Witam,
od stycznia 2016 zaprowadzamy księgowość w siedzibie firmy. Dotychczas obsługiwało nas biuro. W celu obeznania się z programem wprowadzam dokumenty za cały 2015 r. Mam problem z fakturami zakupowymi za paliwo. Do czerwca 2015 wyglądało to tak, iż wprowadzałem fakturę w wartości brutto z poziomu "ewidencja vat zakupu"; W zakładce VAT - przypadek szczególny "zakup paliwa npo" a w zakładce INNE - "rachunek za przejazd". Taka faktura automatycznie trafia do modułu "eksploatacja pojazdów" następnie dodawałem czerwcowe trasy właściciela, tworzony był dokument KEP gdzie kwota brutto wszystkich faktur trafiała na konto kosztowe a druga strona dekretu na konto rozrachunki z właścicielem. Przykład:
401-xxx koszty ekspl. auta - 246,00 pln - 248-xxx rozl. z właścicielem. Następnie wypłata z kasy kwoty 246,00 dla właściciela.
Od lipca odliczam 50% vat pozostałe 50% trafia na czwórkę. Przykład: 401-xxx koszty ekspl. auta - 223,00 pln - 248-xxx rozl. z właścicielem; gdzie 200,00 netto; 23,00 vat npo (przy założeniu że kwota limitu za lipiec była wyższa). W jaki sposób przeprowadzić teraz księgowanie z kasy "kw" dla właściciela, na jaką kwotę? 223,00 czy 246,00?