Robiąc deklarację "Podatek PIT (liniowy) - zaliczka i składka zdrowotna" pokazuje mi ostrzeżenie "pole 8 - nie zaksięgowano składek wspólnika" i podświetla to pole na czerwono.
Do tej pory z zakładce wspólnika -> składki mam zaznaczone księgowanie wszystkich oprócz zdrowotnej (czyli idzie do PKPiR), a zaliczka PIT mam "nie pobieraj" (tylko zdrowotna jest "pobieraj z naliczeń poprzedniego miesiąca"). Wchodzę w ewidencję składek i je księguję (teraz mam zaksięgowane za styczeń [księgowane i opłacone w lutym], oraz za luty [księgowane i opłacone w marcu]).
Pytanie:
1. Czy według nowych przepisów mogę jak do tej pory składki księgować do PKPiR, czy nie mogę księgować i wykazywać je tylko w deklaracji? Ma to w ogóle jakieś znaczenie?
2. Dlaczego mimo zaksięgowanych składek wyświetla się czerwone pole i informacja o niezaksięgowanych składkach? Może gdzieś jeszcze trzeba coś ustawić?