Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: kasia112 w Październik 03, 2018, 10:28:27
-
Hej wszystkim :)
Jestem osobą początkującą w księgowości i w programie Rewizor GT również. Od kilku dni staram się ustawić program tak, aby był mi bardziej przychylny :)
Mam taki problem/pytanie. Bowiem w rewizorze można utworzyć rejestry, trzy domyślne to (zakupu, kosztowy i sprzedaży). Powiedzcie mi Co powinnam księgować w rejestrze kosztowym, a co powinnam księgować w rejestrze zakupowym?
Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)
-
W kosztowym mam usługi i inne wydatki nie będące zakupami towarów/surowców/materiałów.
W zakupowym mam f-ry i inne dokumenty na dostawę materiałów.
Te, które lądują w rejestrze zakupowym najpierw wprowadzam do subiekta, potem importuję do rewizora.
Dzięki temu mam w magazynie w subiekcie i łatwiej mi zrobić remanent.
Subiekt stosuje fifo do wyceny remannetu.
-
A jeśli nie korzystam w ogóle z Subiekta?
Czy dobrze myślę, że rejestr zakupowy i kosztowy to tak na prawdę to samo ?
-
w zakupowym zakupy materiałów, w kosztowym inne wydatki np. usługi telekomunikacyjne, najmu, energia elektryczna, woda, usługi podwykonawców.
Wg mnie warto mieć dokumenty tak podzielone, oczywiście nie musisz, możesz wszystkie koszty wpisywac do jednego worka.
-
Serdecznie dziękuję :) cenna uwaga
-
ja księguję sklep, więc w zakupowym mam cały zakupiony towar który będzie sprzedany, a w kosztowym np opakowania , środki czystości, płace, zusy, art. biurowe, wodę, kawę herbatę dla pracowników, energia itd
-
warto poprosić o zaznaczanie kogoś kto dostarcza ci fv co jest kosztem a co zakupem czyli towarem czy materiałem bo ja np czytając fv nie wiem czy kawa jest na sprzedaż czy dla pracowników a kierowniczki wiedzą po co coś zostało zakupione
-
Podział na Rejestry jest bardzo umowny. Zależy to od potrzeb firmy i jej kierownictwa, co che z programu wyciągnąć - oczywicie chodzi o informacje i księgowość zarządczą.
Wszytko i tak jest na kontach i stamtąd można ayciągnąć wszystko, co potrzebne.