Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: hatkey w Listopad 26, 2015, 14:41:41
-
Witam
Prowadzę działalność gospodarczą posiadam programy rachmistrz GT i subiekt GT, nie jestem płatnikiem VAT. Chciał bym się dowiedzieć jak skonfigurować program, żeby prowadzić sprzedaż usług? Faktury VAT muszą być zerowe czy może Mają być rachunki? Dopiero zaczynam a nie wiem jak się za to zabrać. Bardzo proszę o pomoc.
-
A gdzie kupiłeś program, sprzedający nie zaproponował Ci pomocy?
Żeby ktoś mógł sensownie Ci odpisać na Twoje pytanie to musiałby poświęcić pół dnia na pisanie, a i tak pewnie nie napisałby wszystkiego bo nie zna wszystkich twoich założeń.
-
Kupiłem przez internet, a firma która mi sprzedała oba produkty udziela takiego wdrożenia ale tylko w swoim mieście.
Założenia mam takie żeby kupować towary na które otrzymuje F-VAT dodawać to do księgi przychodów i rozchodów
sprzedawać usługi z rachunkiem lub fakturą bez VAT-u bo deklarowałem w US że będę rozliczał się na zasadach ogólnych.
Chciał bym wiedzieć jak wyliczyć podatek, żeby go później zapłacić w US.
Program jest niby bardzo intuicyjny, ale mam za dużo zapytań.
Będę dodawał screeny żeby było łatwiej.
W odpowiedzi chciał bym aby ktoś pomógł mi to uzupełnić.
1. Numer dokumentu? Czy ma to być numeracja jakakolwiek którą sobie wymyślę?
2. Dla kogo to ma być? Przychodzi klient z ulicy więc co z tym zrobić, bo wpisać coś trzeba
3. Dodaj dane VAT czy ta opcja mnie dotyczy?
-
kliknij
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/znajdz_punkt_serwisowy/mapa/gt.html
wpisz kod lub miejscowosc
zadzwon, umow sie i bedzie ok
-
Dzwoniłem i dopiero w przyszłym tygodniu wolny termin. 60 zł za godzinę +VAT i dojazd bo 40 km ode mnie.
-
Kupiłem przez internet, a firma która mi sprzedała oba produkty udziela takiego wdrożenia ale tylko w swoim mieście.
No to zrobiła Cię w balona, domyślam się, że w swoim mieście też nie wdrażają (bo odległość nie jest tutaj przeszkodą), taniej kupiłeś u nich, więcej zapłacisz u siebie. Twój przykład dobitnie pokazuje jak nie należy się za to zabierać. Zakup oprogramowania różni się od zakupu monitora.
Skorzystaj z rady @Biniewa, bo lepszej nie mogłeś dostać, ja dorzucę Ci jeszcze jedną radę pomyśl nad kimś kto Ci tą księgowość poprowadzi, przy małej liczbie dokumentów nie jest to zbyt kosztowne, a Ty skup się na swoich usługach, które chcesz wykonywać.
Na dzień dzisiejszy nasze porady zabolą, ale z biegiem czasu sam uznasz, że można było tak od razu.
-
święte słowa:-)
-
Wiem, że to był mój błąd na starcie. Ale cóż każdy popełnia błędy. Ewentualnie może znajdę kogoś u siebie w mieście kto sprzedaje te programy i pomoże mi z wdrożeniem.
-
z jakiego miasta jestes?
-
Kołobrzeg
-
Dzwoniłem i dopiero w przyszłym tygodniu wolny termin. 60 zł za godzinę +VAT i dojazd bo 40 km ode mnie.
Przy tej cenie bym się chyba trochę obawiał
-
za drogo czy może mnie naciągnąć?
-
Szczerze powiedziawszy z tak niską stawką u serwisanta znajacego się na rzeczy nie spotkałem się od 10 a może raczej 15 lat.
-
moze filantrop? :)
-
...
1. Numer dokumentu? Czy ma to być numeracja jakakolwiek którą sobie wymyślę?
2. Dla kogo to ma być? Przychodzi klient z ulicy więc co z tym zrobić, bo wpisać coś trzeba
3. Dodaj dane VAT czy ta opcja mnie dotyczy?
1. Faktury sprzedaży wystawiaj w Subiekcie. Zakupowe też, w programie Rachmistrz jest opcja importu tych dokumentów.
2. W Subiekcie wystawiasz paragon.
3. Nie dotyczy, w Subiekcie sprzedawaj towary ze stawką zwolniona.
PS. Jak będę latem w Mielnie to mogę podjechać :)
-
Nie wystawiasz rachunków, bo ich już w obrocie prawnym nie ma. Wystawiasz faktury z VAT = zw. obowiazkowo dla firm, na żądanie dla osób prywatnych, ale faktury detaliczne do wystawionego wcześniej paragonu.
-
Czyli wystawiam w subiekcie paragon tak jak na screenie?
VAT ma być npo?
Jak dalej zaimportować takie dane do rachmistrza?
-
Czyli wystawiam w subiekcie paragon tak jak na screenie?
VAT ma być npo?
Jak dalej zaimportować takie dane do rachmistrza?
Nie ma stawki npo. Ten skrót jest używany w księgowości w szczególnych przypadkach - nie podlega odliczeniu.
Używasz stawki zw., bo jako nievatowiec jesteś zwolniony z VAT.
Odnośnie importu, to w Rachmistrzu, w tym miejscu z Twojego screena należy dodać zchemat importu dla każdego imortowanego rodzaju dokumentów.
Niestety gotowych schematów nie ma. Ale chyba są w wersji demo z przykładowymi danymi.