Należałoby jeszcze dodać do tego abonament - ile by kosztował w przypadku powiedzmy 5 stanowisk ?
Nie wiem. Ja pracuję tylko na jednym stanowisku Insert oraz Optima
Czegoś chyba nie rozumiem... Korzystasz z programu i nie wiesz ile kosztuje abonament ? Nie kupowałeś nigdy abonamentu ? Nawet nie sprawdziłeś ile będzie Cię kosztowało oprogramowanie przed jego wyborem ?
Też jestem zdania, że powinno pojawić się w GT, zwłaszcza, że jest już w Navireo, ale na razie nie ma ("polityka").
Politykę się nieraz zmienia dla zysku firmy
No właśnie wprost przeciwnie, realizuje się własną wizję, które często nie ma nic wspólnego z zyskiem firmy. Pracowałem kiedyś w firmie, która zaczynała w tym samym czasie co Insert i miała innowacyjne pomysły, dzięki którym mogła podbić rynek, jednak dzisiaj Insert jest jednym z największych producentów oprogramowania w Polsce, a wspominana firma dalej jest lokalną średniej wielkości firmą, już tam nie pracuję, gdyż nie rozumiałem decyzji, które zatrzymywały rozwój i wzrost zysków.
Jest dostępne w Navireo i na 99,99% nie znajdzie się w GT. Z drugiej strony z moich doświadczeń wynika, że jest to funkcjonalność, która byłaby wykorzystywana przez minimalną ilość użytkowników GT i w bardzo ograniczonym zakresie.
To w jakim celu są schematy do księgowań jeżeli można je tylko wykorzystać do prostych faktur. To w jakim celu w rozwiązaniach partnerskich dają możliwość dokupienia np programu do skanowania faktur jeżeli wiedzą dobrze że tylko prosta faktura zostanie poprawnie zaimportowana do KH
Nie zrozumiałem Cię, pisałem o dokumentach handlowych i magazynowych, a nie VAT.
Tak z ciekawości - jak to działa ?
Opisałem wcześniej
Widziałem, zgadzam się, że to ciekawa funkcjonalność dla biur rachunkowych, które ręcznie wprowadzają dane.
W tym momencie przesadziłeś, jeśli do tej porty tego nie zrobiłeś do przejrzyj listę zmian w programie, przynajmniej w ostatniego roku.
Są to zmiany wymuszone poprzez np zmiany w przepisach podatkowych gdyby ich nie zrobili to każdy by podziękował im. Użytkownicy raczej spodziewali by się jakiś ułatwień ich pracy. Faktycznie nieraz z litości serca coś zrobią np. pobranie kontrahenta z GUS aż nie mogłem uwierzyć że zrobili coś takiego. To jest ułatwienie za które można płacić a nie za aktualizację deklaracji VAT ;/ oraz zmian przepisów. Co takiego dali w 1.45 mające na celu ułatwienie pracy? Bo ja widzę same zmiany deklaracji oraz elementy do ich wypełnienia. Co przy księgowości elektronicznej na oprogramowaniu raczej powinno być niczym nowym. Wg. mnie każdy użytkownik chciałby żeby pojawiały się zmiany podatkowe oraz zmiany które ułatwią prace nam.
Wyraźnie napisałem, abyś przejrzał zmiany z ostatniego roku, a nie jedynie z ostatniej wersji ? I tak nie jest to "dobry rok" na przykład zmian w programie, gdyż mnóstwo zasobów pochłonęło "JPK" oraz nowe deklaracje i wiele zmian zostało przesuniętych na wiosnę. Nie mniej jak zakwalifikujesz poniższe zmiany z 1.45:
- Dodano do zestawienia Rozrachunki na dany dzień ze spłatami opcję Drukuj z grupowaniem.
- Umożliwiono powielanie dekretów między latami obrotowymi.
- Umożliwiono stornowanie dekretów między latami obrotowymi.
- Umożliwiono zbiorczą zmianę rodzaju dowodu oraz opisu dekretu w dekretach księgowych.
- Do Ewidencji VAT zakupu dodano dwie nowe kolumny VAT do odliczenia oraz VAT bez odliczenia. Kolumna VAT do odliczenia pokazuje podatek VAT, do którego przysługuje prawo do odliczenia, uwzględniając preproporcję VAT i proporcję bazową. Kolumna VAT bez odliczenia, pokazuje część VAT-u, do której nie przysługuje prawo do odliczenia (Pozostała część z preproporcji VAT i proporcji bazowej, stawka npo, sposób odliczenia: bez odliczenia).
- wiele drobniejszych usprawnień i poprawionych błędów
Ciężko się odnieść do tak ogólne stwierdzenia, ale to i tak wyjdzie taniej niż drugie stanowisko Optimy 
Hmmm tak twierdzisz sfera + rmk to wg mnie drugie stanowisko w optimie (nadal wypowiadam się tylko za osoby co potrzebują 1 stanowisko)
Hmmm, zaczynam się gubić - to dlaczego korzystasz z Rewizora skoro Optima ma wszystko czego potrzebujesz i do tego jest tańsza w porównaniu do Insertu z dodatkowymi rozwiązaniami - nie wspomniałeś o ani jednym braku/munusie Optimy - jest tak dobrze, czy nawet nie próbujesz być obiektywny ? Jestem zdania, że oprogramowanie należy dobierać do potrzeb, a jeśli wybrało się niewłaściwie to należy mieć pretensje do siebie, a nie do producenta programu. Oprogramowanie nie jest też na całe życie - można je zmienić.
Należy też mieć na uwadze, że pewne funkcjonalności nie wejdą już do GT chociażby z tego względu, że pojawią się w nexo i będą zachęcały użytkowników do zmiany programów, więc już teraz warto zapoznawać się i korzystać z nowej linii (schematy dekretacji mają dużo więcej możliwości).
A co robili przez te wszystkie lata. ? Za opłaty do aktualizacji?
Prosiłem, abyś zapoznał się z listą zmian w programie - nie zrobiłeś tego... Wspomniałem, że został stworzona nowy produkt, który znosi wiele ograniczeń i wnosi (i wniesie) wiele nowych rozwiązań/usprawnień, niesamowity nakład czasu/pieniędzy - w ogóle tego nie zauważyłeś... Każdy użytkownik otrzymuje gwarancje dostosowania programu do obowiązujących przepisów i tego oczekuje kiedy wchodzą, raz są to drobne zmiany, a raz ogromne - skąd według Ciebie producent ma pozyskiwać środki na utrzymanie zasobów, aby to wykonać kiedy zajdzie taka potrzeba ?
ps.
Co do tematu wątku to pomyślałem sobie jeszcze czy nie dałoby się wykorzystać/wspomóc powielaniem dekretów ?