Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: tronify w Listopad 17, 2017, 08:30:45

Tytuł: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: tronify w Listopad 17, 2017, 08:30:45
Witam, ostatnio zakupiłem klucz licencyjny na wersję Rachmistrza 1.49 i napotkałem pewną przeszkodę.
Otóż nie mogę aktywować licencji na wersję 1.49, ponieważ firma, którą prowadzę jest zarejestrowana jako podmiot, a nie biuro rachunkowe.
Dzwoniłem w tej sprawie do biura obsługi klienta parę miesięcy temu z zamiarem rozwiązania tego własnie problemu i udało mi się(wtedy tak myślałem) go rozwiązać. Konsultant powiedział, że zmienił podmiot na biuro rachunkowe i nie powinno być już żadnego problemu. Parę dni temu, po nieudanej aktywacji klucza licencyjnego znowu zadzwoniłem do biura obsługi klienta i z moim zdziwieniem dowiedziałem się, że podmiot owszem, został zmieniony na biuro rachunkowe, ale tylko po ich stronie i że jedyną moją opcją zmiany tego po mojej stronie (co pozwoli mi aktywować licencję) jest zarchiwizowanie całej bazy i wysłaniu do insertu, a oni za drobną opłatą (200zł) mogą mi to zmienić.

I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Listopad 17, 2017, 08:34:58
A kto zaktywował licencję na podmiot? Przy zakładaniu podmiotu jest przecież znacznik, czy właścicielem licencji jest biuro rachunkowe...
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: tronify w Listopad 17, 2017, 08:38:18
Ja aktywowałem licencję, jednak zrobiłem to nieprawidłowo, bo jak już wspomniałem aktywowałem ją na podmiot, nie na biuro rachunkowe. Dlatego moje pytanie wciąż pozostaje te same: Czy da się to zmienić?
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Listopad 17, 2017, 08:44:26
Skoro sam to zrobiłeś źle to dlaczego masz pretensje do innych?

Co do meritum - nie się samodzielnie zmienić licencji w już aktywowanym podmiocie. Reset licencji może zrobić Insert lub serwisant . Jeżeli Twój dostawca programu nie potrafi Ci pomóc to poszukaj innego (też będzie raczej odpłatnie).
Robiłem już to wielokrotnie (moi klienci mają aktywowane poprawnie bo sam im to robię w ramach zakupu).
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: candy w Listopad 17, 2017, 09:24:55
Otóż nie mogę aktywować licencji na wersję 1.49, ponieważ firma, którą prowadzę jest zarejestrowana jako podmiot, a nie biuro rachunkowe.
Dzwoniłem w tej sprawie do biura obsługi klienta parę miesięcy temu z zamiarem rozwiązania tego własnie problemu i udało mi się(wtedy tak myślałem) go rozwiązać. Konsultant powiedział, że zmienił podmiot na biuro rachunkowe i nie powinno być już żadnego problemu. Parę dni temu, po nieudanej aktywacji klucza licencyjnego znowu zadzwoniłem do biura obsługi klienta i z moim zdziwieniem dowiedziałem się, że podmiot owszem, został zmieniony na biuro rachunkowe, ale tylko po ich stronie i że jedyną moją opcją zmiany tego po mojej stronie (co pozwoli mi aktywować licencję) jest zarchiwizowanie całej bazy i wysłaniu do insertu, a oni za drobną opłatą (200zł) mogą mi to zmienić.

I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Tak, możesz to załatwić u dobrego serwisanta bez wysyłania bazy, w cenie jaką ten serwisant z Tobą uzgodni.

Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?
A, to już Twój wybór. Możesz nie płacić.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 17, 2017, 10:47:46
I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?

Oczywiście jest - wystarczy założyć podmiot raz jeszcze i wprowadzić ponownie dane.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 17, 2017, 15:00:02
wklep do nowego, bedzie taniej
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 15, 2018, 15:51:04
Cześć wszystkim
Pozwolę sobie dopytać się w tym temacie.
Mam w tej chwili (FIRMA A) Subiekta i Rachmistrza ( pierwszy sprzedaje, drugi księguje) - ale w obrębie tylko jednej FIRMY A.
Chciałbym zmienić licencję Rachmistrza na licencję biura rachunkowego.
Zadzwoniłem do Inserta - jak przyślę im aktualny wpis z Ceidg dla FIRMY A - zmienią mi bezpłatnie licencję na biuro księgowe. Mam nadzieję, że czegoś nie pochrzaniłem do tej pory.
Mając ta licencję będę mógł w Rachmistrzu dodawać nowe podmioty ( dla których chcę prowadzić księgowość)
Co w takim razie ze starą FIRMĄ A - czy będę mógł dla niej prowadzić księgowość tak jak dotychczas??
Te 200 zł - płacimy za przerobienie bazy z jedno-podmiotowej na wielo-podmiotową?? Czy tak??
Czy w takim razie można założyć na nowej licencji starą FIRMĘ A od nowa ( startując od zera??) jako jedną z wielu??
W wersji jedno-firmowej Subiekt i Rachmistrz mają dostęp do tej samej bazy kontrahentów - jak jest w wersji biura księgowego ( subiekt i rachmistrz na tym samym komputerze)??
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 15, 2018, 16:39:54
Co w takim razie ze starą FIRMĄ A - czy będę mógł dla niej prowadzić księgowość tak jak dotychczas??
Te 200 zł - płacimy za przerobienie bazy z jedno-podmiotowej na wielo-podmiotową?? Czy tak??
Jakie 200 zł? W tej historii nie było żadnej kwoty.

Czy w takim razie można założyć na nowej licencji starą FIRMĘ A od nowa ( startując od zera??) jako jedną z wielu??
W wersji jedno-firmowej Subiekt i Rachmistrz mają dostęp do tej samej bazy kontrahentów - jak jest w wersji biura księgowego ( subiekt i rachmistrz na tym samym komputerze)??
W wersji dla biura jest tak samo, albo inaczej, w zależności od tego co wybierzesz.

Jeśli InsERT "przepisze" licencję, to dostaniesz nowy kod aktywacyjny, przeznaczony dla "biura".
Bazę dotychczasową będziesz mógł używać bez zmian po zmianie danych licencyjnych.
Jest to operacja, której nie możesz wykonać z poziomu programu.
Może ją zrobić Insert (będziesz musiał wysłać do nich bazę i nie pracować przez jakiś czas) albo kompetentny serwisant (bez wysyłania, da się zdalnie).
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 15, 2018, 16:56:06
"Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?" - to jest zdanie z pierwszego postu w tym wątku. Stąd ta kwota... ja jej wcale nie kwestionuję!!

"kompetentny serwisant (bez wysyłania, da się zdalnie)" - robimy to w momencie posiadania nowej licencji ?? ( TimeViever wystarczy??).  I jakie to są pieniądze dla kompetentnego serwisanta??

Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 15, 2018, 17:00:05
do dogadania:-)
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 15, 2018, 17:11:03
Ja sobie zdaję sprawę z tego, że mogę na nowo założyć swoją firmę jako jedną z wielu na Rachmistrzu z licencją biura. Tylko problemem są tu dane z kilku lat wstecz i baza kontrahentów. Ale wszystko ma swoją cenę ?? Jaka ona jest  - jej wysokość pozwoli na ocenę przydatności tej operacji.
I jeszcze jedno - czy przy licencji wielo-podmiotowej (biuro księgowe)  można  tak ustawić parametry, aby baza kontrahentów była wspólna dla wszystkich podmiotów???
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 15, 2018, 17:44:46
insert to robi za 150 zł netto
nie mozna tak ustawic bo to jest chyba lekko bezsensu po co maja sie platac bo bazie firmy A kontrahenci firmy B?
Tytuł: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 15, 2018, 18:04:06
A przede wszystkim po prostu nie ma takiej technicznej możliwości.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 16, 2018, 12:27:42
A przede wszystkim po prostu nie ma takiej technicznej możliwości.
W programach księgowych i płacowym każdy podmiot, to osobna baza. Z tym, że na takiej pojedynczejosobnej bazie mogą pracować inne progamy, np Subiekt w Twoim przypadku.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 16, 2018, 15:45:22
do Aldo : I rozumiem że jeden Subiekt może obsługiwać wiele podmiotów - w temacie choćby wystawienia faktur ( zależy to od bazy którą otworzymy do pracy). A jak z archiwizacją - jest robiona dla każdej bazy oddzielnie czy dla wszystkich razem??

I jeszcze jedno pytanie:
Zgłosiłem zmianę we wpisie do ewidencji ( dopisanie usługowego prowadzenia ksiąg)  - zwrócę się do Insertu o zmianę licencji.
Po otrzymaniu nowej licencji - co powinienem zrobić najpierw? - odblokować stara bazę do pracy dla wielu podmiotów i dopiero potem dodawać nowe podmioty - czy odwrotnie dodawać nowe podmioty a zmiana licencji dla istniejącej bazy zająć się później( a może jest to wszystko jedno??). Oczywiście - archiwizacja na każdym kroku.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 16, 2018, 16:19:27
oczywiscie zglosic sie do serwisanta
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 16, 2018, 16:22:23
A serwisant odpowie mi, że???
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 16, 2018, 16:45:45
za kwote x zrobi to jak nalezy
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Styczeń 16, 2018, 17:09:01
I rozumiem że jeden Subiekt może obsługiwać wiele podmiotów - w temacie choćby wystawienia faktur ( zależy to od bazy którą otworzymy do pracy).

Subiekt jest licencjonowany tylko na podmiot nie na biuro rachunkowe. Czyli jeżeli masz Subiekta zarejestrowanego na Swoje Biuro to możesz na nim prowadzić swoją firmę.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 16, 2018, 21:00:36
Generalnie licencja na biuro rachunkowe pozwala na podanie numeru licencji w wielu podmiotach. Oczywiście zgodnie z ilością podaną w licencji.
Ale każdy podmiot, to osobna baza. A każda baza ma swoje ustawienia archiwizacji i robi archiwum tylko siebie. Innej bazy nie zarchiwizuje.
Czyli jeśli masz 10 podmiotów, to w każdym osobno musisz uruchomić archiwizację.
Do zapanowania nad bazami, archiwizacjami, konwersjami baz, uaktualnianiem numeru aktywacyjnego oraz wieloma innymi potrzebami wynikającymi z pracy biura z wieloma podmiotami służy program Biuro GT.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: cctom w Styczeń 16, 2018, 22:19:28
Teraz już tak z ciekawości. Jednopodmiotowy Subiekt i Rachmistrz pracują na "wspólnej" bazie (np. jedna archiwizacja, jedna baza klientów).
Czy po migracji Rachmistrza do wersji dla biura będzie miał taka jak poprzednio komunikację z Subiektem. Co z importem dokumentów do Rachmistrza?
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 16, 2018, 22:23:44
Licencja nie ma znaczenia.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 16, 2018, 23:16:55
licencja na subiekta jest na nip klienta, lic na rachmistrza jest na biuro
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 16, 2018, 23:20:36
licencja na subiekta jest na nip klienta, lic na rachmistrza jest na biuro

W kontekście importu danych z Subiekta do  Rachmistrza nie ma to przecież znaczenia.
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 16, 2018, 23:21:28
wiem:-) tlumacze jak chlop krowie na rowie:-)
Tytuł: Odp: Problem z kluczem licencyjnym
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 17, 2018, 16:07:05
Teraz już tak z ciekawości. Jednopodmiotowy Subiekt i Rachmistrz pracują na "wspólnej" bazie (np. jedna archiwizacja, jedna baza klientów).
Czy po migracji Rachmistrza do wersji dla biura będzie miał taka jak poprzednio komunikację z Subiektem. Co z importem dokumentów do Rachmistrza?
Dodam, że istnieje mozliwość do bazy Subiekta klienta dołożenie Rachmistrza z licencją na biuro rachunkowe. Pracujesz na jednej bazie, masz dostęp do importu dokumentów. Tyle, ze baza bedzie fizycznie u klienta, tylko z Twoim Rachmistrzem, więc musisz mieć do niej jakiś dostęp zdalny.