Autor Wątek: Homebanking - import - catastrophic failure  (Przeczytany 6212 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Homebanking - import - catastrophic failure
« dnia: Lipiec 18, 2016, 07:16:58 »
Drodzy Forumowicze,

Zaczytuję wyciąg bankowy w module Homebanking.
Na podstawie transakcji (płatność kartą) generuję operację bankową.
Jako kontrahenta wybieram pracownika.
Zaznaczone jest pole "wolna spłata" (jak rozumiem to wpływa czy operacja pojawi się w module rozrachunki? czy tak?).

Nie łączę operacji z żadną fakturą, bo jeszcze nie mam dokumentu. (prawy ekran).

Przechodzę do wyciągu bankowego, zatwierdzam go, chcę zaimportować dekret.
Niestety pojawia się komunikat "Catastrophic failure".

Jeżeli wykonuję powyższe czynności z tym, że nie zaznaczam "wolna splata" w  homebankingu, to import się wykonuje.
Niestety taka transakcja nie pojawia się na rozrachunkach.

Czy coś źle robię, czy rewizor ma błąd? wersja 1.44 (1.4401.10.3667)
W załączniku są zrzuty ekranu

(Wydaje mi się, że to wcześniej działo).

pozdrawiam,
mis





« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 07:28:18 wysłana przez mis »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2016, 08:37:22 »
A dlaczego wpisujesz pracownika, skoro nie on jest adresatem faktury? Jakie ma znaczenie, że to on płacił kartą? Przecież to nie jego karta, tylko firmowa i nie jest to wypłata gotówki z bankomatu, że trzeba go z tym wiązać.

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2016, 10:00:16 »
Pracownik zapłacił kartą firmową za prywatną rzecz, więc chciałem, aby powstał rozrachunek na pracowniku. Ale to chyba nie jest istotne więc:

Zmieniłem pracownika na kontrahenta. (Tak jak w załączniku)
Niestety nie mam jeszcze faktury za zakup, więc nie mogę zrobić jeszcze rozrachunku.

Niestety taki układ powoduje brak możliwości importu i komunikat "catastrophic failure".

1. Znacie może możliwość objeścia tego błędu?

2. Może ja źle rozliczam płatność kartą?

Pozdrawiam,
mis


Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2016, 10:26:14 »
Pracownik zapłacił kartą firmową za prywatną rzecz, więc chciałem, aby powstał rozrachunek na pracowniku. Ale to chyba nie jest istotne więc:

Zmieniłem pracownika na kontrahenta. (Tak jak w załączniku)
Niestety nie mam jeszcze faktury za zakup, więc nie mogę zrobić jeszcze rozrachunku.

Niestety taki układ powoduje brak możliwości importu i komunikat "catastrophic failure".

1. Znacie może możliwość objeścia tego błędu?

2. Może ja źle rozliczam płatność kartą?

Pozdrawiam,
mis
Jeśli zapłacił firmową kartą za prywatny zakup, to rzeczywiście jest to należność od pracownika i faktura nie ma tu najmniejszego znaczenia. Jest to po prostu pobranie przez pracownika gotówki tak jak z kasy. To na co wydał nie ma najmniejszego znaczenia. Co więcej skoro tak oświadczył, to nie ma mozliwości domagania się od niego tej faktury. Bo i po co?

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2016, 10:50:39 »
Znalazłem MAŁO satysfakcjonujące obejście powyższej sytuacji:
Przy płatności kartą, jak nie mam z czym połączyć:
- ustawiam operację jako gotówkową,
- ustawiam brak kontrahenta.
Podczas importu ręcznie zmieniam konto na np. 234-00001 i tworzy się dopiero rozrachunek.



W takim razie spróbuje trochę inaczej zadać pytanie:

A co zrobić gdy mamy wyciąg bankowy na którym jest transakcja/operacja i chcemy go zadekretować,
a nie mamy jeszcze faktury, więc nie możemy zrobić rozrachunku?

Pozdrawiam,
mis

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4882
  • Reputacja +172/-11
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2016, 10:55:26 »
A dlaczego nie możemy?
Jak masz KP przed fakturą sprzedaży to też nie możesz zadekretować?

A co do błędy, który Ci wyskakuje, to  na pewno program nie powinien się tak zachowywać bez względu na to zawartość tego feralnego dokumentu.
Nie mam teraz czasu eksperymentować, ale albo jest błąd w GT albo masz coś skopane w bazie.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2016, 11:02:46 »
Sprawdzę na pustej bazie... zaraz dam znać jak się zachowuje program

Niestety na pustej bazie danych działa.

To jest masakra w takim razie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 11:37:34 wysłana przez mis »

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2016, 13:07:22 »
Dziwna sprawa. Na pustej bazie danych działa.

Na bazie produkcyjnej nie działa. Ale mam kolejne obejście problemu:

Przed zatwierdzeniem i importem wyciągu należy wejść do operacji i kliknąć "Przepisz tytuł do opisu".
Dziwne, ale po tym działa.

Wygląda mi to na jakiś błąd w Rewizorze GT.

A może są jakieś parametry odnośnie importu i homebankingu, które można ustawić?

Pozdrawiam,
mis

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4882
  • Reputacja +172/-11
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2016, 13:12:59 »
Dziwna sprawa. Na pustej bazie danych działa.
Na bazie produkcyjnej nie działa.
(...)
Wygląda mi to na jakiś błąd w Rewizorze GT.
Skąd akurat taki wniosek?
Bo mnie to równie dobrze może wyglądać na problemy z bazą.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline mis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2016, 13:32:20 »
Mam wrażenie, że takie zachowanie pojawiło się w wersji 1.44.
Może Insert dodał jakąś dodatkową walidację w Homebankingu.
Może były jakieś poprawki i stare wyciągi bankowe / operacje / transakcje brużdżą.
A może faktycznie baza jest rozwalona.

Są jakieś sposoby aby to ustalić? Nie mówie naprawiać, tylko ustalić czy baza jest rozwalona?

Pozdrawiam,
mis

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4882
  • Reputacja +172/-11
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 18, 2016, 13:40:08 »
Są ale raczej nie takie, które da się podpowiedzieć postem na forum.
Problemy mogą być bardzo różne.
Od fizycznie uszkodzonej bazy (dość szybkie do wykrycia, z naprawą od gorzej do beznadziejnie), po błędne (niespójne) zapisy w bazie, która jest fizycznie nieuszkodzona (więcej roboty przy diagnostyce, z naprawą od prosto do nie opłaca się/beznadziejnie).
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2016, 15:43:27 »
Mam wrażenie, że takie zachowanie pojawiło się w wersji 1.44.
Może Insert dodał jakąś dodatkową walidację w Homebankingu.
Może były jakieś poprawki i stare wyciągi bankowe / operacje / transakcje brużdżą.
A może faktycznie baza jest rozwalona.

Są jakieś sposoby aby to ustalić? Nie mówie naprawiać, tylko ustalić czy baza jest rozwalona?

Pozdrawiam,
mis
Pojawiły się zmiany zwiazane z wprowadzeniem jpk. Jedną z tych zmian jest dodatkowe pole na opis i na jego brak wypełnienia przy wypełnionym polu Tytułem program reaguje komunikatem. Jeszcze nie sprawdzałem ustawień tego, ale może trzeba coś ustawić w parametrach operacji bankowych.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 06, 2016, 11:03:06 »
W tym tygodniu diagnozowałem taki przypadek, po otrzymaniu dostępu do danych wyjaśnienie trwało kilka minut, przyczyną okazało się puste pole tytułem operacji bankowej.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 06, 2016, 13:12:28 »
Puste pole operacji bankowej nie ma wpłytu na możliwość dekretacji. Przy dekretacji ręcznej wyskakuje lomunikat, ale dektret się tworzy.
A sprawdź w ustawieniach wpłąty i wypłaty bankowej czy masz zaznaczone pole "Dopisz do zaliczek jako wolną spłatę" dla pracownika.

Przy takiem sytuacji powinieneś tą wypłatę potraktować jako zaliczkę dla pracownika wypłaconą z konta bankowego i oczywiście rozrachunkową.
Żadna faktura (jak napisałem wcześniej) nie jest Ci potrzebna. Niemniej pracownik powienien podpisać wydruk operacji bankowej BW, że otrzymał talą kwotę.



Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2016, 13:26:08 »
Puste pole operacji bankowej nie ma wpłytu na możliwość dekretacji.

A jednak ma, szczegółowe informacje przesłałem na PW.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Homebanking - import - catastrophic failure
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2016, 13:26:08 »