Autor Wątek: Ks.Robak 2  (Przeczytany 14769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2016, 01:00:29 »
Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D
Główny wątek jest o sporządzaniu Remanentu i Inwentaryzacji w Subiekcie GT. A w tym programie mamy do czynienia z towarami, a nie z innymi skladnikami majątku. Stąd omawianie składników majątku raczej nie ma sensu i tylko zaciemnia obraz. A dla towarow handlowych Remanent zawsze podajemy w rzeczywistych cenach zakupu.

Nie wiem czy nie mylisz wątków, tutaj nie mówimy o innych składnikach majątku, lecz tylko o towarach.


Muszę przyznać, że rozmowa tutaj jest bardzo ciekawa.

Przyłączyłem się do tego wątku z jednym pytaniem: czy można powielić inwentaryzację tak, aby tylko zmieniła się jej data.

Wydawało mi się to prostym pytaniem na zasadzie "tak, robisz to" lub "nie ma takiej możliwości", jednak pomyliłem się. ;D

Zamiast odpowiedzi zaczęły się pytania "Po co Ci to", "Czy na pewno", "Czemu to robisz skoro ja tego nie robię", "A jeśli na pewno to jaka jest podstawa prawna" ;D

Odpowiedzi nie otrzymałem do tej pory, choć oczywiście domyślam się, że jeśli jej nie ma to funkcjonalności takiej w Subiekcie nie ma.

Niemniej jednak gdyby ktoś za jakiś czas dobrnął do tego momentu i zastanawiał się o czym jest mowa, to pozwolę sobie podsumować:

Mówimy o module Inwentaryzacji w Subiekcie GT.

Można go zapewne wykorzystywać do wielu celów, w tym do remanentu, jednak ja nie robię remanentów tylko spisy z natury, bo jestem na KPIR i mam obowiązek zrobić 2 takie same spisy dzień po dniu.

Towary w spisie z natury wycenia się w cenie zakupu lub niższej jeżeli jest to uzasadnione, lecz wówczas wpisuje się obok cenę zakupu.

Co do remanentów nie wypowiem się, bo nie mam wiedzy w tym zakresie - jeżeli mówisz, że tam wycenia się zawsze w cenie zakupu to zapewne tak jest. :D




Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2016, 10:53:31 »
Muszę przyznać, że rozmowa tutaj jest bardzo ciekawa.

Może dla Ciebie, ale dla innych już nudzi powtarzanie tych bredni. Masz własną, indywidualną intrepretację przepisów, niech Ci będzie, ale nie wprowadzaj innych w błąd.

Przyłączyłem się do tego wątku z jednym pytaniem: czy można powielić inwentaryzację tak, aby tylko zmieniła się jej data.

Wydawało mi się to prostym pytaniem na zasadzie "tak, robisz to" lub "nie ma takiej możliwości", jednak pomyliłem się. ;D

Zamiast odpowiedzi zaczęły się pytania "Po co Ci to", "Czy na pewno", "Czemu to robisz skoro ja tego nie robię", "A jeśli na pewno to jaka jest podstawa prawna" ;D

Odpowiedzi nie otrzymałem do tej pory, choć oczywiście domyślam się, że jeśli jej nie ma to funkcjonalności takiej w Subiekcie nie ma.

Kolejny raz nie mam pojęcia o czym piszesz... Czytaj odpowiedzi i czytaj je ze zrozumieniem, otrzymałeś ode mnie przecież dwa razy odpowiedź jak to zrobić.

Zaczęły się pytania, gdyż zawsze staramy się "pomóc", a nie "tylko odpowiedzieć na pytanie", według mnie odpowiedź na pytanie, które może zaszkodzić pytającemu to nie jest pomoc, więć jeśli następnym razem NIE chcesz pomocy to wyraźnie to zaznacz w pytaniu i nie będzie nieporozumień.

Niemniej jednak gdyby ktoś za jakiś czas dobrnął do tego momentu i zastanawiał się o czym jest mowa, to pozwolę sobie podsumować:

Mówimy o module Inwentaryzacji w Subiekcie GT.

Można go zapewne wykorzystywać do wielu celów, w tym do remanentu, jednak ja nie robię remanentów tylko spisy z natury, bo jestem na KPIR i mam obowiązek zrobić 2 takie same spisy dzień po dniu.

Towary w spisie z natury wycenia się w cenie zakupu lub niższej jeżeli jest to uzasadnione, lecz wówczas wpisuje się obok cenę zakupu.

Co do remanentów nie wypowiem się, bo nie mam wiedzy w tym zakresie - jeżeli mówisz, że tam wycenia się zawsze w cenie zakupu to zapewne tak jest. :D

Jak sam nazwa wskazuje moduł "Inwentaryzacja" służy do "inwentaryzacji" a nie "remanentu", a są to dwa różne pojęcia, które kompletnie mylisz: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/inwentaryzacja-cena-kartotekowa-a-magazynowa/msg62234/#msg62234.
Daniel, Białystok.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2016, 12:40:18 »
Kontynuuję tą dyskusję tylko dlatego, że wiele razy szukając odpowiedzi na swoje pytanie natykałem się na niezakończone wątki, w których ostateczne stanowisko nie zostało przedstawione w sposób umożliwiający samodzielną ocenę, która strona ma rację.

Myślę, że należy usystematyzować na czym stoimy.

Mój cel to zrobienie spisu z natury zgodnie z KPIR.
Głównie chodzi o poznanie wartości magazynu do zaksięgowania w Księdze, ale wydruk poszczególnych pozycji też jest niezbędny.

Mam do dyspozycji kilka możliwości:
-ręcznie
-w excelu
-w Rachmistrzu Ewidencja Remanentów
-w Subiekcie Remanent
-w Subiekcie Inwentaryzacja.

Jeżeli coś przeoczyłem będę wdzięczny za uzupełnienie.
Nie omawiam tutaj dodatkowych, płatnych modułów, skupiam się na tym co ja i wielu użytkowników po prostu ma.

Ręcznie - dobre gdy ma się pusty magazyn.

W Excelu - podobnie - trzebaby mieć listę towarów, której nie mam

W Rachmistrzu - remanent wymaga odpowiedniej organizacji, tj. magazyny w którym trzymamy tylko i wyłącznie towary handlowe, bo Rachmistrz nie pozwala na jakąkolwiek ich filtrację.

W Subiekcie Remanent - do niczego. Nie sprawdza się w przypadku posiadania towarów wybrakowanych, gdyż tam pokazuje cenę magazynową 0 zł i nie ma możliwości edycji. A pokażcie mi jednego sprzedawcę, który nie ma czegoś uszkodzonego ewidencjonowanego w odrębnej pozycji towarowej w Subiekcie.

W Subiekcie Inwentaryzacja - super. Tym można zrobić jak należy. Jedyny problem z powielaniem inwentaryzacji, a dokładnie zmian wprowadzonych ręcznie (dodanie ceny zakupu do pozycji, które jej nie mają) z 31.12 do 01.01.

Natomiast moi rozmówcy w tym wątku usilnie trzymają się sztywnych definicji do czego ich zdaniem poszczególne funkcje programu powinny służyć i starają się za wszelką cenę wmówić, że inaczej się nie da.

Czasem warto otworzyć oczy szerzej, bo można dzięki temu zaoszczędzić trochę pieniędzy na dodatki.

A w Subiekcie wystarczy zmienić nieco wydruk Inwentaryzacji cząstkowej, tak aby dodać elementy wymagane przez KPIR (m. in. podpisy, zakończono na pozycji, wartość) i gotowe. I to można zrobić samemu.

Pomogłem ?  ;D

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2016, 13:00:16 »
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2016, 13:12:47 »
Myślę, że należy usystematyzować na czym stoimy.

Mój cel to zrobienie spisu z natury zgodnie z KPIR.
Głównie chodzi o poznanie wartości magazynu do zaksięgowania w Księdze, ale wydruk poszczególnych pozycji też jest niezbędny.

Mam do dyspozycji kilka możliwości:
-ręcznie
-w excelu
-w Rachmistrzu Ewidencja Remanentów
-w Subiekcie Remanent
-w Subiekcie Inwentaryzacja.

Jeżeli coś przeoczyłem będę wdzięczny za uzupełnienie.

Tak, nie przeczytałeś ze zrozumieniem naszych odpowiedzi i ciągle wszystko mieszasz.

Nie omawiam tutaj dodatkowych, płatnych modułów, skupiam się na tym co ja i wielu użytkowników po prostu ma.

Nie wiem o czym piszesz, nikt niczego takiego nie proponował i nie są potrzebne.

W Excelu - podobnie - trzebaby mieć listę towarów, której nie mam

Przecież masz listę towarów, wystarczy skopiować z Subiekta.

W Subiekcie Remanent - do niczego. Nie sprawdza się w przypadku posiadania towarów wybrakowanych, gdyż tam pokazuje cenę magazynową 0 zł i nie ma możliwości edycji. A pokażcie mi jednego sprzedawcę, który nie ma czegoś uszkodzonego ewidencjonowanego w odrębnej pozycji towarowej w Subiekcie.

Ciągle mieszasz pojęcia i funkcje programu. Poza tym jeśli masz taki bałagan w programie to rzeczywiście nie da się wykorzystać programu i funkcjonalności, które zostały do tego przewidziane.

W Subiekcie Inwentaryzacja - super. Tym można zrobić jak należy. Jedyny problem z powielaniem inwentaryzacji, a dokładnie zmian wprowadzonych ręcznie (dodanie ceny zakupu do pozycji, które jej nie mają) z 31.12 do 01.01.

Czy ja piszę sam do sobie ? Przede wszystkim nie ma takiej potrzeby, a po drugie można i napisałem jak to można zrobić - zlituj się i przeczytaj co piszemy lub nie pisz nic więcej.

Natomiast moi rozmówcy w tym wątku usilnie trzymają się sztywnych definicji do czego ich zdaniem poszczególne funkcje programu powinny służyć i starają się za wszelką cenę wmówić, że inaczej się nie da.

Funkcje programu służą do osiągnięcia celu, którego oczekujesz, ale za wszelką cenę utrudniasz sobie życie i nie chcesz z nich skorzystać. Poza tym NIE JEST PRAWDĄ, że wmawiamy Ci, że nie da się inaczej - sam zaproponowałem Ci arkusz kalkulacyjny. Próbujemy wmówić jedynie, że to co robisz nie ma sensu.

Czasem warto otworzyć oczy szerzej, bo można dzięki temu zaoszczędzić trochę pieniędzy na dodatki.

Jak widać sam nie stosujesz się do swoich rad i nie wiem znowu o jakich dodatkach i oszczędnościach piszesz.

A w Subiekcie wystarczy zmienić nieco wydruk Inwentaryzacji cząstkowej, tak aby dodać elementy wymagane przez KPIR (m. in. podpisy, zakończono na pozycji, wartość) i gotowe. I to można zrobić samemu.

Można mieć poprawne dane w programie, wykonać inwentaryzację i wydrukować remanent, bez kombinowania i zmieniania czegokolwiek, też samemu pod warunkiem, że potrafi się korzystać z programu.

Pomogłem ?  ;D

Nie wiem o czym piszesz - to przecież Ty szukasz pomocy ?
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 03, 2016, 13:14:11 »
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D

Przeczytaj czym to skutkuje: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/.
Daniel, Białystok.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2016, 13:22:50 »
PS. Aby być jednak mądrzejszym na przyszłość i ułatwić sobie zadanie porobiłem dla wszystkich przecenionych towarów z 0 zł ceny magazynowej rozchody wewnętrzne i następnie przychody wewnętrzne z właściwymi cenami. Teraz ceny pokazują się prawidłowo także w Remanencie w Subiekcie  :D

Przeczytaj czym to skutkuje: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/remanent-inwentaryzacja/.


W takim razie bardzo proszę o pomoc jak prawidłowo odzwierciedlić bez używania RW i PW taką sytuację:
-mamy 3szt. powiedzmy monitorów LCD pełnowartościowych zakupionych w lutym 2015 r.
-pracownik w grudniu 2015 r. wyciągał monitor do pokazania, ten upadł na stół i zarysowała mu się obudowa. Monitor przestał być pełnowartościowy i trzeba go sprzedać po cenie niższej.

Co należy prawidłowo zrobić w Subiekcie aby mieć taki monitor na stanie ?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2016, 13:49:12 »
Przeczytaj mają odpowiedź #39 bo wydaje mi się, że ją przeoczyłeś.

To wszystko co mam do dodania w tym temacie.
Daniel, Białystok.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2016, 14:13:13 »
Przeczytaj mają odpowiedź #39 bo wydaje mi się, że ją przeoczyłeś.

To wszystko co mam do dodania w tym temacie.

Ależ skąd, po prostu pozostawiam ją bez komentarza, bo jest to tylko dowód na zabrnięcie do punktu, gdzie musiałbyś się zacząć ze mną zgadzać, bo zaczęły się szczegóły do których tak lubiane przez Ciebie określenia "Nic nie rozumiesz", "Mieszasz pojęcia" nie za bardzo pasują, zwłaszcza gdy są puste i niepoparte żadnymi argumentami.

Przyjmuję do wiadomości, że już nic nie możesz do tego tematu dodać.

Ale zadałem pytanie z nieco innego tematu, choć powiązanego.
Czy na nie też masz do powiedzenia tylko "Nic nie rozumiesz" ? ;D

No to ja może wyjaśnię:
-można to zrobić na 3 sposoby, a właściwie na 4

1. Przez RW i PW
2. Przez edycję faktury zakupu pierwotnej i rozbicie pozycji towaru na "dobre" i "uszkodzone"
3. Przez RW i stworzenie fikcyjnej faktury zakupu towaru uszkodzonego z ustawioną kategorią nieuwzględnioną w schematach importu programu księgowego.
4. Przez inwentaryzację i ujawnienie uszkodzonego egzemplarza przy jednoczesnym braku egzemplarza pełnowartościowego.

Każdy z tych elementów ma swoje plusy i minusy.
Ale któryś trzeba wybrać, bo życie do tego zmusza.

Więc nie pisz, że życie jest idealne i jak coś nie pasuje to trzeba zamknąć oczy i tego nie robić, tylko wykaż odrobinę dobrej woli i podziel się swoimi spostrzeżeniami jak rozwiązać problem, a nie kwitować "Nic nie rozumiesz", dokładając do tego brak rozwiązań i temat zamknięty.

Mówię teraz o przyjęciu towaru uszkodzonego, nie skwituj tego, że przecież podałeś rozwiązanie w Excelu do spisu z natury, bo nie o tym teraz mówię.

A przez cały temat inwentaryzacji starałeś się mi wmówić, że nie można zrobić spisu z natury w Subiekcie tylko trzeba w Excelu.
A mi się udało.  ;D

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2016, 14:13:13 »