Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: edzia w Październik 01, 2012, 12:00:43

Tytuł: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: edzia w Październik 01, 2012, 12:00:43
Witam
mam pytanie czy ktoś mógłby mi wyjaśnić gdzie i czy w ogóle można zmienić wydruk rejestru zakupu VAT, tak aby drukowały się poszczególne stawki VAT. W rejestrze sprzedaży mam ustawiony wzorzec wydruku i drukują się pozycje w poszczególnych stawkach VAT, a w rejestrze zakupu pomimo, iż ustawiam we wzorcu z podziałem na stawki drukuje się pozycja netto i brutto. Kwotę VAT liczy zgodnie z zapisami ale są one wykazane w jednej pozycji nie zależnie od tego w jakiej są stawce. Z góry dziękuję.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Październik 01, 2012, 12:04:57
Tak wygląda na podglądzie czy na wydruku także ?
Zauważyłaś, że niektóre wydruki mają dwie części ?
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: edzia w Październik 02, 2012, 10:14:13
na wydruku także niestety juz próbowałam powielać i kombinowac ale nic to nie daje. Nie wiem dlaczego?
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: edzia w Październik 02, 2012, 10:16:04
Tak to wygląda.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: edzia w Październik 02, 2012, 10:17:00
Atak wygląda rejestr sprzedazy. Ija bym chciała żeby rejestr zakupu wyglądał tak samo.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Październik 02, 2012, 10:51:23
Drukujesz z pozycji: Zestawienia - >Ewidencja zakupów VAT w rozbiciu na stawki ?
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: edzia w Październik 02, 2012, 10:56:53
ok już doszłam drukowałam wchodząc nie w zestawienie a bezpośrednio z ewidencji zakupu VAT. Teraz z pozycji zestawienie jest ok. Bardzo dziękuje za pomoc.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 16, 2016, 18:17:28
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Subiekta GT od stycznia 2016r.
Chciałbym odgrzać temat odnośnie wydruków rejestrów VAT.
Próbowałem już na wszystkie sposoby i nawet konsultant nie mógł mi pomóc. Potrzebuję wydrukować najlepiej wszystko w jednym rejestrze (zakupy, korekty, zakupy UE, Import, itp.)
W ewidencji VAT zakupów można drukować tylko gdy wybierzemy filtr "z ewidencji" co powoduje że całą ewidencję mam na kilku wydrukach. Dodatkowo używam prawie wszystkie stawki VAT (23, 8, 7, 5, 0, ZW, UE, np., npo, ex, oo) - we wzorcach nie można dodać więcej niż jest standardowo (można tylko zmniejszyć liczbę kolumn lub zastąpić istniejące). Kolejny problem to szerokość wierszy co sprawia że na stronę wchodzi 5 pozycji.
Próbując drukować ze zestawień również problem że jest filtr "ewidencje VAT" i tu również muszę drukować każde osobno. Niestety edycja wzorców wydruku też jest niemożliwa i nie można dodać więcej stawek VAT.
Wyświetlają się również dwie kolumny "zwolnione" z której nie korzystam, ale nie mogę jej usunąć, oraz "Zwolnione i opodatkowane" no i również duża wysokość wierszy (6 rekordów na stronę).

Na koniec dodam że korzystałem wcześniej z programu MK Rzeczpospolitej i jeśli chodzi o księgowość to tam nie było problemów.

POMOCY
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Kwiecień 16, 2016, 19:35:43
Dlaczego przez tyle czasu nie przeszkoliłeś się z podstaw obsługi programu ? Jak działa program mogłeś spytać lub sprawdzić przed jego wyborem, zmiana wydruków jest możliwa, ale kosztowna. Jeśli chodzi o modyfikację wbudowanych wzorców wydruków - "FAQ Czyli najczęściej zadawane pytania", punkt "I . WYDRUKI", podpunkt "1. Nie mogę nic zmienić we wzorcu wydruku.": http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/).
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 17, 2016, 17:13:50
Program polecił mi znajomy informatyk. Trochę się nie zgadaliśmy ponieważ on myślał że nie prowadzę sam księgowości. Jeżeli chodzi o samego Subiekta to jestem bardzo zadowolony z programu, jest dużo lepszy jako program magazynowy i sprzedażowy niż Mała Księgowość Rzeczpospolitej. Sam Rachmistrz to już porażka. Przeglądając to forum przez 3 miesiące szukając odpowiedzi na różne pytania często trafiałem na odpowiedzi typu "przenieść do excela i zrobić zestawienie". Nie po to kupuje się program księgowy żeby mieć połowę dokumentów w programie, a drugą połowę w excelu.
To że wzorce wydruku się powiela i wtedy można edytować to też już wiem, ale co z tego że w powielonym wzorcu mogę tylko edytować nagłówek, marginesy strony i nie ma więcej opcji...

OK powiem jak ja to obecnie robię może się komuś to przyda.
Wchodzę w zestawienia i wybieram Ewidencja zakupów VAT w rozbiciu na stawki (i tu wybieram tylko odliczenie całkowite ponieważ normalne drukuje z podziałem na dwie grupy). Niestety tutaj muszę drukować z podziałem na "ewidencja VAT". Jeżeli ktoś korzysta tylko z zakupów krajowych to ok - u mnie muszę drukować: 1. Krajowe, 2. Korektę (jeśli występuję), 3. Zakupy UE, 4. Import, 5. OO.
Ctrl+P i drukuję z wcześniej przygotowanego wzorca (nie wiem dlaczego wczoraj nie mogłem dodać dodatkowych stawek VAT, a dziś już można - tele-konsultant też nie mógł dodać). Niestety nawet po modyfikacji wzorca wydruku w każdym wierszu zostawia dużo pustego miejsca i nie mieści się dużo pozycji na stronie. 

 
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: candy w Kwiecień 17, 2016, 17:24:25
Sam Rachmistrz to już porażka. Przeglądając to forum przez 3 miesiące szukając odpowiedzi na różne pytania często trafiałem na odpowiedzi typu "przenieść do excela i zrobić zestawienie". Nie po to kupuje się program księgowy żeby mieć połowę dokumentów w programie, a drugą połowę w excelu.
Ciekawe to co piszesz.
Używam Rachmistrza jakieś 10 lat, moi klienci też i nie słyszałem o tej połowie dokumentów w Excelu.
Uchylisz rąbka tajemnicy i zdradzisz co ta "excelowa" połowa zawiera?

PS Nigdy nie wpadło mi do głowy puszczenie raz na miesiąc pięciu wydruków nazwać problemem.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 17, 2016, 19:17:31
No tak, wszystko zależy ile masz dokumentów w firmie. Jeżeli tych dokumentów nie ma dużo to OK. Po wszystkich wydrukach tj. PKPiR, VAT sprzedaży i zakupów, a do tego sumy bo nie widać czy w deklaracji są odpowiednie kwoty ponieważ mam 5 różnych wydruków.
W MK miałem z jednego kwartału ok 10-15 stron przy druku dwustronnym. Tutaj mam 8 stron z samego VAT zakupów tylko z jednego wydruku, do tego sprzedaż + PKPiR + sumy i dodatkowe ewidencje - co w sumie na kwartał daje mi wydruk ok 50 stron :)
Aż boję się pomyśleć ile będę miał papierów po 5 latach prowadzenia firmy. I tak już mam jeden regał samych papierów przez 5 lat prowadzenia firmy, a jak będzie ich 4 razy więcej... tak wiem uprzedzę wasze odpowiedzi - dokupię sobie regały
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 17, 2016, 19:43:29

Uchylisz rąbka tajemnicy i zdradzisz co ta "excelowa" połowa zawiera?


Właśnie w excelu robię całe zestawienie VAT zakupu i sprzedaży ponieważ we wzorcach wydruków w "Ewidencja VAT zakupu - podsumowanie w rozbiciu na stawki (2011)" nie mogę dodać więcej rubryk VAT niż jest tam dodane (ewentualnie mogę zastąpić istniejące na inne)
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: bojalekt w Kwiecień 17, 2016, 20:22:11
A co pokazuje  zestawienie  podsumowanie ewidencji zakupów Vat z rozbiciem na stawki ??

Może czegoś nie zrozumiałem ale czy nie o to chodzi ??
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: candy w Kwiecień 17, 2016, 20:54:16
W MK miałem z jednego kwartału ok 10-15 stron przy druku dwustronnym. Tutaj mam 8 stron z samego VAT zakupów tylko z jednego wydruku, do tego sprzedaż + PKPiR + sumy i dodatkowe ewidencje - co w sumie na kwartał daje mi wydruk ok 50 stron :)
Aż boję się pomyśleć ile będę miał papierów po 5 latach prowadzenia firmy.
No niestety, prowadzenie firmy oznacza zbieranie papierów  ;)
Jeśli objętość tego rejestru zakupu jest tak poważnym problemem to przecież zawsze można zrobić modyfikację, która to zmniejszy.
Przykład, zrobiony na kolanie, w załączniku.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 17, 2016, 21:22:11
A z jakiego wzorca skorzystałeś? Ewidencja VAT zakupu - w rozbiciu na stawki, A4 poziomo (2014)?
Jeśli tak to ja mam to wszystko rozstrzelone i w żaden sposób nie mogę tego ustawić. Do tego też nie widzę u ciebie dodatkowych stawek VAT - w tym wzorcu nie można dodać więcej stawek.
W podsumowaniach również nie dodam więcej stawek, więc nie pokazuje mi faktycznego podliczenia tylko częściowe.
Spróbuj we wzorcach wydruku "Ewidencja VAT zakupu - podsumowanie w rozbiciu na stawki (2011)" w zakładce zawartość przerzucić z kolumny dostępne do wybrane. W wybranej mam 7 i tyle mogę mieć max. a ja potrzebuję 10 
No nic zostaje mi tylko klepanie w excelu :)
Tytuł: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: candy w Kwiecień 17, 2016, 21:27:56
Nie pisałem że to się da osiągnąć w Rachmistrzu, ale skoro to istotne to liczy się efekt.
Co do próbowania to raczej mi się nie będzie chciało tym zajmować dla zabawy ;)
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: bojalekt w Kwiecień 17, 2016, 21:47:10
@candy zmodyfikował wzorzec wydruku, co jednak możesz zamówić u sprzedawcy programu lub bezpośrednio u serwisanta ...

Wybór należy do Ciebie ...

PS. Nie wszystko jest dostępne w standardowej wersji programu ...
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 17, 2016, 21:55:03
Właśnie widziałem że wzorzec jest inny...
Więc wynika z tego że trzeba zakupić program + dodatki żeby można było normalnie funkcjonować. Oczywiście żeby firma nie straciła to wzorców nie idzie przerabiać w pierwszym lepszym programie :)
To jest fenomen dzisiejszych czasów - na częściach (dodatkach) zarobić więcej niż na produkcie (programie).
Tytuł: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: candy w Kwiecień 17, 2016, 22:17:20
Jesteś jedyną znaną mi osobą, dla której drukowanie rejestrów jest problemem. Nie neguję tych potrzeb, choć ich nie rozumiem, ale wypadałoby zrozumieć że program "z półki" z natury jest dostosowany do potrzeb większości.
Dla osób o nietypowych potrzebach jest opcja pozwalająca na ich zaspokojenie.
Ty nawet z tego jesteś niezadowolony i jeszcze opowiadasz bajki o tym że na programie nie da się pracować 
Poddaję się.
Dobranoc, życzę satysfakcjonującego narzekania.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 18, 2016, 10:14:08
Wiesz co... zadaję pytanie na forum i proszę o ewentualną pomoc, a ty wciskasz mi bajki czego to Rachmistrz nie potrafi zamiast w prost napisać że nie ma takiej opcji w standardzie i trzeba dokupić lub stworzyć sobie nowy wydruk. Na to pokazujesz mi wydruki z niestandardowych wzorców pisząc bajki że to standard.
Nie wiem czego tu nie można zrozumieć. Jak ktoś prowadzi małą firmę i korzysta tylko ze standardowych stawek 23%, 8%, 5% to wszystko jest OK i da radę wszystko wydrukować. Ja natomiast po wydrukowaniu wszystkich rejestrów muszę zrobić podsumowanie na 10 stawkach VAT, a w standardowych wzorcach nie da się dodać więcej niż 10 :)
Wystarczyła by odpowiedź na samym początku kolegi bojalekt że nie wydrukuję takiego zestawienia i trzeba zamówić inny wzorzec.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Kwiecień 18, 2016, 10:54:34
Właśnie widziałem że wzorzec jest inny...
Więc wynika z tego że trzeba zakupić program + dodatki żeby można było normalnie funkcjonować. Oczywiście żeby firma nie straciła to wzorców nie idzie przerabiać w pierwszym lepszym programie :)
To jest fenomen dzisiejszych czasów - na częściach (dodatkach) zarobić więcej niż na produkcie (programie).
Zastanawia mnie jedno. W któryms poście napisałeś
Cytuj
Dodatkowo używam prawie wszystkie stawki VAT (23, 8, 7, 5, 0, ZW, UE, np., npo, ex, oo)
Bardzo mnie ciekawi jakież to kwoty VAT masz w stawkach 0, ZW, UE, np, ex i co to jest za stawka npo?
A oprócz tego po co Ci rozbicie zakupów na stawki? Bo w deklaracji VAT zakupy są w jednek kwocie. Oczywiście oprócz ST. Ale obie pozycje są w kwocie łącznej, bez rozbijania na stawki.
Więc nie marudź, że program jest be, tylko najpierw zrewiduj swoje wymagania czy w ogóle mają sens.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 18, 2016, 15:19:46
Aldo To nie są moje wymagania tylko US jak mają być drukowane książki i rejestry.
Jak będziesz miał kontrolę z urzędu to się dowiesz co i jak powinno być drukowane.
W deklaracji jest kwota bez rozbicia ale na wydrukach musi być z rozbiciem na stawik z jakich kożystamy.
Dla wyjaśnienia ZW - zakupy zwolnione z VAT, UE - zakupy unijne, np - nie podlegające VAT, ex - eksport, npo - nie podlega odliczeniu
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Kwiecień 18, 2016, 15:30:28
Aldo To nie są moje wymagania tylko US jak mają być drukowane książki i rejestry.
Jak będziesz miał kontrolę z urzędu to się dowiesz co i jak powinno być drukowane.
W deklaracji jest kwota bez rozbicia ale na wydrukach musi być z rozbiciem na stawik z jakich kożystamy.
Dla wyjaśnienia ZW - zakupy zwolnione z VAT, UE - zakupy unijne, np - nie podlegające VAT, ex - eksport, npo - nie podlega odliczeniu
Wiem jakie wymagania mają US, bo bardzo często mam z nimi do czynienia.
Czytaj dokładnie posty, bo nie pytałem co to są za stawki, tylko jakie kwoty VAT masz w tych stawkach.
Nie ma stawki VAT npo, to jest tylko zaznaczenie, że podatek nie podlega odliczeniu.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 19, 2016, 12:38:53
A co Ci miałem napisać? Że wpisuję kwotę 200 zł.
Dla przykładu npo wpisuje z zakupu paliwa do samochodów osobowych w firmie.
Dam przykład:
Przychodzi kontrola i sprawdza wydruki sprzed kilku lat i tam wychodzi z wydruków vat co innego niż było podane w zeznaniu. Więc ja muszę się cofnąć do tego czasu i rozkminiać co tam mogło być nie tak i dlaczego się nie zgadza (bo obecnie ze standardowych wydruków nie zgadzają mi się te kwoty).
Gdyby był wydruk z ujętymi wszystkimi stawkami VAT rzucam papiery i robię swoje, a urząd niech sobie kontroluje.
I oczywiście przyznaję że gdybym miał tylko stawkę 23% jak większość to wydruki są OK

P.S. Masz porządek w papierach = mniej kontroli :)
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Kwiecień 19, 2016, 18:09:20
Czyli przytaczasz rózne przykłady, tylko nie odpowiadasz na podstawowe zadane pytanie - "Czytaj dokładnie posty, bo nie pytałem co to są za stawki, tylko jakie kwoty VAT masz w tych stawkach."
Odpowiadasz o npo, co nie jest odpowiedzią.
Ale skoro nie rozumiesz pytania, to przedstawię je inaczej.
Stawka VAT 0, netto 100 zł. Jaka jest kwota VAT?
Stawka VAT ue, netto 100 zł. Jaka jest kwota VAT?
Stawka VAT zw, netto 100 zł. Jaka jest kwota VAT?
Stawka VAT ex, netto 100 zł. Jaka jest kwota VAT?
.
.
.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 19, 2016, 20:02:39
We wszystkich tych przypadkach VAT = 0 (według reguł księgowych).
No i tutaj uprzedzę również twoją odpowiedź że nie zrobię tego pod jedną stawką 0% ponieważ właśnie Rachmistrz rozbija to na te wszystkie stawki każdą z osobna, ale już wszystkich tych stawek nie można wydrukować na jednym zestawieniu.
To ja może też to narysuję skoro tak trudno to zrozumieć:
Mam zakupu na różnych stawkach:
23% - 1000 zł
8% - 500
7% - 500
5% - 200
ZW - 100
UE - 200
EX - 500
.....
W deklaracji jest łączna kwota 3000 zł netto
Na wydrukach w podsumowaniu mam kwotę 1800 zł netto ponieważ drukują się tylko podstawowe: 23, 8, 5, ZW
Rozumiem że według ciebie 3000 zł = 1800 zł i to jest wszystko OK
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Kwiecień 19, 2016, 23:23:45
We wszystkich tych przypadkach VAT = 0 (według reguł księgowych).
No i tutaj uprzedzę również twoją odpowiedź że nie zrobię tego pod jedną stawką 0% ponieważ właśnie Rachmistrz rozbija to na te wszystkie stawki każdą z osobna, ale już wszystkich tych stawek nie można wydrukować na jednym zestawieniu.
To ja może też to narysuję skoro tak trudno to zrozumieć:
Mam zakupu na różnych stawkach:
23% - 1000 zł
8% - 500
7% - 500
5% - 200
ZW - 100
UE - 200
EX - 500
.....
W deklaracji jest łączna kwota 3000 zł netto
Na wydrukach w podsumowaniu mam kwotę 1800 zł netto ponieważ drukują się tylko podstawowe: 23, 8, 5, ZW
Rozumiem że według ciebie 3000 zł = 1800 zł i to jest wszystko OK
Nie przypisuj mi sposobu rozumowania, skoro sam nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie.

Jest takie zestawienie pod nazwą Ewidencja zakupów VAT w rozbiciu na stawki. Co prawda jest ono nadmierne rozbite, ale jakiekolwiek byś nie ustawił kolumny jako widoczne, podsumowanie zawsze obejmuje wszystkie, także te niewidoczne. Więc to zestawienie, jakbym ukrył nawet wszystkie stawki, to i tak pokaże prawidłowe podsumowanie.
Więc najpierw sprawdź, a dopiero później stawiaj zarzuty.
Tytuł: Odp: wydruk rejestr zakupu
Wiadomość wysłana przez: socha86 w Kwiecień 20, 2016, 17:50:09
to że są takie zestawienia to już wiedziałem. I to że w nich jest kolumna Netto ze wszystkimi stawkami to też już wiedziałem.
Więc jak wcześniej już "rysowałem" suma na końcu wydrukuję się ze wszystkich stawek 3000 zł ale jak podliczę każdą z osobna to suma wyjdzie 1800 zł bo nie ma wydrukowanych pozostałych stawek. To jest jedna sprawa. Następnie drukuję z każdej ewidencji osobno i te ewidencje przepisuję ręcznie do Excela ponieważ na wydruku podsumowania wszystkich ewidencji VAT jest to samo - suma OK ale nie ma wszystkich stawek więc podsumowanie na wydruku się nie zgadza z tym co zostało wydrukowane.
Jak już zostało napisane kilka postów wyżej przez bojalekt nie ma takich wzorców wydruku i trzeba sobie dokupić lub przerobić za pomocą programu Crystal Reports 8.5
A wystarczyło by gdyby Insert nie zablokował dodania większej ilości stawek w tych wzorcach wydruków. I wcale tego nie neguję że jeżeli ktoś chce dodatkowe funkcje to trzeba za nie dodatkowo zapłacić (jakieś wewnętrzne zestawienia firmy), ale dlaczego za takie standardowe rzeczy które powinien posiadać każdy program księgowy? W programie MK Rzeczpospolitej jednym kliknięciem drukowało się wszystkie zestawienia VAT (zakupy, korekty, zakupy UE), a suma końcowa na wydrukach zgadzała się z wszystkim co zostało wydrukowane łącznie z deklaracją (koszt programu 60 zł na rok).