Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: Viola w Styczeń 08, 2019, 13:08:35

Tytuł: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: Viola w Styczeń 08, 2019, 13:08:35
Cześć Wszystkim :)

Mam problem z ogarnięciem sytuacji w programach Rewizor i Subiekt GT. Chodzi o kwestie schematów importu i samej organizacji. Przedstawię jak wygląda sprawa i bardzo proszę o sugestie od Koleżanek i Kolegów. Wreszcie na początku roku udało mi się ujednolicić systemy w jednej części firmy i dzięki temu mogę korzystać z importu itp, ale do rzeczy:
1. Jedna część firmy pracuje na Subiekcie - 2 stanowiska oraz Rewizorze i Gratyfikancie. Druga część firmy ma odrębny program do generowania faktur i paragonów. Nie mogę podłączyć tam Subiekta ze względów technicznych. W drugiej części firmy mam tylko faktury sprzedaży, paragony (dobowy na koniec dnia) i opłatę CEPIK (bo jest to stacja kontroli pojazdów).
2. Chciałabym to zorganizować w taki sposób, żeby nie narobić bałaganu, a bardzo krótko korzystam z tych systemów. Kwestia zasadnicza jest taka jak potraktować wpływy z drugiej części firmy i jak je wprowadzić. Faktury sprzedaży (głównie gotówkowe) wprowadzę do Rewizora (jak dotychczas), tworząc rozrachunek. Ale co zrobić z paragonami i CEPIKIEM (spotkałam się z pomysłem, żeby STACJA była kontrahentem).
3. Chcę robić raporty kasowe każdego dnia z wykorzystaniem systemu, czyli w Subiekcie. Ale gdy wprowadzam ręcznie kwotę z dobowego (jako raport fiskalny) ze stacji to nie jest ona widoczna w raporcie kasowym. Natomiast w części firmy, która ma Rewizora i Subiekta kwoty ze sprzedaży detalicznej pojawiają się w formie paragonów i KP.
4. Uogólniając kasa wygląda następująco: paragony i faktury sprzedaży z Subiekta oraz faktury zakupu gotówkowe w 1. części firmy oraz paragony, faktury sprzedaży gotówkowe i CEPIK z 2. części firmy (bez Subiekta).

Bardzo proszę o porady jak to wszystko ogarnąć, bo ja już mam totalny misz-masz. Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 08, 2019, 14:02:46
Znajdź wdrożeniowca
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 08, 2019, 14:31:09
i to szybko
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 08, 2019, 19:10:48
A kogo teraz znajdzie - ktoś z Was chętny ? ;) Na każdego kto teraz znajdzie czas trzeba uważać, gdyż każdy kto zna się na rzeczy jest zajęty co najmniej do wiosny... Trzeba było szukać dobre pół roku temu, przygotować integrację z tym drugim systemem, przeorganizować obecny obieg dokumentów, aby wszystko ruszyło od początku roku...
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Styczeń 08, 2019, 22:40:57
poszukaj kogoś szybko wiosną:-)
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: micha w Styczeń 09, 2019, 11:23:33
Dużo pisania, ale w sumie nie wydaje się to aż takie skomplikowane...
- to, co wystawiasz w Subiekcie, masz w Rewizorze automatycznie
- kasę przyjętą poza Subiektem przyjmij raz dziennie zbiorczo jako KP, a paragony wystawione poza Subiektem wprowadź jako jeden dekret - raport dobowy
- nie mam pojęcia jak działa CEPIK, ale podejrzewam, że da się wprowadzić zbiorczo j/w (a zresztą, czy to aby nie jest już ujęte w tym raporcie dobowym powyżej?)
- jeśli masz faktury wystawiane poza Subiektem i zarazem upierasz się, żeby raporty kasowe były z Subiekta, to będzie trochę kombinacji, bo przydałoby się powklepywać ręcznie KP

Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach... (karty płatnicze? jpk?) :-)

Jak jest tego dużo, to przydałaby się Sfera i jakiś automat, a do tego potrzebujesz wdrożeniowca i najlepiej wehikułu czasu. :-)

Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 09, 2019, 11:27:16
...w sumie nie wydaje się to aż takie skomplikowane...
...
...do tego potrzebujesz wdrożeniowca i najlepiej wehikułu czasu. :-)

:D
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: Viola w Styczeń 10, 2019, 11:24:45
Dziękuję micha za konstruktywną odpowiedź. Czy w takiej sytuacji rzeczywiście dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie kontrahenta SKP oraz kontrahenta CEPIK i przyjmowanie w KP? Bo po analizie tematu urodziła mi się taka wizja, tylko nie wiem, czy nie ma lepszych rozwiązań.
CEPIK to jest opłata ewidencyjna naliczana do każdego badania technicznego w wysokości 1zł. Nie podlega opodatkowaniu. Jest w całości przekazywana do Ministerstwa Cyfryzacji. My drukujemy zestawienie tych opłat na koniec każdego dnia. Opłaty te nie są ujęte w raporcie dobowym ze stacji. Więc faktycznie trzeba by pewnie wprowadzać CEPIK i dobowy za pomocą dwóch KP.
Nie upieram się, żeby raport kasowy był robiony w Subiekcie, jeśli na tym etapie nie ma takiej technicznej możliwości.

Pozostali Panowie (/Panie?), widzę, że wprawiłam Was w dobry nastrój. A więc wyjaśniam:
1. To jest mała firma. Poradzę sobie ze wszystkim, nawet jeśli miałabym każdy dokument wprowadzać ręcznie (a tego nie robię).
2. Robię po prostu rozeznanie. Wiele kwestii już usprawniłam (samodzielnie!) w porównaniu z poprzednią księgową. Sprawdzam, czy mogę coś jeszcze zrobić lepiej.
3. To nie jest szczególnie skomplikowany temat.
Tytuł: Odp: Organizacja pracy w Subiekcie, Rewizorze i innym programie
Wiadomość wysłana przez: micha w Styczeń 10, 2019, 12:01:57
Jeśli nie upierasz się co do tych raportów kasowych z Subiekta, to w ogóle nie ma potrzeby wprowadzania tych KP z zewnętrznych systemów.
Po prostu wprowadź raport dobowy dekretem, netto i vat na odpowiednie konta, a gotówkę albo od razu na konto 100 (lub odpowiednik), albo ładniej - pośrednio przez magiczne konto 2xx-99999, które właśnie służy do prowadzenia rozrachunków z "nie-wiadomo-kim".
Faktury wystawione poza Subiektem analogicznie j/w, tyle że zamiast konta -99999 już zadbaj o właściwe dla danego kontrahenta.
CEPIK - jeżeli sprowadza się to do dostania gotówki i odesłania jej do jakiegoś urzędu, to rzeczywiście założenie do tego celu specjalnego kontrahetna wydaje się sensowne - po to aby mieć konto rozrachunkowe do wglądu i analizy. Ewentualnie można dodać to nie jako kontrahenta, tylko jako instytucję - wtedy do prowadzenia rozrachunków będziesz potrzebować osobnego konta syntetycznego z kartoteką instytucji. W zależności od okoliczności może to być sensowne lub nie. :-)