Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 14:41:41

Tytuł: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 14:41:41
Witam
Prowadzę działalność gospodarczą posiadam programy rachmistrz GT i subiekt GT, nie jestem płatnikiem VAT. Chciał bym się dowiedzieć jak skonfigurować program, żeby prowadzić sprzedaż usług? Faktury VAT muszą być zerowe czy może Mają być rachunki? Dopiero zaczynam a nie wiem jak się za to zabrać. Bardzo proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: lbacik w Listopad 26, 2015, 14:45:51
A gdzie kupiłeś program, sprzedający nie zaproponował Ci pomocy?

Żeby ktoś mógł sensownie Ci odpisać na Twoje pytanie to musiałby poświęcić pół dnia na pisanie, a i tak pewnie nie napisałby wszystkiego bo nie zna wszystkich twoich założeń.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 15:07:38
Kupiłem przez internet, a firma która mi sprzedała oba produkty udziela takiego wdrożenia ale tylko w swoim mieście.

Założenia mam takie żeby kupować towary na które otrzymuje F-VAT dodawać to do księgi przychodów i rozchodów
sprzedawać usługi z rachunkiem lub fakturą bez VAT-u bo deklarowałem w US że będę rozliczał się na zasadach ogólnych.
Chciał bym wiedzieć jak wyliczyć podatek, żeby go później zapłacić w US.


Program jest niby bardzo intuicyjny, ale mam za dużo zapytań.

Będę dodawał screeny żeby było łatwiej.

W odpowiedzi chciał bym aby ktoś pomógł mi to uzupełnić.

1. Numer dokumentu? Czy ma to być numeracja jakakolwiek którą sobie wymyślę?
2. Dla kogo to ma być? Przychodzi klient z ulicy więc co z tym zrobić, bo wpisać coś trzeba
3. Dodaj dane VAT czy ta opcja mnie dotyczy?
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 26, 2015, 15:11:46
kliknij

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/znajdz_punkt_serwisowy/mapa/gt.html

wpisz kod lub miejscowosc

zadzwon, umow sie i bedzie ok
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 15:36:32
Dzwoniłem i dopiero w przyszłym tygodniu wolny termin. 60 zł za godzinę +VAT i dojazd bo 40 km ode mnie.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: lbacik w Listopad 26, 2015, 15:42:02
Kupiłem przez internet, a firma która mi sprzedała oba produkty udziela takiego wdrożenia ale tylko w swoim mieście.

No to zrobiła Cię w balona, domyślam się, że w swoim mieście też nie wdrażają (bo odległość nie jest tutaj przeszkodą), taniej kupiłeś u nich, więcej zapłacisz u siebie.  Twój przykład dobitnie pokazuje jak nie należy się za to zabierać. Zakup oprogramowania różni się od zakupu monitora.

Skorzystaj z rady @Biniewa, bo lepszej nie mogłeś dostać,  ja dorzucę Ci jeszcze jedną radę pomyśl nad kimś kto Ci tą księgowość poprowadzi, przy małej liczbie dokumentów nie jest to zbyt kosztowne, a Ty skup się na swoich usługach, które chcesz wykonywać.

Na dzień dzisiejszy nasze porady zabolą, ale z biegiem czasu sam uznasz, że można było tak od razu.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 26, 2015, 15:52:56
święte słowa:-)
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 16:21:24
Wiem, że to był mój błąd na starcie. Ale cóż każdy popełnia błędy. Ewentualnie może znajdę kogoś u siebie w mieście kto sprzedaje te programy i pomoże mi z wdrożeniem.

Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 26, 2015, 16:34:02
z jakiego miasta jestes?
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 17:07:17
Kołobrzeg
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: candy w Listopad 26, 2015, 17:21:30
Dzwoniłem i dopiero w przyszłym tygodniu wolny termin. 60 zł za godzinę +VAT i dojazd bo 40 km ode mnie.
Przy tej cenie bym się chyba trochę obawiał
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 17:35:20
za drogo czy może mnie naciągnąć?
Tytuł: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: candy w Listopad 26, 2015, 18:49:46
Szczerze powiedziawszy z tak niską stawką u serwisanta znajacego się na rzeczy nie spotkałem się od 10 a może raczej 15 lat.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 26, 2015, 20:30:54
moze filantrop? :)
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Chris w Listopad 26, 2015, 21:59:43
...
1. Numer dokumentu? Czy ma to być numeracja jakakolwiek którą sobie wymyślę?
2. Dla kogo to ma być? Przychodzi klient z ulicy więc co z tym zrobić, bo wpisać coś trzeba
3. Dodaj dane VAT czy ta opcja mnie dotyczy?
1. Faktury sprzedaży wystawiaj w Subiekcie. Zakupowe też, w programie Rachmistrz jest opcja importu tych dokumentów.
2. W Subiekcie wystawiasz paragon.
3. Nie dotyczy, w Subiekcie sprzedawaj towary ze stawką zwolniona.

PS. Jak będę latem w Mielnie to mogę podjechać :)
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Listopad 26, 2015, 23:04:12
Nie wystawiasz rachunków, bo ich już w obrocie prawnym nie ma. Wystawiasz faktury z VAT = zw. obowiazkowo dla firm, na żądanie dla osób prywatnych, ale faktury detaliczne do wystawionego wcześniej paragonu.
Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: hatkey w Listopad 27, 2015, 13:01:50
Czyli wystawiam w subiekcie paragon tak jak na screenie?

VAT ma być npo?

Jak dalej zaimportować takie dane do rachmistrza?

Tytuł: Odp: Jak skonfigurować wszystko do pracy ???
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Listopad 27, 2015, 15:46:23
Czyli wystawiam w subiekcie paragon tak jak na screenie?

VAT ma być npo?

Jak dalej zaimportować takie dane do rachmistrza?
Nie ma stawki npo. Ten skrót jest używany w księgowości w szczególnych przypadkach - nie podlega odliczeniu.
Używasz stawki zw., bo jako nievatowiec jesteś zwolniony z VAT.


Odnośnie importu, to w Rachmistrzu, w tym miejscu z Twojego screena należy dodać zchemat importu dla każdego imortowanego rodzaju dokumentów.
Niestety gotowych schematów nie ma. Ale chyba są w wersji demo z przykładowymi danymi.