Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: comparo w Wrzesień 28, 2019, 11:14:39
-
Witam,
Mam problem, i chciałbym porady w tym temacie.
Wystawiam paragony, które są na osoby fizyczne (paragony imienne) z cesją na "zapłacono kartą", w tym przypadku jest to Dotpay. Przy wystawianiu dokumentu, powstaje cesja na tą firmę całości paragonu. Gdy firma dotpay przelewa nam pieniądze za transakcje, rozliczamy je z poszczególnymi paragonami. Z uwagi na to, że pobierana jest prowizja, zostają "końcówki do rozliczenia".
Ładnie się to rozlicza przez panel rozliczeń (rozlicz przez skojarzenie). Najpierw rozliczamy wpłaty bankowe z paragonami, później rozliczamy prowizje z fakturą. Tutaj wszystko ładnie się bilansuje.
Problem pojawia się z dekretem faktury na prowizje. Program wywala błąd: "Pozycja 1. Nie można powiązać rozrachunku z zapisem na koncie, ponieważ naruszyłoby to spójność pomiędzy ewidencją księgową a ewidencją rozrachunków. Zarówno rozrachunek jak i jego spłaty powinny być powiązane z zapisami na tym samym koncie."
Czytam już F1 i wiele innych materiałów. Potrzebuję jednak od was merytorycznej pomocy przy ustawieniu schematu do dekretacji tak, aby faktura prowizji dekretowała się, bo obecnie z tym mam problem. Chcących na tym zarobić, proszę o ofertę w wiadomości prywatnej.
Załączam obecny schemat importu, który jest niepoprawny.
-
To niestety podstawy obsługi programu w zakresie prowadzenia rozrachunków i dbania o ich integralność (opisana w pomocy do programu, sprawdzana zawsze przy przy przenoszeniu BO, powinna być sprawdzana regularnie za pomocą dedykowanego zestawienia "Analiza spójności..."), czyli każdy rozrachunek uczestniczący w rozliczeniu powinien być powiązany z tym samym kontem księgowym, aby to uzyskać przy rozliczeniach rozrachunków z dostawcą (zobowiązanie z faktury zakupu) z rozrachunkami z odbiorcą (należności ze sprzedaży) należy stosować kompensaty... Inaczej mówiąc i wprost problemem nie jest schemat importu tylko błędne rozliczenia rozrachunków.
-
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przy wprowadzaniu FZ Dotpay, powinienem dać "kompensata" a nie odroczony termin?
Czy coś mnie jeszcze czeka głębiej?
-
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przy wprowadzaniu FZ Dotpay, powinienem dać "kompensata" a nie odroczony termin?
Na prawdę nie wiesz czym jest dokument kompensaty i do czego służy ? :o Kompensata to NIE jest forma płatności na dokumencie (fakturze sprzedaży/zakupu) tylko dokument (księgowy) służący do rozliczania wzajemnych rozliczeń między odbiorcą i dostawcą...
Czy coś mnie jeszcze czeka głębiej?
Chyba nie rozumiem pytania, polecam jak najszybciej uzupełnić wiedzę o obsłudze programu, miedzy innymi o rozliczaniu rozrachunków i ich łączenia z zapisami na kontach.
-
Wiem do czego jest kompensata. Nie stosowałem jej nigdy do rozliczania tego typu spraw.
Skoro muszę się podszkolić, to chętnie skorzystam z tej usługi. Jest taka możliwość?
Chcę to rozwiązać i działać prawidłowo.
-
Wiem do czego jest kompensata. Nie stosowałem jej nigdy do rozliczania tego typu spraw.
Jakich "spraw" ? Przecież nie da się inaczej rozliczyć należności i zobowiązania w pełnej księgowości jak kompensatą ?
Skoro muszę się podszkolić, to chętnie skorzystam z tej usługi. Jest taka możliwość?
Na pewno jest tylko należało poszukać we właściwym do tego czasie, teraz będzie trudniej, proszę spytać u dostawcy programów, powinien zaoferować swoje usługi, ewentualnie do kogoś skierować.