Ja utworzyłem kategorie takie jak konta z podziałem na faktury przelewowe i gotówkowe np.: 411 G, 411 P, 429 G, 429 P. Te z G w schematach mam dekretowane bezpośrednio na 100, a te z przelewem na rozrachunki. Większość powtarzających się wydatków u danych kontrahentów mam przypisanych na stałe. Praktycznie nieliczne faktury poprawiam (gdy np na fakturze jest koszt przesyłki). Bardzo szybko się księguje w ten sposób z ewidencji vat.
Pieczęci używam w pekach, które wbijam poza vat. Chociaż opcja "duplikuj" też często załatwia sprawę.
Automaty przeksięgowań np do wypłat wynagrodzeń czy do kosztów następnego miesiąca. Zastanawiam się jak pracochłonne jest stworzenie rmk na tych automatach, ale chyba łatwiej z tabeli excela to robić.
Rewizor bardzo fajny, chociaż brakuje kilku moim zdaniem łatwych dla programistów ułatwień: kurs historyczny dla przeksięgowań pomiędzy rachunkami walutowymi, bzdety typu ustawienie domyślnie kursu z dnia poprzedniego czy też modułu do rmk, o którym pisałem wcześniej.
Myślę, że INSERT już niewiele zrobi w tym temacie bo teraz promują nexo a szkoda.