Szanowni Państwo,
ja też miałem przyjemność zobaczyć taki błąd w rachmistrzu podczas wysyłania deklaracji VAT7 do US, po zapoznaniu się z problemem na forach i kilkukrotnym wsparciu pomocy technicznej firmy Insert udało mi się pozbyć tego błędu (dodam tylko, że zmieniłem stary komputer z Windows7 na nowy Windows10 z dyskiem SSD ), oto czynności które wykonywałem i nie pomagały:
-Instalacja najnowszego oprogramowania Insert Gt wersja 1.53 SP2 HF3 ze strony
www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow-Instalacja najnowszego oprogramowania Certum Card Manager do obsługi podpisu kwalifikowanego (profil bezpieczny)
-założyłem drugie konto na Windows z uprawnieniami administratora aby od nowa stworzyć poprawne wpisy w rejestrze
Rozwiązanie, które u mnie się sprawdziło:
-usunięcie kompletnej deklaracji z podpisem elektronicznym gotowej do wysyłki do US (w moim przypadku) VAT7, stworzenie jej od nowa i wysyłka poleciała natychmiast.
Wnioski:
najpierw szukałem przyczyny w systemie Windows bo jest nowy i "jeszcze nie dopracowany" pod Rachmistrza, później szukałem przyczyny w sieci internet bo błąd pojawiał się w momencie kliknięcia "wyślij", Przeniosłem tą deklarację na stary komputer z Windows7 i tam taki sam błąd!!!!
Co jest???
Był to niewłaściwie utworzony plik, który nie miał prawa zadziałać nawet na 100 poprawnie działających komputerach !!!
Mam nadzieję, że naprowadzę tym wpisem kilka osób na rozwiązanie problemu, który mi zajął dwa wieczory