zaczynam mieć problem z wielkością baz danych w rachmistrzu GT. Jak zaczynaliśmy pracę z GT to pliki miały po max 200 mb, teraz każda baza po ok 350 mb + log nawet do 300 mb... przy ponad 150 podmiotach robienie aktualizacji zaczyna robić się problematyczne. (komputer slim bez możliwości wstawienia nowego dysku, a wymiana to wiadomo też kłopot i czas...) a przy tak częstych aktualizacjach programu, przeniesienie archiwum na zewnętrzny dysk też nie zawsze jest czas...
Zleć to komuś, kto ma jakiekolwiek pojęcie o serwisie sprzętu komputerowego - dysk można bez problemu zmienić na większy, przenosi się wszystkie dane ze starego dysku, ja liczę za taką operację 1h serwisową...
Pomijam już fakt, że sprzęt nie zostały dobrany do potrzeb, należało wybrać bezpieczny sprzęt z rozwiązaniami serwerowymi jak macierze RAID, niewiele drożej (bez systemu serwerowego), a dużo większy poziom bezpieczeństwa, jak się
No i Biuro GT umożliwia konwersję bez robienia kopii podmiotu.
czy jest jakaś opcja kompresji plików bazodanowych, albo chociaż zmniejszenie plików log? nie rozumiem ich rozmiaru, podmiot gdzie jest kilka tysięcy zapisów rocznie ma 70 mb, a drugi z 200 zapisami rocznie ma 300 mb....
Oczywiście, w programie serwisowym operacja nazywa się "kompaktowanie", pod SSMS "shrink". Nie mniej polecam, aby przyjrzał się temu ktoś, kto rozumie jak działa serwer SQL.