Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: UżytkownikRewizor w Styczeń 28, 2019, 12:43:22
-
W subiekcie wprowadzane są faktury zakupu z których powstaje automatyczna PZ.
W rewizorze są one dekretowane z pozycji "dokumenty do dekretacji"
Co zrobić w takiej sytucji:
Faktura WNT opiewa na 95000, z czego nie przyszło towaru na 1000, więc kolega wprowadził do faktury towaru na wartość 94000.
Ja w Rewizorze musze w wnt wykazac tak czy siak 95000, kontahent wystawił korektę na (-)1000 i ją zaksięgowałam ręcznie do rewizora.
ale problem powstaje mi rozrachunkowo. Rozrachunki są tworzone w dekretach z mozliwością "podlącz,umozliwiaj tworzenie",
powstaje niezgodność miedzy zapisami a rozrachunkami o te 1000 zł i do BO na 2019 przenosi mi wartość faktury na 94000.
Jak to rozwiązać by było ok ?
-
Faktura WNT opiewa na 95000, z czego nie przyszło towaru na 1000, więc kolega wprowadził do faktury towaru na wartość 94000.
Pogratulować pomysłów ;)
A nie przyszło Wam do głowy żeby wprowadzić do systemu dokumenty takie jak dostaliście?
Fakturę taką jak była i korektę do niej ?
-
Należy wprowadzić dokumenty tak, jak zostały wystawione.
-
problem jest w tym że przyjmowanie produktu jest z faktury tak jak napisałam tworzy się pz automatycznie, więc nie mogli wprowadzić czegoś co faktycznie niedostarczono. a korekta przyszła po jakimś czasie.
akurat to nie mój pomysł by na tej podstawie wprowadzać towary na magazyn..no ale coż :)
bo jeśli usune powiazanie rozrachunku w fakturze to wtedy niezgodnośc znika, ale przy przeniesieniu bz pozostaje do podłaczenia ta faktura z subiekta.
i szukam złotego środka na rozwiązanie.
-
Problemem jest jak zwykle brak znajomości podstaw obsługi programu magazynowego, pomyłki w dostawach to rzecz powszednia i można ją zwykle ładnie obsłużyć, dłużą do tego dokumenty PZ, faktury zbiorcze i skutki magazynowe, no ale cóż, wprowadza się błędne dokumenty zamiast dowiedzieć się jak to zrobić poprawnie.
-
taki rodzaj systemu tu zastałam i nie miałam na tyle siły przebicia by zmienić sposób myślenia właścicieli czy innych osób, że towar przyjmuje się dokumentem pz a nie fakturą.
krótka piłka, czy jest sposób na rozwiązanie tej sytuacji która już zaistniała ?
-
taki rodzaj systemu tu zastałam i nie miałam na tyle siły przebicia by zmienić sposób myślenia właścicieli czy innych osób, że towar przyjmuje się dokumentem pz a nie fakturą.
Nie wiem jak w takim razie wyobrażasz sobie prowadzenie pełnych ksiąg, kiedy będzie otrzymywać błędne dane ze sprzedaży.
krótka piłka, czy jest sposób na rozwiązanie tej sytuacji która już zaistniała ?
No tak, należałoby poprawić dokumenty, nie musi to być proste w zależności od powiązań między dokumentami.