Forum Użytkownikow Subiekt GT
NEXO => Subiekt NEXO => Wątek zaczęty przez: dorisshannon w Maj 23, 2017, 18:36:57
-
Witam,
rozpoczynam pracę w programie Subiekt Nexo i pojawił się problem z wprowadzaniem faktur zakupowych określanych jako pozostałe wydatki, czyli koszty mediów, czynszu, materiałów biurowych itp. Każdy asortyment mam określony jako towar, a to chyba błąd... bo po przerzuceniu ich do Rachmistrza Nexo mam je określone jako towary i materiały, poz. 10, a nie pod 13 - jak powinno być.
Czy ktoś pomoże mi rozwiązać problem? - który zapewne jest banalny, ale nie początkującej :-[
-
Wprowadź jako usługi.
-
Wprowadź jako usługi.
Niestety to co wprowadziłam jako usługę też widnieje pod 10...
-
Wybacz, za pierwszym razem nie załapałem o co pytasz.
Można to zrobić definiując odpowiednio schemat dekretacji, określając kolumnę docelową w zależności od np rodzaju zakupu, albo typu (towar/usługa/...)
Oczywiście kontekst musi być ustawiony na pozycje dokumentu.
No i musi być Rachmistrz nexo PRO.
-
Biorąc pod uwagę, że w pytaniu nie ma nic nt. rozdzielania pozycji w dokumencie na kosztowe i zakupowe, to można to zrobić poprzez zmianę kategorii dokumentu i dopisanie schematu dekretacji, który uwzględni księgowanie dokumentów o tej kategorii do kolumny 13 KPiR. I to można zrobić bez posiadania wersji Pro.
-
Zgadza się. Jeśli faktury są w pełni kosztowe albo zaopatrzeniowe to będzie to nawet prostsze.
-
Biorąc pod uwagę, że w pytaniu nie ma nic nt. rozdzielania pozycji w dokumencie na kosztowe i zakupowe, to można to zrobić poprzez zmianę kategorii dokumentu i dopisanie schematu dekretacji, który uwzględni księgowanie dokumentów o tej kategorii do kolumny 13 KPiR. I to można zrobić bez posiadania wersji Pro.
Czyli w rachmistrzu dopisuje schemat dekretacji, a w subiekcie tez cos mam zmienic?
-
Biorąc pod uwagę, że w pytaniu nie ma nic nt. rozdzielania pozycji w dokumencie na kosztowe i zakupowe, to można to zrobić poprzez zmianę kategorii dokumentu i dopisanie schematu dekretacji, który uwzględni księgowanie dokumentów o tej kategorii do kolumny 13 KPiR. I to można zrobić bez posiadania wersji Pro.
Czyli w rachmistrzu dopisuje schemat dekretacji, a w subiekcie tez cos mam zmienic?
Wybierać dla faktur kosztowych odpowiednią kategorię (tą samą, którą użyjesz w schemacie).
-
Odświeżam temat - może ktoś pomoże , a co jeśli wprowadzam fakturę zakupową na materiały przeznaczone do wykonania usługi i na tej samej fakturze mam materiały biurowe jak to wprowadzić? Zaznaczam, że zaczynam pracę tylko na magazynie , księgowa jest z zewnątrz i prowadzi Kpir.
-
Odświeżam temat - może ktoś pomoże , a co jeśli wprowadzam fakturę zakupową na materiały przeznaczone do wykonania usługi i na tej samej fakturze mam materiały biurowe jak to wprowadzić? Zaznaczam, że zaczynam pracę tylko na magazynie , księgowa jest z zewnątrz i prowadzi Kpir.
Uzgodnij z księgową, ona to księguje, więc powinna Ci podpowiedzieć.