Autor Wątek: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym  (Przeczytany 5608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« dnia: Sierpień 11, 2018, 13:46:36 »
Witam użytkowników forum!
Mam następujący problem. Kilka dni temu zainstalowałem w firmie terminal płatniczy Verifone VX520. Terminal działa poprawnie. Jest podpięty do sieci LAN. Próbowałem go skonfigurować używając instrukcji ze strony https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1471,jak-skonfigurowac-terminal-platniczy-w-insert-gt.html
Niestety kiedy w kasiarzu próbuję sprawdzić połączenie wyskakuje błąd 'Brak połączenia'.
Nie zmieniałem konfiguracji terminala, jest tak jak zainstalował go człowiek który go dostarczył.
Wyłączyłem również zaporę sieciową.
Terminal mogę swobodnie pingować.
Jedyny szczegół który mi nie pasuje to to, że na wydruku z terminala pisze, że komunikuje się za pomocą portu UDP, a w subiekcie można ustawić port TCP.
Nie mam koncepcji co może być nie tak. Konfigurację sprawdzałem kilkukrotnie, ale oczywiście mogłem coś przeoczyć.
Zamieszczam wszystkie potrzebne zrzuty ekranu.
Subiekt jest w wersji 1.51 HF1.
Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2018, 13:47:41 »
Zamieszczam pozostałe zrzuty które mogą być pomocne.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2018, 14:48:43 »
Nie zmieniałem konfiguracji terminala, jest tak jak zainstalował go człowiek który go dostarczył.

Najwyraźniej człowiek ten nie zrobił tego jak należy (powinien wiedzieć dostawca programów Insertu) lub została zmieniona konfiguracja.

Nie mam koncepcji co może być nie tak. Konfigurację sprawdzałem kilkukrotnie, ale oczywiście mogłem coś przeoczyć.
Zamieszczam wszystkie potrzebne zrzuty ekranu.

No nie, zdecydowani nie są to wszystkie potrzebne informacje - z jakiego adresu IP może odbywać się komunikacja z terminalem i jaki adres IP posiada komputer, z którego próbujesz się połączyć ?
Daniel, Białystok.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2018, 14:55:32 »
Najwyraźniej człowiek ten nie zrobił tego jak należy (powinien wiedzieć dostawca programów Insertu) lub została zmieniona konfiguracja.

Programy insertu instalowałem samodzielnie.
Terminal był instalowany przez przedstawiciela firmy od płatności. W jego konfiguracji nic nie było modyfikowane.

No nie, zdecydowani nie są to wszystkie potrzebne informacje - z jakiego adresu IP może odbywać się komunikacja z terminalem i jaki adres IP posiada komputer, z którego próbujesz się połączyć ?

Terminal ma przypisany adres 192.168.0.93
Komputer z którego próbuję się łączyć ma adres 192.168.0.34

Offline piotrw

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja +4/-0
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2018, 15:54:28 »
Wg zrzutów typ terminala to First Data, a dalej Centrum Autoryzacji to już PeP. Przypadek?
Jeśli faktycznie terminal PeP to taki też sterownik powinien być ustawiony w Kasiarzu.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2018, 16:01:57 »
Wg zrzutów typ terminala to First Data, a dalej Centrum Autoryzacji to już PeP. Przypadek?
Jeśli faktycznie terminal PeP to taki też sterownik powinien być ustawiony w Kasiarzu.

Terminal jest rzeczywiście od Polskich ePłatności.
Nazwałem go w Kasiarzu First Data, gdyż tak było w instrukcji subiekta - nie chciałem, żeby mi się myliło.
Teraz rzeczywiście widzę, że jako model wybrałem 'FirstData VX520', teraz należało by więc spytać, czy Verifone VX520 od PeP mogę w ogóle zainstalować w subiekcie? Gdyż takiego modelu nie mam do wyboru w Kasiarzu.

Offline piotrw

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja +4/-0
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2018, 16:06:52 »
Można próbować skonfigurować go jako VX510. Jak nie pomoże zleć serwisantowi PeP wymianę modelową sprzętu na VX510 lub ICT220. Sama wymiana nic nie kosztuje pod warunkiem, że masz te modele wymienione w umowie.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2018, 16:48:42 »
Można próbować skonfigurować go jako VX510. Jak nie pomoże zleć serwisantowi PeP wymianę modelową sprzętu na VX510 lub ICT220. Sama wymiana nic nie kosztuje pod warunkiem, że masz te modele wymienione w umowie.
Dzięki Twoje posty to w zasadzie odpowiedź na moje problemy.
Spróbowałem skonfigurować go jako VX510 i o dziwo łączy się i w Rejestrze Transmisji daje odpowiedź 'Połączenie OK', ale jednak przy próbie wystawienia paragonu nie przekazuje informacji o kwocie do terminala płatniczego.
Wychodzi na to, popełniłem złą decyzję z wyborem urządzenia.

Mam jeszcze pytanie czy komukolwiek z czytających ten post użytkowników udało się skonfigurować VX520 od Polskich ePłatności do współpracy z subiektem?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2018, 12:11:42 »
Najwyraźniej człowiek ten nie zrobił tego jak należy (powinien wiedzieć dostawca programów Insertu) lub została zmieniona konfiguracja.

Programy insertu instalowałem samodzielnie.
Terminal był instalowany przez przedstawiciela firmy od płatności. W jego konfiguracji nic nie było modyfikowane.

Przez zakończoną instalację rozumiem sytuację , w której wszystko działa, czyli program przesyła kwotę na terminal, a tu okazuje się, że został podłączony terminal, który nie jest wspierany przez programy Insertu i został wybrany sterownik od innego operatora terminala - nic nie zostało zrobione jak należy i nie działało od początku - zrozumiałem pierwotnie, że działało i przestało.

No nie, zdecydowani nie są to wszystkie potrzebne informacje - z jakiego adresu IP może odbywać się komunikacja z terminalem i jaki adres IP posiada komputer, z którego próbujesz się połączyć ?

Terminal ma przypisany adres 192.168.0.93
Komputer z którego próbuję się łączyć ma adres 192.168.0.34

Nie pytałem o IP terminala, ale przy PeP nie ma to znaczenia.

Można próbować skonfigurować go jako VX510. Jak nie pomoże zleć serwisantowi PeP wymianę modelową sprzętu na VX510 lub ICT220. Sama wymiana nic nie kosztuje pod warunkiem, że masz te modele wymienione w umowie.
Dzięki Twoje posty to w zasadzie odpowiedź na moje problemy.
Spróbowałem skonfigurować go jako VX510 i o dziwo łączy się i w Rejestrze Transmisji daje odpowiedź 'Połączenie OK', ale jednak przy próbie wystawienia paragonu nie przekazuje informacji o kwocie do terminala płatniczego.

Pokazuje się jakiś komunikat/błąd w rejestrze transmisji ?

Wychodzi na to, popełniłem złą decyzję z wyborem urządzenia.

Skąd taki wybór ?

Mam jeszcze pytanie czy komukolwiek z czytających ten post użytkowników udało się skonfigurować VX520 od Polskich ePłatności do współpracy z subiektem?

Skoro masz już ten terminal to sprawdź jeszcze na sterowniku do iCT220, żadnych opcji konfiguracyjnych od strony programów Insertu nie ma.
Daniel, Białystok.

Offline casual

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,42
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 12, 2018, 22:25:33 »
W First Data Polcard za łączność z Subiektem odpowiada właściciel terminala i tak naprawdę Ty jako użytkownik nie musisz nic z tym faktem robić oprócz zgłoszenia.

Offline Paweł Piątek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.52
Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2018, 11:02:24 »
Myślę, że problem został znaleziony i nie ma go co w tym temacie ciągnąć dalej. Co do tego czy obecny terminal można połączyć z subiektem pozwolę sobie, założyć osobny temat, aby było to bardziej czytelne dla osób w przyszłości szukających rozwiązania.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Komunikacja subiekta z terminalem płatniczym
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2018, 11:02:24 »