Autor Wątek: po co...  (Przeczytany 11135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline smoku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: rachmistrz 1.26 sp1
po co...
« dnia: Wrzesień 22, 2012, 19:34:13 »
mam pytanie...
po co jest archiwizacja danych skoro i tak nie mozna z tego pliku przywrocic danych po reinstalacji systemu.
w obszernej instrukcji nie ma slowa o tym jak to zrobic....
a te pliki zajmuja mi tylko miejsce na dysku i to nie potrzebnie. sa to pliki *.iar i *.i01
jesli ktos umie z tych plikow zimportowac wszystko co tam jest to niech mnie poinstruuje.


pozdro

Offline lbacik

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 533
  • Reputacja +74/-0
Odp: po co...
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2012, 21:09:11 »
Cytuj
w obszernej instrukcji nie ma slowa o tym jak to zrobic....

No mi się wydaje że jednak coś jest i to nawet sporo

Cytuj
Jeśli zdarzy się, ze dane na dysku twardym komputera zostaną uszkodzone, to, przeprowadzając dearchiwizację, można je odzyskać. Dearchiwizacja jest to po prostu przeniesienie uprzednio zarchiwizowanych danych na dysk twardy komputera.

 


Funkcja dearchiwizacji znajduje się w programie Archiwizator. Aby go uruchomić, należy z menu Start systemu operacyjnego wybrać opcję Wszystkie programy, gdzie znajduje się grupa InsERT. Z niej należy wybrać InsERT GT, a następnie opcję Narzędzia, w której znajduje się skrót do programu Archiwizator. W programie tym opcja dearchiwizacji danych dostępna jest zarówno z paska tytułowego programu, jak i z menu głównego programu Podmiot → Dearchiwizuj.


Funkcja dearchiwizacji znajduje się w Pulpicie konfiguracyjnym, w zakładce Podmioty.


W czasie dearchiwizowania danych podmiotu należy określić lokalizację pliku archiwum oraz folder roboczy. Lokalizacja pliku archiwum to ścieżka do pliku podana w odpowiednim formacie, na przykład:

C:\Moje dokumenty\Alfa.bak

Podczas procesu dearchiwizowania wykorzystywany jest też folder roboczy. W zależności od trybu pracy z systemem InsERT GT folder ten musi spełniać następujące wymagania:

Podczas procesu dearchiwizowania wykorzystywany jest też folder roboczy. W zależności od trybu pracy z systemem Navireo folder ten musi spełniać następujące wymagania:

praca lokalna (serwer baz danych zainstalowany na tym samym komputerze).

Może to być dowolny folder, na przykład:

C:\temp

praca sieciowa (stanowisko, na którym zainstalowany jest serwer bazy danych).

Może to być dowolny folder lokalny (wariant zalecany) znajdujący się na tym samym komputerze, z którego odbywa się archiwizacja, na przykład:
C:\temp


Można też wykorzystać folder sieciowy udostępniony dla usługi MSSQLSERVER (instancja domyślna).

Można też wykorzystać folder sieciowy udostępniony dla usługi MSSQLSERVER (instancja domyślna) lub MSSQL$InsERTGT (instancja INSERTGT).

 

Dla systemów operacyjnych klasy NT (Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP) można to sprawdzić w narzędziach administracyjnych komputera w gałęzi Usługi i aplikacje- Usługi we właściwościach usługi na zakładce logowanie. Należy wskazać konto, na które będzie się logować usługa. W celu przeprowadzenia archiwizacji zdalnej konto to powinno mieć dostęp do folderu roboczego na przykład:

\\KOMPUTER_3\temp

praca sieciowa (stanowisko klienckie, na którym zainstalowany jest składnik systemu InsERT GT a nie jest zainstalowany motor baz danych).

praca sieciowa (stanowisko klienckie, na którym zainstalowany jest składnik systemu Navireo a nie jest zainstalowany motor baz danych).

Taka archiwizacja jest możliwa tylko w wypadku ustawienia folderu roboczego na serwerze – czyli komputerze, na którym zainstalowano motor baz danych, na przykład:

\\SERWER\temp
Folder na serwerze musi być udostępniony z prawami do odczytu i zapisu.

Istnieje także możliwość skorzystania z dowolnego folderu sieciowego pod warunkiem jednak, że będzie on udostępnionym dla konta, na które loguje się usługa MSSQLSERVER (jak opisano powyżej).

 

W sekcji Sposób dearchiwizacji danych można określić, czy dane przywrócone z kopii mają zastąpić dane obecnie używane (Dearchiwizuj jako …) lub czy dane przywrócone z kopii mają zostać załadowane do nowego podmiotu (Dearchiwizuj do podmiotu o nazwie …).

 

 

 

Odzyskiwanie danych z niepełnego archiwum 

 

Standardowo dearchiwizacja możliwa jest w sytuacji, gdy program znajduje wszystkie pliki archiwum. W każdym z nich zawarta jest informacja o numerze kolejnego pliku z archiwum, a w ostatnim suma kontrolna archiwum. Zazwyczaj archiwum składa się z dwóch plików o rozszerzeniach: *.iar oraz *.i01 (w przypadku archiwizacji bez uwzględniania wielkości nośnika).
Zdarza się, iż użytkownicy "gubią" plik *.i01, w którym zawarte są informacje o sumie kontrolnej archiwum. Wtedy możliwe jest awaryjne odzyskanie danych tylko z pliku *.iar.

Jest to operacja ryzykowna, ponieważ program nie jest w stanie ocenić poprawności tego pliku, a w związku z tym poprawności całego archiwum.
Z tego powodu jej wykonanie jest możliwe wyłącznie przy spełnieniu następujących warunków:

1. Dearchiwizacja następuje do nowego podmiotu.
2. W rejestrze systemowym dodany został wpis: [HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\InsERT GT\Archiwizator\1.0\Parametry] "TrybAwaryjny"=dword:00000001
3. W trakcie dearchiwizacji użytkownik przeczyta informacje o zagrożeniu i potwierdzi awaryjne odzyskanie danych.

W przypadku niespełnienia jednego z tych warunków, program domagać się będzie wskazania lokalizacji pliku *.i01 i nie pozwoli na dearchiwizację z niepełnego archiwum.     


W trakcie dearchiwizacji pojawi się okno Wybór folderu dla pliku .i01. Pomimo że plik nie istnieje, należy w tym oknie wybrać przycisk OK.
Łukasz

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2012, 08:11:23 »
jak to przeczytasz to nie zapomnij napisc ze nie umiesz a nie ze nie idzie;-)

Offline smoku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: rachmistrz 1.26 sp1
Odp: po co...
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2012, 09:46:37 »
dzieki :)

nie mialem tego w instrukcji... co jest dziwne... mniejsza o to

wielki dzięki ;)
wisze ci piwo :D

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2016, 16:05:10 »
witam, mam ten sam problem ze mam tylko duzy plik od archiwum. Próbuje uruchomic precedure dearchiwizacji w trybie awaryjnym ale mi nie idzie - zachowuje się jakby byla to normalna dearchiwizacja, bez pytania o ryzyko. Co moge robic nie tak? Z gory dziekuje za pomoc.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2016, 17:07:31 »
witam, mam ten sam problem ze mam tylko duzy plik od archiwum.

Jak duży, którą wersją programu wykonany i w jaki sposób ? Był problem z archiwizacją baz danych o rozmiarze powyżej 4 GB.

Próbuje uruchomic precedure dearchiwizacji w trybie awaryjnym ale mi nie idzie - zachowuje się jakby byla to normalna dearchiwizacja, bez pytania o ryzyko. Co moge robic nie tak? Z gory dziekuje za pomoc.

Pokaż szczegóły wpisu do rejestru. Opisz dokładnie co robisz i co się dzieje - koro nie ma pytanie to może wszystko jest w porządku ?
Daniel, Białystok.

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2016, 17:19:51 »
witam
z góry dziękuję za zainteresowanie się moim tematem. Baza nie jest duża ma 111MB.
Program 1.42 SP2. Archiwizacja wykonuje się z harmonogramu i zwykle jest ok ale z wczoraj byl tylko 1 plik a akurat program dzisiaj się nie podniósł po aktualizacji (~przy wersji bazy ) wiec probowalem zdearchiwizowac z wczoraj. (Z przedwczoraj gdzie byly 2 pliki dearchiwizacja przebiegla bez problemu). Moim zdaniem dearchiwizacja nie wchodzi w tryb awaryjny, takze wyglada jakbym cos zle z tym rejestrem zrobil.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2016, 17:27:29 »
W takiej sytuacji nie ma przecież potrzeby sięgać po archiwum, przed każdą aktualizacją tworzy się kopia podmiotu - co się stało z kopią ? Następnie należałoby sprawdzić dlaczego nie wykonała się konwersja - przyczyna mogła być poważna. Wpis w rejestrze wygląda dobrze, wygląda na to, że archiwum się nie wykonało jest po postu uszkodzone/niekompletne z czym archiwizator sobie nie poradzi i co kolejny raz wskazuje na jakiś problem.
Daniel, Białystok.

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2016, 17:32:16 »
może tak być, choć wygląda jakby dearchiwizacja miała przebiec pomyślnie bo dochodzi do około 95% a na końcu okienko z pytaniem o mały plik i koniec zabawy. Nie ma tego momentu z informacją ze jest w trybie awaryjnym

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2016, 17:36:22 »
No to wygląda na to, że nie ma archiwum :( A co z kopią podmiotu ? Dlaczego nie wykonała się konwersja ?
Daniel, Białystok.

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2016, 18:03:04 »
Kopii podmiotu tez nie ma bo niestety proces aktualizacji zostal uruchomiony prez uzytkownika a zwykle ja to robie z poziomu serwera. Kopie od uzytkownika sie nie wykonuja, nie wiem czy ze wzgledu na uprawnienia czy na co.
Czyli wyglada na to ze ostatniej kopii w zaden sposob nie zaimportuje? A jest moze jakies narzedzie do sprawdzenia pliku kopii?

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2016, 18:11:14 »
Zrobilem kolejny test. Próbowałem przywrócić poprawną bazę do nowej firmy i też nie wchodzi w tryb awaryjny dearchiwizacji (przywraca się baza w standardowym trybie), więc to nie kwestia uszkodzonej bazy tylko jeszcze czegoś innego.
Czy mogę jeszcze coś zrobić żeby uratować dzień pracy kilku osób?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2016, 18:34:11 »
Kopii podmiotu tez nie ma bo niestety proces aktualizacji zostal uruchomiony prez uzytkownika a zwykle ja to robie z poziomu serwera. Kopie od uzytkownika sie nie wykonuja, nie wiem czy ze wzgledu na uprawnienia czy na co.

Normlanie NIE ma takiej możliwości, jeśli program nie wykona poprawnie kopii podmiotu to nie przejdzie do konwersji podmiotu, więc nie było jak opisujesz lub ktoś wyłączył wykonywanie kopii przed konwersją, ale użytkownicy nie wiedzą jak to zrobić i jak najszybciej należy taką możliwość wyłączyć...

Kopie od uzytkownika sie nie wykonuja, nie wiem czy ze wzgledu na uprawnienia czy na co.

Samo nie zadziała, należy skonfigurować taką możliwość, ale jest to wiedza związana bardziej z administracją serwerem SQL niż programem... Jest to opisane w pomocy do programu i wielokrotnie na forum.

Zrobilem kolejny test. Próbowałem przywrócić poprawną bazę do nowej firmy i też nie wchodzi w tryb awaryjny dearchiwizacji (przywraca się baza w standardowym trybie), więc to nie kwestia uszkodzonej bazy tylko jeszcze czegoś innego.

Nie rozumiem o czym piszesz, bo chyba ciągle nie wiesz co robisz - doczytaj zamieszczoną w wątku instrukcję... Jeśli archiwum jest poprawne to dearchiwizacja wykona się przecież tak samo jak bez znacznika "Tyb awaryjny"... Tryb awaryjny nie wpływa w żaden sposób na status bazy danych...

Daniel, Białystok.

Offline migland

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42
Odp: po co...
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2016, 18:38:08 »
Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie tematem. Nie wnikam już jak to się stało że baza się uszkodziła. Teraz moje ostatnie pytanie dlaczego nie mogę zaimportować bazy z wczoraj od której mam tylko 1 plik iar, dlaczego dearchiwizacja nie wchodzi w tryb awaryjny?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: po co...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2016, 19:29:24 »
Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie tematem. Nie wnikam już jak to się stało że baza się uszkodziła.

Według mnie to błąd, należy się dowiedzieć i zabezpieczyć przed powtórzeniem takiego problemu.

Teraz moje ostatnie pytanie dlaczego nie mogę zaimportować bazy z wczoraj od której mam tylko 1 plik iar, dlaczego dearchiwizacja nie wchodzi w tryb awaryjny?

Wróżką nie jestem, swoje przypuszczenia opisałem:

...wygląda na to, że archiwum się nie wykonało jest po postu uszkodzone/niekompletne z czym archiwizator sobie nie poradzi i co kolejny raz wskazuje na jakiś problem.

NIE masz "tylko 1 plik iar", a jedynie jego fragment.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: po co...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2016, 19:29:24 »