Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: p2626 w Luty 25, 2016, 11:27:44
-
Witam. Mam kilka pytań odnośnie wystawionej korekty i zwrotu towaru. 24-02-2016 dostałam korektę do fv zakupu z 14-08-2015. Na towar został wystawiony paragon również w 08-2015r. (Klient reklamację złożył na początku 02-2016).
Pytania odnośnie Subiekta GT:
1. Korektę wpisuję z dnia 24-02-2016 a data zakończenia?
2. Wypisuję zwrot towaru z jaką datą?
3. Czy muszę jeszcze wypisać jakąś korektę do paragonu (z jaką datą)?
Rachmistrz GT:
1. Z jaką datą powinnam zaksięgować korektę zakupu?
2. Jak zaksięgować zwrot towaru, na podstawie jakiego dokumentu i z jaką datą?
-
Dosyć niechlujnie opisana sutyacja, ale może da się coś z tym zrobić.
Masz dwa problemy;
1. zakup towaru i jego zwrot w ramach reklamacji. Tu sprawa jest prosta, zwracasz towar dostwcy i dostajesz od niego korektę, którą księgujesz z datą otrzymania.
2. sprzedaż tegoż towaru i jego zwrot przez klienta. Tu zależy jaki dokument sprzedaży został wystawiony klientowi.
a - Paragon - robisz zwrot detaliczny do wskazanego paragonu z datą wystawienia tego zwrotu. Klient powinien zwrócić paragon fiskalny otrzymany przy zakupie. Podkreślam powinien, a nie musi.
b - faktura sprzedaży - wystawiasz korektę do tej faktury, reszta jak wyżej.
c - paragon i do niego faktura detaliczna. Tu jest sprawa najbardziej skomplikowana, więc jeśli to nie ten przypadek, to nie będę się rozpisywał.
Rachmistrz
ad. 1 - z datą jej otrzymania od dostawcy,
ad. 2 - to wynika z dokumentu sprzedaży, z datą potwierdzenia przez klienta.
-
Dziękuję za odpowiedź. Chciałam jak najkrócej i najprościej opisać sprawę aby nie namieszać ale chyba uzyskałam efekt odwrotny od zamierzonego :)
Wszystko się zgadza jednak dalej nurtuje mnie jak zaksięgować zwrot towaru w rachmistrzu.
Paragon fiskalny został wystawiony 31-08-2015r. Klient złożył mi reklamację 2-02-2016. Reklamacja została uznana i wystawiona fv korygująca 24-02-2016. Robię zwrot detaliczny z datą wystawienia. Wszystko jasne.
1. Tylko na jakiej podstawie mam zaksięgować w rachmistrzu zwrot towaru?
2. Wystawiam jakąś korektę do paragonu?
3. Czy dobrze zrozumiałam, że data księgowania zwrotu towaru ma być datą wystawienia paragonu fisk?
4. Rozumie, że tym samym muszę zrobić korektę do 08-2015?
-
Znowu opisujesz to "za prosto" i trzeba sie domyslac.
Klient kupil na paragon - to skad sie bierze korekta faktury? Do paragonu powinien byc zwrot detaliczny, a nie korekta sprzedazy.
Moze jednak opiszesz dokladniej przebieg tej transakcji i jakie w koncu dokumenty byly wystawione.
-
chodzi o korektę faktury zakupu w pierwszym poście napisałam że, 24-02-2016 dostałam korektę do fv zakupu z 14-08-2015.
-
chodzi o korektę faktury zakupu w pierwszym poście napisałam że, 24-02-2016 dostałam korektę do fv zakupu z 14-08-2015.
Patrz pierwsza odpowiedź, pkt. 1.
Czytaj dokładnie posty.
-
Ja czytam dokładnie posty, moja poprzednia odpowiedz była odpowiedzią na post :
"Klient kupil na paragon - to skad sie bierze korekta faktury? Do paragonu powinien byc zwrot detaliczny, a nie korekta sprzedazy.
Moze jednak opiszesz dokladniej przebieg tej transakcji i jakie w koncu dokumenty byly wystawione."
No to teraz dokładnie jakie dokumenty były wystawione:
1. 24-02-2016 dostałam korektę fv zakupu. Korekta dotyczyła MOJEGO zakupu z 14-08-2015 (towar handlowy)
2. Towar, który był skorygowany (reklamacja) sprzedałam na paragon fiskalny 31-08-2015
3. Klient złożył mi reklamację 2-02-2016.
Już wiem co zrobić z fakturą korygującą. nie mieszajmy spraw :)
Pytałam o paragon fiskalny i zwrot towaru.
4. Na jakiej podstawie mam zaksięgować w rachmistrzu zwrot detaliczny towaru ?
5. Czy wystawiam jakąś korektę do paragonu?
6. Czy dobrze zrozumiałam, że data księgowania zwrotu towaru ma być datą wystawienia paragonu fisk?
-
6. Źle. Data księgowania zwrotu ma być taka jak data zwrotu, a nie jak data paragonu. Facet zwraca dziś majtki kupione w grudniu, a ty chcesz ten zwrot ksiegować w grudniu?
-
Uzupełniając
4, Na podstawie dokumentu, ktory się nazywa Zwrot ze sprzedaży detalicznej i jest odpowiednikiem korekty faktury, tylko wystawianym do konkretnego paragonu. Jest coś takiego w Subiekcie.
5. Patrz pkt 4.
-
Nasze kochane prawo jest tak nie jasne i było już tyle różnych interpretacji podatkowych dotyczących korekt, że człowiek po prostu głupieje, kiedy i co ma księgować.
Candy - są interpretacje nakazujące korygowanie faktury pierwotnej, jak dla mnie jest to chore i stwarza wiele problemów ale chyba im o to chodzi. Wyobrażasz sobie jak teraz towary mają po 3 lata a nawet 5 lat gwarancji i cofać się o tyle lat korygując zwrot? Masakra!
Zerknij : http://www.gofin.pl/rachunkowosc/17,1,84,165831,ujmowanie-w-podatkowej-ksiedze-zwrotu-towaru.html to jest z 2013. Ale było tyle zmian w przepisać, że wolę się spytać :) Mam nadzieję, że masz rację. To pierwsza taka moja korekta i zwrot towaru do paragonu dlatego się trochę motam.
Aldo dziękuję za cierpliwość i odpowiedź na moje pytania.
-
Eeee... Niezłe!
Nie znałem tej wykładni, ale wygląda na to że ktoś się z koniem na głowy pozamieniał.
Ciekawe czy pan dyrektor tak samo interpretuje korekty w przypadku ksiąg handlowych?
-
Delikatnie powiedziane. I takich kwiatków, można wiele znaleźć. Najgorsze jest to, że to wszystko zależne jest od interpretacji i widzimisia jakiegoś urzędasa a nie jasno sprecyzowanych przepisów. Zdarzało mi się dzwonić z jakimś problemem do dwóch różnych Urzędów skarbowych i na infolinie ogólnopolską i każdy mówił co innego. Masakra >:(
Aldo a jak ty uważasz kiedy księguje się zwrot towaru do wystawionego paragonu :)?
-
Ja raczej mam do czynienia z księgami handlowymi, ale zasięgnąłem języka w międzyczasie i wychodzi na to że w księgach jest logicznie (wg daty korekty).
-
Takie idiotyczne przepisy obowiązywały do końca roku 2015. W KH też. Na szczęście ktoś poszedł po rozum do głowy i od 01-01-2016 jest trochę inaczej.
Wg nowych przepisów korektę odnosimy do daty pierwotnej sprzedaży tylko i wyłącznie jesli korekta jest spowodowana błędem sprzedawcy przy sprzedazy., np. pomyłka w cenie czy stawce VAT.
W pozostałych przypadkach - reklamacje jakościowe, zwroty towarów, itp korektę rozliczamy w dacie otrzymania korekty.
Dokładnie to samo dotyczy paragonów i zwrotów detalicznych.
U Ciebie występują dwa zdarzenia, w sumie powiązane, ale nie należy ich rozpatrywać łącznie. Zwrot towaru przez klienta spopwodowany był reklamacją jakościową, więc rozliczasz w dacie wystawienia ZW, a ściśle w dacie potwierdzenia odbioru przez klienta.
Korekta faktury zakupu dotyczy zwrotu towaru reklamowanego, więc rozliczasz ją w dacie jej otrzymania od dostawcy.
-
Uff, kamień spadł mi z serca :D Ślicznie dziękuję wszystkim za pomoc.
Aldo a możesz napisać dokładnie o jaką ustawę chodzi z jakiego dnia tak dla bezpieczeństwa żeby mieć się czym podeprzeć.
-
Uff, kamień spadł mi z serca :D Ślicznie dziękuję wszystkim za pomoc.
Aldo a możesz napisać dokładnie o jaką ustawę chodzi z jakiego dnia tak dla bezpieczeństwa żeby mieć się czym podeprzeć.
Są dwa takie akty - Ustawa o podatku od towarow i usług (czli VAT) oraz rozporządzenie MF tzw fakturowe.
Nie mam ich pod ręką, ale bez problemu wujek google znajdzie.
-
Dzięki :)