Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu z wysyłką deklaracji VAT JPK z poziomu rewizora GT.
Konfiguracja: Windows 10 Pro, wersja Rewizora 1.48 SP1 w trybie klienta przez VPN, kwalifikowany podpis elektroniczny obsługiwany przez CryptoCard suite, certyfikat osobisty poprawnie zainstalowany i widoczny w systemie, czytnik z kartą podłączony przez USB.
Przy próbie wysyłki elektronicznej deklaracji, po wyborze certyfikatu z listy (jest aktywowany i ważny do 2019) oraz wprowadzeniu poprawnego numeru PIN pojawia się błąd "Wystapił błąd wewnętrzny" - w załączniku screen. I nic więcej. Czy mogę znaleźć gdzieś szczegółowy log rewizora w którym dowiedziałbym się na czym dokładnie wywala się proces podpisania?
Wyeksportowałem plik XML żeby spróbować wysyłki Klient JPK 2.0 w ramach troubleshootingu. Po instalacji najwnoszej wersji (wskazalem odpowiedni plik DLL od cryptocard w opcjach do obslugi podpisu - CCP1164.dll), przy weryfikacji merytorycznej pliku XML występują ostrzeżenia i błędy związane z numerem NIP zagranicznych kontrahentów. Wyczytałem na stronie MF, że te błędy dotyczące NIP należy zignorować i kontynuować wysyłkę, co też zrobiłem. Gdy dochodzi do złożenia podpisu kwalifikowanego, po wyborze podpisu i podaniu pinu wyswietla się błąd jak w załączniku, co niweluje możliwość wysyłki deklaracji.
Martwi mnie wyjątek CKR_DEVICE_ERROR, bo nic mi on nie mówi. Gdy podam nieprawidłowy pin to dostaję błąd z wyjątkiem nieprawidłowego pinu, wiec autoryzacja pinem działa.
Co próbowałem:
- usunięcie certyfikatu z systemu i jego ponowne zainstalowanie
- asystent konfiguracji cryptocard twierdzi że wszystkie komponenty działają prawidłowo
- próba wyslania deklaracji przez RDP z dwóch różnych maszyn (XP oraz Win7) z poziomu Rewizora - ten sam błąd wewnętrzny, certyfikat jest poprawnie widoczny na RDP
Przy użyciu tej samej karty z podpisem wysyłane były deklaracje z innego komputera, dla innego podmiotu na osobnej bazie danych dwa dni wcześniej - wszystko przebiegło bez problemów (relacja księgowej). Komputer ten również działa na Win10. W obu przypadkach został zmieniony format systemowej daty i czasu, zgodnie z zaleceniami insertu.
Nie wiem co mogę w tej sytuacji zrobić a do 25 lipca musi ta deklaracja wyjść, księgowa na urlopie, brak profilu zaufanego zeby podpisac dokument w taki sposob. Ma ktoś jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić?