Przepraszam, za niejasne sformułowanie. Po stronie SGT postaram się precyzyjniej opisać krok po kroku co robimy, a po stronie Rewizora muszę bazować na słowach księgowej, ale mam nadzieję, że takie rozwinięcie wystarczy.
SGT:
1. Tworzymy proformę (tu raczej nie ma co się rozpisywać).
2. Jak klient opłaci to w Subiekcie dodajemy operacje bankową -> wpłata na rachunek.
3. Na podstawie proformy wystawiamy fakturę. W zakładce dokument wybieramy Przedpłatę i z okienka przedpłat zaznaczamy wcześniej dodaną operację bankową. Różnicę pomiędzy kwotą przedpłaty, a kwotą całkowitą wrzucamy w kredyt kupiecki termin.
4. Klient dostaje wydruk FV na podstawie proformy, na której ma informacje Zapłacono 1000zł, Pozostaje do zapłaty 200zł w terminie....
W taki sposób to robimy, jeżeli robimy to źle i istnieje inny poprawny sposób to bardzo bym prosił o radę. Nam zależy tylko na efekcie końcowym by faktura klienta wyglądała w taki sposób by był podział na to co zapłacił, a co jest do zapłacenia.
REWIZOR:
1. W celu zadekretowania dokumentu i by znalazły się w rejestrze księgowym wykonuje import danych z Subiekta. Narzędzia -> Import z podmiotu...
2. W celu wprowadzenia wpływu na konto i powiązania z dokumentem źródłowym:
rewizor -> dekretacja i ksiegowanie -> wybieram z rejestru "rejestr rachunku bankowego" --> dodaj -> dodaje wyciag bankowy z danego dnia i przechodze do dekretowania poszczególnych operacji z danego dnia -> w pozocji konto wpisuje odpowiedni nr rachunku bankowego -> po stronie KW winien wpisuje wpłate od klienta -> w poz konto wpisuje nr analityki odpowiadajacy klientowi --> otwiera sie okno "rozrachunek powiazany z zapisem na kontach" UWAGA ! i tutaj powinien byc widoczny dokument (FV) ktorego dotyczy zapłata od danego kontrahenta, ale w przypadku tych faktur ich nie ma i to jest problem. Dodam, ze nr analityki kontrahenta jest zgodny.