Witam serdecznie,
Nie wiem czy w sposób zrozumiały opiszę problem, ale przynajmniej się postaram. Gdy księgowa próbował zamknąć rok i przenieść salda pojawił się komunikat dotyczący 3 kont. W 2 sytuacja jest identyczna:
Pracownik wystawił 2 faktury z dniem 30.12.2016, gdzie forma płatności została wybrana "zapłacono przelewem" Zawsze wybieramy taką formę, gdy klient kupuje przez internet/allegro i mamy pewność, że dokonał już przelewu. Pracownik zazwyczaj wrzuca taką wpłatę 3 dni do przodu a w dziale księgowym już takie rzeczy się poprawia według wyciągów i rzeczywistych wpłat.
Pieniądze wpłynęły do nas 3 stycznia stąd uważamy, że to wpłynęło ze podczas przenoszenia bilansu pojawił się błąd. Komunikat -Rozliczenie rozrachunkiem niepowiązane z zapisem na koncie: Wpłata bankowa
Jak rozwiązać tą sytuację bo na chwilę obecną saldo tego klienta jest niezgodne o tą właśnie fakturę. Na saldzie widać wpłatę a faktury nie widać.
2 sytuacja jest odwrotna nasza firma zapłaciła przelewem 28.12.2016 za fakturę proformę. Faktura ta została wprowadzona do systemu dnia 2 stycznia bo wtedy ją dostaliśmy. Data wystawienia jest 30 grudnia jednak saldo tego klienta różni się o tą właśnie wpłatę.
Jak mogę wyprostować te niezgodności?