Forum Użytkownikow Subiekt GT

Inne => Kosz => Wątek zaczęty przez: aniabo72 w Październik 15, 2016, 10:19:34

Tytuł: Problem z dostępem do stacji serwer
Wiadomość wysłana przez: aniabo72 w Październik 15, 2016, 10:19:34
Witam, proszę o wskazówki związane z rozwiązaniem problemu dostępu do komputera w funkcji serwera Rewizora.

Serwer
System operacyjny : win 10

Klient
System operacyjny : win 7

Komputery są włączone do sieci poprzez router. Pingowanie działa, sieciowo komputery są widoczne.
Zapora zarówno na stacji serwer jak i klient jest wyłączona. Wcześniej zostały dodane reguły wychodzące i przychodzące na protokoły TCP,UDP, odpowiednio na porty 1433 i 1434.

Można pracować na stacji serwer czyli baza SQL działa. Nie można podłączyć się na stacji klient.
Problem pojawił się po kolejnej aktualizacji stacji serwer. Trudno ocenić, która  z łat to sprawiła.

Problem jest wielokrotnie powtarzany na forum, ale niestety większość porad nie trafia w sedno sprawy. Czy ktoś z Szanownych Państwa miał podobną sytuację. Będę wdzięczny za wskazówki.
Tytuł: Problem z dostępem do stacji serwer
Wiadomość wysłana przez: candy w Październik 15, 2016, 10:53:53
OK, mamy reguły na porty 1433 i 1434.
A na jakim porcie działa serwer SQL?
Jakie protokoły są włączone?
Jak jest skonfigurowany klient (cliconfg)?
Tytuł: Odp: Problem z dostępem do stacji serwer
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Październik 15, 2016, 11:00:23
Komputery są włączone do sieci poprzez router. Pingowanie działa, sieciowo komputery są widoczne.
Zapora zarówno na stacji serwer jak i klient jest wyłączona. Wcześniej zostały dodane reguły wychodzące i przychodzące na protokoły TCP,UDP, odpowiednio na porty 1433 i 1434.

Skąd się biorą pomysły na takie konfiguracje, przecież wszystko jest opisane w pomocy do programu, wystarczy przeczytać i się zastosować ? Po co konfigurować reguły wychodzące, skoro ruch ten nie jest blokowany ? Po co konfigurować stały port TCP 1433 skoro nie jest wykorzystywany bez wyłączenia portów dynamicznych ?

Problem jest wielokrotnie powtarzany na forum, ale niestety większość porad nie trafia w sedno sprawy.

Nie prawda, trafia tylko nie chciałeś z nich skorzystać - porada "niech każdy zajmuje się tym na czym się zna" z pewnością rozwiązałaby problem w kilka minut.

Czy ktoś z Szanownych Państwa miał podobną sytuację.

Sam napisałeś, że widziałeś, że wiele osób miało "podobne" problemy, a mimo tego rozwiązania nie zadziałały.

Będę wdzięczny za wskazówki.

A wskazówki dla nas - jaki błąd się pojawia (mile widziany zrzut ekranu) ?

Do sprawdzenia:
 - uruchomienie usługi Browsera
 - jeszcze raz zapory, w tym te wbudowane w programy antywirusowe
 - kategoria sieci na serwerze

Jeśli nie pomoże to znaczy, że czego istotnego nie opisujesz i rozwiązanie problemu prze forum będzie trudne/nie będzie możliwe.
Tytuł: Odp: Problem z dostępem do stacji serwer
Wiadomość wysłana przez: aniabo72 w Październik 15, 2016, 12:57:33
Panie Danielu, kilka uwag :
ustawienia związane z serwerem i klientem zostały zasugerowane przez dział wsparcia Insert - kilka miesięcy temu i wtedy to rozwiązanie zadziałało. System operacyjny serwera zaktualizował się i nie jestem w stanie doprowadzić oprogramowania do poprawnego działania.
Pytanie dotyczyło dokładnie takiej sytuacji. Jeśli tego dokładnie nie przedstawiłem to

Jeśli jest Pan moderatorem albo właścicielem tego serwisu to proszę wyciąć mój wpis, jako niezasadny, a nie łapać mnie za słówka i logikę wypowiedzi. Sytuacja jest dla mnie i tak denerwująca, żeby dodatkowo wczytywać się w Pańskie wywody.

Myślałem, że to forum wspierających się użytkowników, a nie ekspertów nerwowo reagujących na pytania.

Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem.

--

Te "słówka i logika wypowiedzi" to klucz to rozwiązania Twojego problemu, jeśli nie chcesz go rozwiązać, a świadczy o tym brak odniesienia się do moich sugestii, które mogły rozwiązać problem to przychylam się do Twojej prośby i usuwam wiadomość (nie jestem właścicielem, jestem moderatorem, nie mam dochodów z tytułu udzielania się na forum).