Mam pytanie jak prawidłowo (gdzie) wprowadzić w rachmistrzu gt zakup pierwszej kasy fiskalnej na którą przysługuje ulga. Wprowadziłem ją do ewidencji środków trwałych, zrobiłem OT (przyjęcie środka trwałego) na wartość netto kasy z metodą jednorazową. Ale w deklaracji VAT-7 w pozycji 42 nic się nie zmienia. Nie mam pewności czy dobrze to robię i czy nie przekombinowałem.
To się samo nie robi. Trzeba w deklaracji VAT w polu 50 (a nie 42) wpisać ręcznie "palcyma" obliczoną kwotę zwrotu netto. Do pozcji 42 powinien wejść VAT od zakupu kasy wynikający z zaksięgowania faktury na zakup ST. Taki zakup wpisujemy wyłącznie do Ewidencji VAT zakupu (zakup inwestycyjny), nie księgujemy w KPiR.
Przypominam, że kwota zwrotu to 90% ceny netto kasy/drukarki, ale nie więcej niż 700 zł. Dodam, ze kwota zwrotu nie stanowi przychodu podatkowego.
Kasę normalnie amortyzujemy bądź jednorazowo wpisujemy w koszty - pelną cenę netto.
Dodam, ze trzeba spełniać warunki do uzyskania ulgi - przede wszystkim w terminie 7 dni przed zakupem zawiadomoć US o zamiarze instalacji kasy. Brak wcześniejszego zawiadomienia wyklucza prawo do ulgi.