Autor Wątek: Błędnie działający filtr dat ?  (Przeczytany 2649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kszwaba

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.48
Błędnie działający filtr dat ?
« dnia: Listopad 01, 2017, 22:03:57 »
Nie jestem pewien czy to bug czy "feature" ale wybierając filtrowanie dla "Dokumenty z okresu" z opcją "miesiąc" -> październik, nie widzę dokumentów wystawionych w dniu 31.10.2017. Dopiero wybierając zakres dat 1.10.2017-1.11.2017 mogę w KPiR oraz ewidencji VAT zobaczyć dokumenty z dn. 31.10. Również dla zakresu dat 01.10-30.10 problem jest jak opisałem wyżej. W/w problemu nie zauważyłem za miesiące sierpień i wrzesień, pozostałych miesięcy nie sprawdzałem.
Czy ktoś może wyjaśnić mi tą zagadkę ?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17240
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2017, 22:12:31 »
Obstawiam trzecią możliwość, czyli błąd użytkownika... Pokaż problem.
Daniel, Białystok.

Offline kszwaba

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.48
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 01, 2017, 23:09:42 »
Tak to wygląda ...

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17240
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 01, 2017, 23:16:52 »
Skąd pochodzą dokumenty ? Wyświetl datę w formacie z godziną i zamieść zrzuty ekranu.

ps.
Skojarzyłem poprzedni wątek: http://www.forumsubiekta.pl/rachmistrz/import-epp-'nie-mozna-odczytac-daty-z-dokumentu-zrodlowego'/, to kolejny błąd w formacie pliku, NIE powinno być godziny dokumentu. Czyli zapewne mamy "bug" tylko przy generowaniu danych do epp... Wypadałoby na samym początku zaznaczyć, że danie NIE pochodzą z programów Insertu...
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2017, 23:22:48 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline kszwaba

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.48
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2017, 22:48:59 »
NIE powinno być godziny dokumentu.

Rzeczywiście pola określające czas powinny być wypełnione zerami. Programmer nie miał takiej wiedzy.
W specyfikacji EDI++ pola opisane są tylko jako "data", nie ma wzmianki odnośnie pozostałych sześciu cyfr.
Po zamianie na 000000 filtr działa poprawnie.
Dziękuję za pomoc.

Krzysztof

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17240
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2017, 22:54:32 »
Właśnie dlatego "programiści" nie powinni tworzyć rozwiązań dodatkowych samodzielnie, gdyż nie znając programu nie są w stanie zrobić tego dobrze.
Daniel, Białystok.

Offline kszwaba

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.48
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2017, 23:06:40 »
Właśnie dlatego "programiści" nie powinni tworzyć rozwiązań dodatkowych samodzielnie, gdyż nie znając programu nie są w stanie zrobić tego dobrze.

Nie było by takich problemów gdyby producent  udostępnił validator dla plików w formacie epp.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17240
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2017, 23:24:00 »
O czym Ty piszesz, skoro z góry wiadomo, że InsERT (ani żaden znany mi producent programów) nie udostępnia takiego "cudownego walidatora", to Twórca rozwiązania powinien wiedzieć co robi.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2017, 23:26:15 »
Napisałem kilkanaście rozwiązań generujących pliki EPP i ani razu nie przytrafił mi się błąd, który spowodowałby tego typu kaszanę, więc jakoś nie przekonuje mnie przypisywanie winy Insertowi.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Błędnie działający filtr dat ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2017, 23:26:15 »