Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: KaBa w Kwiecień 24, 2013, 14:14:11
-
Czy jest możliwe w Rachmistrzu dodanie dokumentu do zamkniętego miesiąca tak aby nie poprawiać numeracji na następnych fakturach?
Obecnie wśród organów podatkowych dominuje stanowisko, że każdą korektę (niezależnie od przyczyny) należy rozliczyć w dacie pierwotnego powstania przychodu czy kosztu, a więc wstecz. Więc jeśli w 04.2013 mam zwrot towaru zakupionego w 07.2012 to muszę tą korektę ująć w 07.2012. Dokonanie w ten sposób korekty w KPIR spowoduje konieczność przeliczenia podsumowań za poszczególne miesiące, zmienić należy również numerację zapisów, które następują po wpisanej korekcie. Dopuszcza się nadawanie nr np 162A - tylko prowadząc KPIR komputerowo program sam narzuca kolejny numer i wydaje mi się, że nie można dopisać tej korekty bez zmiany numeracji w kolejnych dokumentach (a mam ich kilkaset) :/
Jak to zrobić żeby było dobrze ale bez kilkakrotnego poprawiania numeru na fakturach - bo przecież każdy zwrot to dopisanie do jakiegoś poprzedniego miesiąca faktury korygującej.
Jak to robicie w praktyce?
-
my wybieramy sposób numeracji miesięczny, i takie rzeczy w razie czego dodajemy na końcu miesiąca
-
Tusiek dzięki za podpowiedź, w przyszłym roku zmienię na numerację miesięczną.
-
jak zmienisz teraz to ci się wszystko przenumeruje, ale czasem warto
-
Jeśli zdecydowałabym się zmienić teraz tą numerację na miesięczną zamiast roczną - to rozumiem, że zmieni mi się ona automatycznie na nową od stycznia - i wtedy poprawię już ponumerowane faktury.
W opcjach KPIR zaznaczyć
Numeracja - rozdzielna dla każdego miesiąca
Sumowanie - rozdzielne dla każdego miesiąca?
Chodzi mi o to czy podsumowanie może dot. tylko każdego miesiąca, a na koniec roku wystarczy jak wydrukuję "Podsumowanie księgi przychodów i rozchodów 01.01.2013-31.12.2013"
Bo jakby było narastająco od początku roku to przy dopisaniu faktury trzeba by zmieniać kwoty narastające.
Czy faktycznie nie trzeba mieć w KPIR podsumowań narastająco w ciągu roku.
PIT5 i tak bierze mi narastająco od początku roku więc każda zmiana zmieni mi wtedy tam dochód roczny i to powinno US chyba wystarczyć.
-
Tak przenumeruje się od Stycznia, -na wszelki wypadek sobie wydrukuj lb zrób PDF-y z obecnej wersji
TAK- Numeracja - rozdzielna dla każdego miesiąca
TAK- Sumowanie - rozdzielne dla każdego miesiąca?
na koniec roku robimy podsumowaie i zestawiene pt bilans
Narastająco jest w raporcie o Zaliczkach (dawny PIT)
jak do tej pory US nie czepiał się u nas takich drobiazgów ,
a mieliśmy ich ponad 10 w zeszłym roku :(
w ogóle coraz mniej się czepiają :)
-
Dzięki wielkie za rady, teraz muszę zmobilizować się do poprawy numeracji na prawie 700 dokumentach, które mi się nazbierały od stycznia do marca. Ale jest to lepsze niż poprawianie jej przez cały rok.
No i każdą korektę faktury będę mogła dopisać w m-cu wystawienia jej pierwotnej bez problemu.
:)
-
a jeżeli chciałabym "złamać" numer przez miesiąc to moge w Rachmistrzu? nie widzę...
Bo sugerują, żeby jednak jakoś rozróżniać numerację przy prowadzeniu jej miesięcznie.
-
a jeżeli chciałabym "złamać" numer przez miesiąc to moge w Rachmistrzu? nie widzę...
Bo sugerują, żeby jednak jakoś rozróżniać numerację przy prowadzeniu jej miesięcznie.
A dlaczego prowadzisz ją miesięcznie? Okresem rozliczeniowym jest rok, a w roku dzielimy ją na miesiace. A prowadzenie miesięczne, to spore utrudnienia, zupełnie niepotrzebne.
-
Dlaczego utrudnienie? Jeszcze nie podjęłam ostatecznej decyzji więc przekonaj mnie, że lepsza będzie numeracja roczna :)
/zaczęłam prace z Rachmistrzem w tym roku/
-
Dlaczego utrudnienie? Jeszcze nie podjęłam ostatecznej decyzji więc przekonaj mnie, że lepsza będzie numeracja roczna :)
/zaczęłam prace z Rachmistrzem w tym roku/
Na forum tylko podpowiadam. A czy skorzystasz to Twoja sprawa. Tylko bądź konsekwentna i póżniej nie pytaj jak to odwrócić.
-
Numeracja miesięczna to ułatwienie ale dla tych co maja spóźnione dokumenty i chcą je doksiegowac do tego miesiąca co trzeba
Ale żeby ona w czymś utrudniała?
-
własnie mam taką sytuację, w której może miesięczna numeracja pomoże, albo przynjamniej nie zrobi mi masakry...
otóż mam fakturę na której błędnie wprowadziłam transakcję odwrotne obciążenie. Jest juz na szaro więc chyba jedynym wyjściem jest odksięgować i jeszcze raz wprowdzić. Numeracja poleci na łeb na szyję i będę musiała ręcznie poprawiać kilkanaście dokumentów a nie kilkadziesiąt.
Chyba, że jest jakiś inny sposób?
-
myślałam, że jak usunę pozycję to mi się wszystko automatycznie przenumeruje...ale tak się nie stało. to dobrze!