życie pisze scenariusz
i ma zagwostkę.
Firma sprzedała klientowi towar, który został wywieziony do Szwajcarii.
Procedury załatwione, temat dopytany w US itd.
Żeby temat nie był za prosty sprzedaż była na faktury zaliczkowe w październiku, listopadzie i grudniu, FZAL kon. była w grudniu , a zwrot VATu będzie w styczniu ( na konto klienta).
Normalnie dałbym ptaszka na fakturach w danych miesiącach i zrobił korekty deklaracji i jpk za poszczególne miesiące. Ale babole z US mówią, ze chcą wykazanie tego w deklaracji za miesiąc kiedy kasa była zwracana ( czyli styczeń) ( nie będę dyskutować czy tak musi być , tylko to zrobię, nie opłaca się kopać z koniem)
dodatkowo coś tam jeszcze w papierach wyrzucili z tego VAT na fakturach do zwrotu i tym samym do zwrotu jest kwota mniejsza niż na fakturach.
Jak to zrobić żeby było dobrze
na razie pierwszy pomysł to z wpisać tylko do ewidencji vat zapis w sprzedaży minusujący kwotę w stawce 23% i wpisujący we właściwej żeby wpadło w pola 13 i14 w deklaracji), ale coś tam babki w US mówiły że trzeba to jakoś opisać w deklaracji czy w jpk ( cytuję z klienta) a naprawdę nie wiem jak to zrobić , czy na deklaracji można wpisywać jakieś uwagi tak jak ordu w korekcie?