Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: dzejes w Marzec 03, 2017, 10:46:28
-
Dzień dobry i od razu dziękuję za pomoc.
Mam następujący problem:
- baza danych SQL została przeniesiona na serwer zdalny (skopiowane pliki MDF za pomocą SQL Management Studio)
- połączenie funkcjonuje prawidłowo, osoby korzystające z bazy danych mogą na niej pracować, mogą wysyłać deklaracje
- problem pojawia się w sytuacji, gdy wersja programu zainstalowana na komputerze próbującym połączyć się z bazą jest wyższa od wersji bazy, program wyświetla powiadomienie o konieczności aktualizacji bazy danych, po wybraniu tej opcji jest wykonywana kopia bazy, a następnie przy próbie aktualizacji bazy program zawiesza się na etapie aktualizacji wzorców wydruku.
Dodam jeszcze, że mamy także problemy z Rewizorem - próby pracy z komputera, na którym zainstalowana jest nowsza wersja pakietu, niż wersja bazy powoduje, że:
- aktualizacja bazy jest niemożliwa, wyświetla się komunikat Upewnij się, czy zainstalowany jest pakiet SQL Server 2005 Backward Compatibility.
- próba założenia nowego podmiotu kończy się zawieszeniem programu,
Informacje dodatkowe - problemy pojawiają się na różnych komputerach (Win 7, Win 10).
Osoby odpowiedzialne za migrację twierdzą, że błąd leży po stronie oprogramowania insertu. Insert nie reaguje na maile, a infolinia - cóż, właśnie czekam na połączenie z konsultantem, po upływie 25 minut z "Jesteś 16. oczekującym" zmieniło się na jesteś 12. oczekującym"
Jakie informacje powinienem jeszcze dostarczyć?
-
W Insert GT niezalecane jest podłączanie bazy poprzez Managment Studio. Nie tworzy się wtedy użytkownik InsCrystal, który jest odpowiedzialny za wydruki.
Proszę na serwerze zarchiwizować bazę danych (taka jaka jest w programie Archiwizator) i ją zdearchiwizować. Jak będą dalej problemy, to proszę pisać.
-
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, tak zrobimy. Odezwę się z opisem efektów.
-
Mam następujący problem:
- baza danych SQL została przeniesiona na serwer zdalny (skopiowane pliki MDF za pomocą SQL Management Studio)
Mam rozmieć, że aplikacja (Subiekt/Rewizor) łączy się z bazą danych przez internet ? Jeśli tak to poczytaj na forum nasze liczne wypowiedzi zamieszczone w ciągu ostatnich kilku lat przestrzegające przed takim sposobem pracy zdalnej.
- połączenie funkcjonuje prawidłowo, osoby korzystające z bazy danych mogą na niej pracować, mogą wysyłać deklaracje
- problem pojawia się w sytuacji, gdy wersja programu zainstalowana na komputerze próbującym połączyć się z bazą jest wyższa od wersji bazy, program wyświetla powiadomienie o konieczności aktualizacji bazy danych, po wybraniu tej opcji jest wykonywana kopia bazy, a następnie przy próbie aktualizacji bazy program zawiesza się na etapie aktualizacji wzorców wydruku.
Skąd w ogóle taki wniosek, że program się zawiesza, kto i w jaki sposób to sprawdził ? Ja zakładam, że program działa i pracuje tylko ten element konwersji może wykonywać się długo, nawet kilkanaście minut w wolnych sieciach lokalnych, a przez internet - nie wiem, nigdy nawet nie próbowałem, teoretycznie mogą to być nawet godziny. Konwersja bazy danych powinna być wykonywana lokalnie na serwerze SQL w takim modelu pracy i wykona się wtedy w kilka minut.
Dodam jeszcze, że mamy także problemy z Rewizorem - próby pracy z komputera, na którym zainstalowana jest nowsza wersja pakietu, niż wersja bazy powoduje, że:
- aktualizacja bazy jest niemożliwa, wyświetla się komunikat Upewnij się, czy zainstalowany jest pakiet SQL Server 2005 Backward Compatibility.
Program musi być w zgodnej wersji z bazą danych, jeśli program jest nowszy to baza musi zostać skonwertowana, aby zostać skonwertowana musi (powinna) wykonać się kopia bezpieczeństwa, a nie wykona się przez internet ! Jak już pisałem konwersję należy wykonać lokalnie na serwerze SQL, ostrzegam przed konwersją bez kopii bezpieczeństwa - w takim sposobie pracy bardzo łatwo jest uszkodzić bazę danych !
- próba założenia nowego podmiotu kończy się zawieszeniem programu,
Jak wyżej - w jaki sposób zostało to potwierdzone ? Co się dzieje od strony serwera SQL ?
Osoby odpowiedzialne za migrację twierdzą, że błąd leży po stronie oprogramowania insertu.
Bzdury kompletne opowiadają i najwyraźniej nie wiedzą co robią.
Insert nie reaguje na maile, a infolinia - cóż, właśnie czekam na połączenie z konsultantem, po upływie 25 minut z "Jesteś 16. oczekującym" zmieniło się na jesteś 12. oczekującym"
To przecież NIE są tematy na telefon i programowi nic nie dolega... Gdzie jest Twój dostawca programu ? Będzie trudno, ale poszukaj po prostu kogoś ko wie co robi.
-
Mam następujący problem:
- baza danych SQL została przeniesiona na serwer zdalny (skopiowane pliki MDF za pomocą SQL Management Studio)
Mam rozmieć, że aplikacja (Subiekt/Rewizor) łączy się z bazą danych przez internet ? Jeśli tak to poczytaj na forum nasze liczne wypowiedzi zamieszczone w ciągu ostatnich kilku lat przestrzegające przed takim sposobem pracy zdalnej.
Jeśli problem nie leży po stronie oprogramowania Insertu, to dlaczego taki tryb pracy nie jest zalecany i skąd te wypowiedzi przestrzegające przed takim sposobem pracy? Dlaczego pracownik infolinii, do której się w koncu dodzwoniłem stwierdził, że są trudności przy takiej pracy i zalecana jest instalacja Insertu na maszynie, na której jest baza danych i aktualizacja przy jej pomocy.
- połączenie funkcjonuje prawidłowo, osoby korzystające z bazy danych mogą na niej pracować, mogą wysyłać deklaracje
- problem pojawia się w sytuacji, gdy wersja programu zainstalowana na komputerze próbującym połączyć się z bazą jest wyższa od wersji bazy, program wyświetla powiadomienie o konieczności aktualizacji bazy danych, po wybraniu tej opcji jest wykonywana kopia bazy, a następnie przy próbie aktualizacji bazy program zawiesza się na etapie aktualizacji wzorców wydruku.
Skąd w ogóle taki wniosek, że program się zawiesza, kto i w jaki sposób to sprawdził ? Ja zakładam, że program działa i pracuje tylko ten element konwersji może wykonywać się długo, nawet kilkanaście minut w wolnych sieciach lokalnych, a przez internet - nie wiem, nigdy nawet nie próbowałem, teoretycznie mogą to być nawet godziny. Konwersja bazy danych powinna być wykonywana lokalnie na serwerze SQL w takim modelu pracy i wykona się wtedy w kilka minut?
Wniosek stąd, że program pokazuje komunikat "brak odpowiedzi", i stan ten trwa do 15-20 minut, bez żadnych zmian.
Dodam jeszcze, że mamy także problemy z Rewizorem - próby pracy z komputera, na którym zainstalowana jest nowsza wersja pakietu, niż wersja bazy powoduje, że:
- aktualizacja bazy jest niemożliwa, wyświetla się komunikat Upewnij się, czy zainstalowany jest pakiet SQL Server 2005 Backward Compatibility.
Program musi być w zgodnej wersji z bazą danych, jeśli program jest nowszy to baza musi zostać skonwertowana, aby zostać skonwertowana musi (powinna) wykonać się kopia bezpieczeństwa, a nie wykona się przez internet ! Jak już pisałem konwersję należy wykonać lokalnie na serwerze SQL, ostrzegam przed konwersją bez kopii bezpieczeństwa - w takim sposobie pracy bardzo łatwo jest uszkodzić bazę danych !
Kopia bezpieczenstwa jest wykonywana automatycznie przy każdej próbie aktualizacji bazy danych.
-
Skąd w ogóle taki wniosek, że program się zawiesza, kto i w jaki sposób to sprawdził ? Ja zakładam, że program działa i pracuje tylko ten element konwersji może wykonywać się długo, nawet kilkanaście minut w wolnych sieciach lokalnych, a przez internet - nie wiem, nigdy nawet nie próbowałem, teoretycznie mogą to być nawet godziny. Konwersja bazy danych powinna być wykonywana lokalnie na serwerze SQL w takim modelu pracy i wykona się wtedy w kilka minut?
Wniosek stąd, że program pokazuje komunikat "brak odpowiedzi", i stan ten trwa do 15-20 minut, bez żadnych zmian.
A teraz zastanów się i wyjaśnij w jaki sposób odróżniasz wykonywanie przez program operacji trwającej pół godziny od zawieszenia programu?
-
Mam następujący problem:
- baza danych SQL została przeniesiona na serwer zdalny (skopiowane pliki MDF za pomocą SQL Management Studio)
Mam rozmieć, że aplikacja (Subiekt/Rewizor) łączy się z bazą danych przez internet ? Jeśli tak to poczytaj na forum nasze liczne wypowiedzi zamieszczone w ciągu ostatnich kilku lat przestrzegające przed takim sposobem pracy zdalnej.
Jeśli problem nie leży po stronie oprogramowania Insertu, to dlaczego taki tryb pracy nie jest zalecany i skąd te wypowiedzi przestrzegające przed takim sposobem pracy? Dlaczego pracownik infolinii, do której się w koncu dodzwoniłem stwierdził, że są trudności przy takiej pracy i zalecana jest instalacja Insertu na maszynie, na której jest baza danych i aktualizacja przy jej pomocy.
Co najmniej kilka razy już tłumaczyłem to również na forum, w skrócie wynika to bezpośrednio z wykorzystywanych technologii i komunikacji między programem i bazą danych, jeśli te kwestie nie są dla Ciebie oczywiste to po prostu powinieneś przestać się dziwić i uwierzyć innym na słowo, a jeśli mimo wszystko nie wierzysz to zawsze możesz sam przeprowadzić testy i się przekonać przed inwestycją w tym kierunku, a działa to zwykle tak, jak opisujesz - pracować się nie da.