Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: Every_man w Maj 16, 2016, 14:34:13
-
Witam Was,
wprowadzam zapis na konto 640, program jednak wyświetla komunikat "kontrola kręgu kosztów nie udała się", wprowadzony dekret:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
4xx 400,00
640 600,00
5xx 400,00 490
W jaki sposób mogę zmienić ustawienia tak abym mógł wprowadzić powyższy zapis ?
-
Witam Was,
wprowadzam zapis na konto 640, program jednak wyświetla komunikat "kontrola kręgu kosztów nie udała się", wprowadzony dekret:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
4xx 400,00
640 600,00
5xx 400,00 490
W jaki sposób mogę zmienić ustawienia tak abym mógł wprowadzić powyższy zapis ?
A co to jest za zapis w ostaniej linijce?
-
Witam Was,
wprowadzam zapis na konto 640, program jednak wyświetla komunikat "kontrola kręgu kosztów nie udała się", wprowadzony dekret:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
4xx 400,00
640 600,00
5xx 400,00 490
W jaki sposób mogę zmienić ustawienia tak abym mógł wprowadzić powyższy zapis ?
A co to jest za zapis w ostaniej linijce?
To jest ten zapis który nie ma sensu i dlatego się nie udaje ;)
-
Ewidencja kosztów jest prowadzona na kontach 4 i 5. Ten ostatni zapis jest odniesieniem 400,00 tj. kosztów bieżącego roku. Zamysł jest taki aby księgowanie przeprowadzić na RMK z pominięciem konta 490 tak aby nie ustalać zmiany stanu pomiędzy kontami 490/5xx.
Nie mogę tutaj wprowadzić nawet takiego zapisu:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
640 1.000,00
i potem np. PK zdjąć z 640 po Ma na 4xx/5xx.
Tutaj w przykładzie materiał z Gofinu ( jak w/w księgowanie ):
http://www.vademecumksiegowego.pl/artykul_narzedziowa,460,0,4950,koszty-zakwalifikowane-do-rozliczenia-w-czasie-ujmowane.html
Tutaj (wariant drugi) poprzednie księgowanie:
http://www.biuletyn.bdo.pl/biuletyn/finanse-publiczne/bdo-finanse-publiczne/Rachunkowosc-budzetowa-bez-tajemnic/czynne-rozliczenia-miedzyokresowe-kosztow-na-koncie-640-w-jednostkach-budzetowych7868.html
Czy księgowanie w Rewizorze powinno inaczej przebiegać ? tj.
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
4xx 400,00
640 600,00 490
bez księgowania na konta grupy 5 ? (saldo rmk różnicą pomiędzy 4 a 5 ?)
-
Myślę, że nam obu (a mnie na pewno) chodziło o to, że skoro mowa o Rewizorze to podasz przykład w formie w jakiej się wprowadza do rewizora, czyli "jedna linia - jedno konto - jedna kwota".
Stąd pytanie sprowadzające się to tego "gdzie jest kwota od konta 400?"
W twoim przypadku Administracja -> Parametry -> Dekrety księgowe -> Tryb kontroli kręgu kosztów
-
Mam tam zaznaczoną opcję "blokuj zapis" w kontroli kręgu kosztów, która jest mega przydatna. Czy chodzi Ci o to żeby ją przestawić na "nie kontroluj" wprowadzić zapis i potem zmienić znowu na "bloku zapis" ? hmm czy nie można mieć tego jakoś na stałe ustawione, czy coś robię źle ?
-
Mam tam zaznaczoną opcję "blokuj zapis" w kontroli kręgu kosztów, która jest mega przydatna. Czy chodzi Ci o to żeby ją przestawić na "nie kontroluj" wprowadzić zapis i potem zmienić znowu na "bloku zapis" ? hmm czy nie można mieć tego jakoś na stałe ustawione, czy coś robię źle ?
No, robisz źle. Nie czytasz instrukcji. :D
Zanim zdecydujesz czy przestawić kliknij na guzik z zaklęciem (tym zaczynającym się na "Pom...") i przeczytaj akapit Tryb kontroli kręgu kosztów, a w szczególności co jest sprawdzane.
"Szóstek" tam nie ma, prawda?
-
Zaksięguj to na konta:
20X Ma brutto
22x Wn VAT
64x Wn netto.
i to cały zapis. Natomiast co miesiac rozksięgujesz sobie odpwoiednią kwotę zapisem:
64x Ma kwota raty
4xx Wn kwota raty,
i druga grupa:
5XX Wn kwota raty
490 Ma kwota raty.
I wszystko Ci się zgodzi. A kontrola kręgu kosztów przy takich zapisach może być włączona.
-
Dziękuje Wam za chęć pomocy :-), pomoc w programie przeczytałem jest dla mnie zrozumiała program sprawdza czy 4 jest rozliczona z 5tką. Dlatego nie rozumiem, czemu przy dekrecie:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
640 1.000,00
nie mogę wprowadzić dokumentu, a komunikat wyświetlany to ten o kontroli kręgu...
-
Dziękuje Wam za chęć pomocy :-), pomoc w programie przeczytałem jest dla mnie zrozumiała program sprawdza czy 4 jest rozliczona z 5tką. Dlatego nie rozumiem, czemu przy dekrecie:
1.230,00 2xx
221-xx 230,00
640 1.000,00
nie mogę wprowadzić dokumentu, a komunikat wyświetlany to ten o kontroli kręgu...
Jeśli to, co napisałeś powyżej jest prawdziwe i tylko to tam jest, to komunikat o kontroli kręgu kosztów nie ma prawa się pojawić.
-
Jeśli to, co napisałeś powyżej jest prawdziwe i tylko to tam jest, to komunikat o kontroli kręgu kosztów nie ma prawa się pojawić.
Przed chwilą sprawdziłem i rzeczywiście pojawia się.
Poeksperymentowałem trochę i wychodzi na to, że oprócz tego co w helpie sprawdzane jest także konto określone w parametrach planu kont jako "Konto rozliczeń międzyokresowych kosztów"
-
Usunąłem z Parametrów planu kont konto rozliczeń m/o tak jak napisałeś tj. u mnie 640 i jest już ok.
Dziękuje Wam bardzo za pomoc.