Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: MarcinBBR w Grudzień 10, 2013, 15:51:54
-
Witam Wszystkich,
Rewizor 1.33 SP2. Podpis elektroniczny Sigillum. System operacyjny : Windows Server 2008 R2.
Od 2 dni mam problemy z wysyłką deklaracji z Rewizora. Po wyliczeniu deklaracji - chcąc podpisać ją i wysłać elektronicznie (jak to miało miejsce do tej pory) - podczas generowania deklaracji i składania podpisu (przed podaniem PIN-u) wyskakuje błąd krytyczny ("wystąpił błąd krytyczny, program zostanie zamknięty, czy uruchomić program ponownie ?") i tak za każdym razem na każdym podmiocie.
Poniżej logi serwera jakie pojawiają się podczas tego błędu na serwerze.
Nazwa aplikacji powodującej błąd: Rewizor.exe, wersja: 1.3301.10.2927, sygnatura czasowa: 0x522e1856
Nazwa modułu powodującego błąd: Deklaracje.dll, wersja: 1.3303.30.2946, sygnatura czasowa: 0x52611a90
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x000b8408
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x12f0
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01cef5a496174a50
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Rewizor.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Deklaracje.dll
Identyfikator raportu: f9bfaa70-6197-11e3-bd94-2c27d7867fe7
Co może być problemem ? 2 lub 3 tygodnie temu po aktualizacji Rewizora do 1.33 SP2 było ok. Podmiana pliku deklaracje.dll nie przyniosła rozwiązania. Podpis elektroniczny jest oczywiście aktualny i ma najnowsze aktualizacje.
Jak coś możecie wiedzieć to proszę o pomoc.
pozdrawiam,
Marcin
-
Jeśli nie masz, to utwórz nopwego użytkownika Windows, przeloguj się na niego i spróbuj wysłać z tego nowego użytkownika.
-
Niestety bez zmian. Dalej to samo.
-
Ale zmieniłeś użytkownika Rewizora czy Windows?
-
Stworzyłem nowego użytkownika i w windowsie i w rewizorze.
-
Jedyne co mogę podpowiedzieć, bo takiego przypadku nie znam, to odinstalowanie GT, usunięcie pozostałości w Rejestrze i instalacja na nowo. Oczywiście bez ruszania SQL, tylko sam GT.
-
Po instalacji wersji 1.34 HF1 nic się nie zmieniło.
Aby wysłać deklarację przeniosłem podmioty na innego kompa i wysłałem bez problemu.
Po ponownej dearchiwizacji na serwerze dalej się wysypuję przy próbie podpisu.
Czy faktycznie przeinstalowanie programu pomoże ? Jeżeli nie macie innego pomysłu zrobię to ale po nowym roku.
pozdrawiam,
-
Czy faktycznie przeinstalowanie programu pomoże ? Jeżeli nie macie innego pomysłu zrobię to ale po nowym roku.
pozdrawiam,
A to będziesz wiedział jak sprawdzisz. Ale jednak chyba nie, bo to wygląda na jakiś wpis w rejestrze, którego odinstalowanie programu nie usuwa.
-
Witam, mam identyczny problem, czy reinstalacja Rewizora coś dała?
Pozdrawiam
Mis_p
-
Witam Wszystkich,
Rewizor 1.33 SP2. Podpis elektroniczny Sigillum. System operacyjny : Windows Server 2008 R2.
Od 2 dni mam problemy z wysyłką deklaracji z Rewizora. Po wyliczeniu deklaracji - chcąc podpisać ją i wysłać elektronicznie (jak to miało miejsce do tej pory) - podczas generowania deklaracji i składania podpisu (przed podaniem PIN-u) wyskakuje błąd krytyczny ("wystąpił błąd krytyczny, program zostanie zamknięty, czy uruchomić program ponownie ?") i tak za każdym razem na każdym podmiocie.
Poniżej logi serwera jakie pojawiają się podczas tego błędu na serwerze.
Nazwa aplikacji powodującej błąd: Rewizor.exe, wersja: 1.3301.10.2927, sygnatura czasowa: 0x522e1856
Nazwa modułu powodującego błąd: Deklaracje.dll, wersja: 1.3303.30.2946, sygnatura czasowa: 0x52611a90
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x000b8408
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x12f0
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01cef5a496174a50
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Rewizor.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Deklaracje.dll
Identyfikator raportu: f9bfaa70-6197-11e3-bd94-2c27d7867fe7
Co może być problemem ? 2 lub 3 tygodnie temu po aktualizacji Rewizora do 1.33 SP2 było ok. Podmiana pliku deklaracje.dll nie przyniosła rozwiązania. Podpis elektroniczny jest oczywiście aktualny i ma najnowsze aktualizacje.
Jak coś możecie wiedzieć to proszę o pomoc.
pozdrawiam,
Marcin
-
Przepraszam, ale po co skopiowałeś bez dodania jednego własnego słowa post sprzed 2 lat? :o
-
Problem został nie tak dawno rozwiązany przez Insert przy niebanalnym udziale Daniela.
Okazuje się, że problem jest z kluczem firmy trzeciej, który w jakiś sposób psuje procedurę podpisu. To nie jest klucz w Rejestrze, tylko w plikach systemowych Windowsa.
Trzeba ten klucz usunąć (nie wystarczy przeniesienie go w inne miejsce), zresetować system, który sam ten klucz odbuduje, ale już prawidłowy.
Procedura nie jest prosta, bo należy najpierw zidentyfikować ten klucz, a tworzony jest dla użytkownika. Czyli ilu uzytkowników tyle kluczy + dodatkowe dla użytkownika standardowego, gościa, i jeszcze kilka innych. Dlatego w wielu przypadkach pomaga założenie nowego użytkownika Windows, bo tworzony jest nowy klucz. W wielu przypadkach, ale nie zawsze.
Natomiast usunięcie i odbudowa klucz pomaga to w 100%. Co nie znaczy, że problem się nie powtórzy.
-
Witajcie,
czy możemy wrócić do tematu?
czy ktoś od czasu ostatniego wpisu zidentyfikował o jaki klucz chodzi?
problem jest taki jak powyżej. nastąpiło to po ograniczeniu uprawnień użytkownika Windows z administratora na użytkownika z ograniczeniami.
oczywiście na nowych userach wszystko działa natomiast na starym koncie już nie. Czy mógłbym prosić o jakieś sugestie?
-
Witajcie,
czy możemy wrócić do tematu?
czy ktoś od czasu ostatniego wpisu zidentyfikował o jaki klucz chodzi?
problem jest taki jak powyżej. nastąpiło to po ograniczeniu uprawnień użytkownika Windows z administratora na użytkownika z ograniczeniami.
oczywiście na nowych userach wszystko działa natomiast na starym koncie już nie. Czy mógłbym prosić o jakieś sugestie?
Należy wejść do katalogu
C:\Users\<nazwa użytkownika>\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto\RSA\<SID użytkownika>
znaleźć plik zaczynający się od:
99e66e4c466bb33a18bd87bcdea64ad7.
I go usunąć.
Jest to klucz wewnętrzny biblioteki.
Następnie należny ponownie uruchomić program i już podpisywanie, wysyłanie itp. powinno
działać.
Ponowne załadowanie biblioteki Podpis.dll powinno ponownie utworzyć ten klucz, tym razem
poprawny i nie powinno być więcej problemu z podpisem.
Gdyby sytuacja się powtórzyła należy ponownie usunąć ten klucz.
Uwaga nie warto usuwać czy zmieniać nazwy całego katalogu z SIDem użytkownika. Może to
spowodować nieprawidłowe działanie innych certyfikatów, które przechowują klucze prywatne w
systemie.
-
dziękuję! pomogło.
-
Także potwierdzam, że pomogło. Dziękuję!