Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: ewia2 w Sierpień 08, 2019, 15:31:23
-
Witam,
Jestem na metodzie kasowej VAT, czyli jak wiadomo odliczam Vat dopiero po zapłacie danej fv zarówno jak chodzi o zakup jak i sprzedaż.
FV wystawiam przez Subiekta tak również je wprowadzam po czym wykorzystuję w Rachmistrzu schemat importu do zaimportowania ich do ewidencji Vat zakupu i sprzedaży.
Schemat mam teraz tak ustawiony, że po zaimportowaniu fv wszystko się ładnie wgrywa ale Vat odlicza mi się tak jakby nie uwzględniał czy jest ona zapłacona czy nie. Muszę później ręcznie wchodzić w każdą FV w zakładkę VAT, zaznaczyć ptaszka przy Odliczaj Vat po zapłaceniu (jeśli Fv zapłacona to od razu wybrać datę jeśli nie to wiadomo zostawiam puste) dopiero wówczas prawidłowo odlicza mi się VAT.
W jaki sposób mogę prawidłowo ustawić schemat importu ? może coś źle wykonuje albo Instert jeszcze nie wprowadził czegoś takiego dla metody kasowej VAT?
Będę bardzo wdzięczna za informację.
-
Ustawiłeś w parametrach okresu metodę kasową?
Wystawiłeś FS z zaznaczeniem metody kasowej?
Bo ja tak ustawiłem przed chwilą i po imporcie mam zaznczone "Naliczaj VAT po otrzymaniu zapłaty"
-
Tak, zarówno w schemacie importu przy sprzedaży i zakupie mam zaznaczoną metodę kasową.
Podobnie przy wystawianiu FV sprzedażowej mam zaznaczony ptaszek metoda kasowa.
Te parametry mam zaznaczone.
Zapomniałam dodać , że problem pojawia się po zaimportowaniu faktur z subiekta do rachmistrza. Muszę ręczne to wszystko zmieniać w Rachmistrzu.
-
Co masz w schemacie w polu "M-c odliczenia"?
-
Napisz jasno i wyraźnie - Subiekt i Rachmistrz pracują na wspólnej bazie danych czy nie (od tego czy są prowadzone rozrachunki czy nie zależy sposób obsługi metody kasowej) ?
-
W schemacie przy m-c do odliczenia mam wpisane bieżący wg daty uzyskania prawa do odliczenia .
Z tego co wiem Subiekt i Rachmistrz pracują na jednej bazie. Niestety nie pracowałam od samego początku na nich tu w firmie natomiast gdy wysypał się nam program wystarczyła jedna archiwizacja więc rozumiem przez to, że pracują na jednej bazie.
-
W schemacie przy m-c do odliczenia mam wpisane bieżący wg daty uzyskania prawa do odliczenia
W jaki sposób z tej listy wybrałaś "bieżący wg daty uzyskania prawa do odliczenia"?
[Edit]
OK, ja myślałem o FS ty o FZ. Wszystko jasne, mój błąd.
Jeśli chcesz mieć zaznaczone swoje ptaszki "po zapłacie" to wybierz "(brak)"
-
U mnie wygląda to dokładnie tak jak na załączonym zdjęciu. Mam aktualną wersję i Subiekta i Rachmistrza.
-
Wiem, w międzyczasie zdążyłem poprawć swój poprzedni post, ale się minęliśmy.
Poradę też w nim znajdziesz.
-
Super bardzo dziękuje o to mi właśnie chodziło :)
Teraz jeszcze pozostaje kwesta rozliczenia. W subiekcie FV zakupowe rozliczam w rozrachunkach wg kontrahentów. Potem tak jak pisałam przerzucam FV za pomocą schematu (dzięki Tobie Candy już odpowiedniego :)) i też mam coś przypuszczam źle ustawione gdyż nawet jak FV jest rozliczona w Subiekcie to mimo to rachmistrz tego nie widzi.
Do tej pory niestety uzupełniałam to wszystko ręcznie :/ a to strata czasu.
Czy to ma związek z owymi Rozliczeniami które są w Subiekcie i czy wówczas powinnam stworzyć jakiś schemat na rozliczenie Fv zakupu ?
-
Jak sugerowałem wcześniej, jeśli jest wspólna baz danych to można skorzystać z dokumentów rozliczeń i wszystko będzie ujmowane w księgowości automatycznie, również przy częściowych rozliczeniach...
-
Rozumiem, czyli muszę to jeszcze sprawdzić.
Bardzo dziękuję Wam za pomoc.