysyłaniu deklaracji VAT ( na początku problem ze strony MF - potem problem z Rachmistrzem ) - wywalili taki numer w środku miesiąca. A ja mam ok 120 podmiotów - konwersja trwa kilka godzin (połowa dnia zmarnowanego) !!!! MASAKRA - Kochani napiszcie do tych ŚLIMOKÓW - jak możecie :)
A czy możesz wyjaśnić co ma Insert do MF? Bo ja na razie nie widzę związku i możliwości, aby Insert narzucał MF jakieś kroki.
Wydaje mi się, że jest raczej odwrotnie. Więc akurat przypadek, o którym wspomniałeś, to sprawka MF. Ktoś tam doszedł do wniosku, że czcionka w polu 9 jest za mała i trzeba to koniecznie natychmiast poprawić. A że tuż przed wysyłką? Przecież oni nie wysyłają, więc to nie ich problem.
-
K.... A !!! U mnie to samo - ostatniego czasu Instert leci sobie w kulki - pamiętacie jakie były szopy z błędami przy wysyłaniu deklaracji VAT ( na początku problem ze strony MF - potem problem z Rachmistrzem ) - wywalili taki numer w środku miesiąca. A ja mam ok 120 podmiotów - konwersja trwa kilka godzin (połowa dnia zmarnowanego) !!!! MASAKRA - Kochani napiszcie do tych ŚLIMOKÓW - jak możecie :)
A czy możesz wyjaśnić co ma Insert do MF? Bo ja na razie nie widzę związku i możliwości, aby Insert narzucał MF jakieś kroki.
Wydaje mi się, że jest raczej odwrotnie. Więc akurat przypadek, o którym wspomniałeś, to sprawka MF. Ktoś tam doszedł do wniosku, że czcionka w polu 9 jest za mała i trzeba to koniecznie natychmiast poprawić. A że tuż przed wysyłką? Przecież oni nie wysyłają, więc to nie ich problem.
Masz rację Aldo - przepraszam - troszki mnie poniosło - zwyczajnie nerwy. Najnormalniej w świecie jest to frustrujące, że największy producent oprogramowania nie potrafi wywrzeć presji na MF, choćby krytyką w pismach fachowych czy innych mediach. Pozdrawiam. ;)
-
Masz rację Aldo - przepraszam - troszki mnie poniosło - zwyczajnie nerwy. Najnormalniej w świecie jest to frustrujące, że największy producent oprogramowania nie potrafi wywrzeć presji na MF, choćby krytyką w pismach fachowych czy innych mediach. Pozdrawiam. ;)
Ma dokładnie taki sam, jak każdy obywatel tego kraju. Czyli w praktyce żaden :(
A nie jest największym producentem, tylko chwali się, że sprzedał najwięcej programów. Jest to prawda, tylko nie ma to bezpośredniego przełożenia na wielkość firmy. Wystarczy popatrzeć na roczne wyniki w sprawozdaniach finansowych. Nie zapominaj, że InsERT sprzedaje oprogramowanie dla małych/srednich firm i jest ono relatywnie tanie.
-
Poprawka 1.40 HF1 już jest ftp://ftp.insert.com.pl/pub/aktualizacje/InsERT_GT/InsERT_GT_1_40_HF1.exe (http://ftp://ftp.insert.com.pl/pub/aktualizacje/InsERT_GT/InsERT_GT_1_40_HF1.exe)
-
Korzystam z mikroGratyfikanta GT w najnowszej wersji. Mam problem z importem pliku do płatnika.
Ustawiłem parametry tak jak wskazaliście w tym wątku i teraz przy próbie importu do płatnika mam takie komunikaty jak w załączniku. Co może być przyczyną?
Dodam jeszcze że chcę to importować na stronę pue.zus.pl do profilu płatnika
-
Ten wątek dotyczy Płatnika instalowanego jako osobna aplikacja na komputerze, więc niepotrzebnie łączysz tematy.
Masz pewność, że wersja online korzysta z tych samych plików wymiany danych, w tej samej wersji?
-
Czy potrafił wytłumaczyć dlaczego Twój płatnik wygląda inaczej niż mój?
Czytać i jeszcze raz czytać posty - dokładnie i do końca.
W ostatnim zdaniu posta @socha86 jest proste wyjasnienie.
-
Pośpiech nie popłaca.
Ten wątek dotyczy Płatnika instalowanego jako osobna aplikacja na komputerze, więc niepotrzebnie łączysz tematy.
Masz pewność, że wersja online korzysta z tych samych plików wymiany danych, w tej samej wersji?
-
Masz pewność, że wersja online korzysta z tych samych plików wymiany danych, w tej samej wersji?
Tak, oba Płatniki - komputerowy i internetowy korzystają dokładnie z takich samych plików importu.
Natomiast problem może leżeć gdzie indziej - ZUS ostatnio mocno się wziął za dokumenty płatników i ubezpieczonych i sam wprowdza poprawki. W Platniku komputerowym widać to, bo zgłasza niezgodność kartotek i trzeba uruchomić funkcję "Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika". Powoduje to uzgodnienie między ZUSem a Płatnikiem, ale nie uaktualnia danych w programie płacowym. I tu właśnie tkwi problem i wynikają niezgodności w pliku eksportu.
-
Masz pewność, że wersja online korzysta z tych samych plików wymiany danych, w tej samej wersji?
Tak, oba Płatniki - komputerowy i internetowy korzystają dokładnie z takich samych plików importu.
Natomiast problem może leżeć gdzie indziej - ZUS ostatnio mocno się wziął za dokumenty płatników i ubezpieczonych i sam wprowdza poprawki. W Platniku komputerowym widać to, bo zgłasza niezgodność kartotek i trzeba uruchomić funkcję "Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika". Powoduje to uzgodnienie między ZUSem a Płatnikiem, ale nie uaktualnia danych w programie płacowym. I tu właśnie tkwi problem i wynikają niezgodności w pliku eksportu.
Czyli jedyna szansa to zainstalować płatnika na komputer. Pewnie rozmowa z konsultantem w Zus też nic nie da?
-
Masz pewność, że wersja online korzysta z tych samych plików wymiany danych, w tej samej wersji?
Tak, oba Płatniki - komputerowy i internetowy korzystają dokładnie z takich samych plików importu.
Natomiast problem może leżeć gdzie indziej - ZUS ostatnio mocno się wziął za dokumenty płatników i ubezpieczonych i sam wprowdza poprawki. W Platniku komputerowym widać to, bo zgłasza niezgodność kartotek i trzeba uruchomić funkcję "Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika". Powoduje to uzgodnienie między ZUSem a Płatnikiem, ale nie uaktualnia danych w programie płacowym. I tu właśnie tkwi problem i wynikają niezgodności w pliku eksportu.
Czyli jedyna szansa to zainstalować płatnika na komputer. Pewnie rozmowa z konsultantem w Zus też nic nie da?
Pewnie Ci podpowie, zebyś porównał kartoteki i wprowadził poprawki ręcznie, bo innego sposobu nie ma.
-
dzięki za naświetlenie sprawy :) więc zostaje mi ręczne klepanie tych formularzy
-
Albo skorzystanie z Płatnika komputerowego.