Wiem przecież,że musi być zobowiązanie i jego spłata ale właśnie nie wiem jak to ustawić w GT żeby zminimalizować czas i zautomatyzować pracę. Kiedyś gdy miałam coś podobnego to najpierw robiłam PK np.: 200/740 a później operacje bankowe i rozliczałam.. Ale właśnie teraz chciałabym zaoszczędzić czas. Mam co miesiąc ok. 200 pozycji. A przecież nie tylko to robię.
No już o tym napisałem - aby powstawały zobowiązania to należy prowadzić rozrachunki z dostawcami, czyli skorzystać z konta kartotekowego, pod które zostanie podłączona kartoteka dostawców, a nie odbiorców (we wzorcowym palnie kont w GT konto 200 to rozrachunki z odbiorcami, rozrachunki z dostawcami to konto 210).
Poza tym " "większość osób" uważa, że teraz komputery, programy 21-wiek więc samo się robi, co ja narzekam na księgowość. Przecież wystarczy tylko kliknąć i komputer sam wszystko zrobi"
I to jest ta "szara rzeczywistość" oprogramowania, zwłaszcza w księgowości - ta "większość" nie wiem o czym mówi, nie zna programów, na których pracuje, przez co popełnia mnóstwo błędów, w najlepszym przypadku traci mnóstwo czasu. Niech ta większość kupi sobie te komputery, programy i sama prowadzi księgowość - dlaczego wyrzucają tyle pieniędzy w błoto ?
Więc wychodzi na to, że jestem tępa, bo nie wiem jak tylko kliknąć i już.... Dlatego pytam. Może ktoś podpowie jakieś inne rozwiązanie? Proszę.
Należy "rozumieć" jak działa program, w tym przypadku rozrachunki, a w księgowości są one ściśle powiązane z kontami kartotekowymi, jeśli tak jest to możemy wtedy wykorzystywać program do tego, czego oczekujemy.