Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: Triinu7292 w Czerwiec 20, 2018, 08:47:11
-
Zaczynam pracę z rachmistrzem.
Prowadzę jednosobową działalność- kancelarie adwokacką.
Zakupiłam laptopa. Jak to wprowadzić do rachmistrza? Najpierw fv jako KW a potem osobno jakoś do tego amortyzacje? Bardzo proszę o pomoc!
-
Zaczynam pracę z rachmistrzem.
Prowadzę jednosobową działalność- kancelarie adwokacką.
Zakupiłam laptopa. Jak to wprowadzić do rachmistrza? Najpierw fv jako KW a potem osobno jakoś do tego amortyzacje? Bardzo proszę o pomoc!
Wprowadzić fakturę do książki jako koszt - kolumna 13 Pozostałe wydatki.
KW nie ma nic do rzeczy, w KPiR nie prowadzi się kasy i banku. Jedyne co z operacji bankowych księguje się w koszty, to prowizje bankowe czy odsetki.
Jeśli nie masz wiedzy księgowej, to warto zaplacić kilka złotych i oddać to do biura rachunkowego (tylko dobrego nie najtańszego).
-
Źle to ujęłam...chodziło mi, czy normalnie dodaje całą wartość fv jako fv kosztowa i potem jakoś dodatkowo amortyzacje? Chodzi mi jak zrobić tą amortyzację.
Z usług księgowego będę korzystać ale na razie nie mam z czego tego opłacić ( początek działalności) a zusy, zaliczki na podatek dochodowy itp trzeba jakoś wyliczyć ....
Z góry dzięki za odpowiedzi, proszę nie hejtować. Każdy kiedyś zaczynał od zera.
-
Źle to ujęłam...chodziło mi, czy normalnie dodaje całą wartość fv jako fv kosztowa i potem jakoś dodatkowo amortyzacje? Chodzi mi jak zrobić tą amortyzację.
Zastanów się - przecież jeśli dasz w koszty a potem będziesz amortyzować to w sumie zaliczysz go w koszty dwukrotnie.
-
Eh... Toż to dlatego pytam jak to poprawnie ująć chcąc amortyzować tego laptopa.
Też mi się to nie widzi by wprowadzić od razu całą wartość fv ale nie wiem jak to poprawnie wprowadzić do programu by to miało ręce i nogi
-
a ile ten laptop kosztował?
-
12 tys.
Zakupiony z dotacji od Urzędu na rozpoczęcie działalności.
Chciałabym to w miarę ogarnąć bo będę musiała urzędowi również zwrócić zwrot vatu, udokumentować wszelkie wydane przyznane pieniądze itp.
-
12 tys brutto?
jesteś vatowcem? pewnie tak. Będziesz miał sprzedaż w 100% opodatkowaną?
strasznie skąpo piszesz.
-
Tak, jestem Vatowcem, tak 100% opodatkowana sprzedaż.
-
Na początku zabrakło ostatniej informacji - o cenie laptopa.
Standardowqo za 3-4 tys. jest już dosyć porządna maszynka. Jesli jest za 12 tys. to z faktury zakupu księgujesz tylko VAT w ewidencji VAT zakupu - zakupy inwestycyjne. Natomiast kwote netto wprowadzasz w OT (Przyjęcie środka trwałego) i tam też określasz parametry amortyzacji. A następnie co miesiac wchodząc w Operacje na ST naliczasz amoryzację i ją księgujesz.
-
Na początku zabrakło ostatniej informacji - o cenie laptopa.
Standardowqo za 3-4 tys. jest już dosyć porządna maszynka. Jesli jest za 12 tys. to z faktury zakupu księgujesz tylko VAT w ewidencji VAT zakupu - zakupy inwestycyjne. Natomiast kwote netto wprowadzasz w OT (Przyjęcie środka trwałego) i tam też określasz parametry amortyzacji. A następnie co miesiac wchodząc w Operacje na ST naliczasz amoryzację i ją księgujesz.
w tym roku limit podnieśli z 3500 zł netto na 10000 zł netto wiec może obejdzie się bez amortyzacji, pomijając szczegół , że i tak nie będzie czego amortyzować bo to laptop z dotacji :)
-
amortyzacja i tak biegnie, najwyżej będzie nkup.
-
Na początku zabrakło ostatniej informacji - o cenie laptopa.
Standardowqo za 3-4 tys. jest już dosyć porządna maszynka. Jesli jest za 12 tys. to z faktury zakupu księgujesz tylko VAT w ewidencji VAT zakupu - zakupy inwestycyjne. Natomiast kwote netto wprowadzasz w OT (Przyjęcie środka trwałego) i tam też określasz parametry amortyzacji. A następnie co miesiac wchodząc w Operacje na ST naliczasz amoryzację i ją księgujesz.
w tym roku limit podnieśli z 3500 zł netto na 10000 zł netto wiec może obejdzie się bez amortyzacji, pomijając szczegół , że i tak nie będzie czego amortyzować bo to laptop z dotacji :)
Zakup laptopa jest kosztem, dotacja jest przychodem. W sumie efekt zerowy. 12 tys. brutto, to poniżej 10 tys. netto. Wpisał bym jerdnorazowo w koszty.
Tylko w przypadku dotacji, jesli odliczy się VAT od zakupu, to ten VAT trzeba oddać temu, kto dał dotację.
Jeśli dasz w koszty brutto (wtedy przez amortyzację), to VAT Cię nie obchodzi i nie musisz go oddawać.