Forum Użytkownikow Subiekt GT
NEXO => Subiekt NEXO => Wątek zaczęty przez: przemek w Listopad 23, 2015, 16:07:08
-
Witam,
Chciałbym prosić o pomoc dotyczącą programu Subiekt NEXO. Podczas próby połączenia z kasą fiskalną(Novitus Mała Plus) pojawił się następujący błąd (patrz załącznik).
"Typ wyjątku serwisu: ServiceNoCommunicationException
Wyjątek wewnętrzny: InsERT.Devices.Server.Client.Exceptions.ServiceException: Wystąpił błąd komunikacji z serwisem -> System.ServiceModel.EndpointNotFoundException: Nie można się połączyć z net.tcp://krzysztof-pc:8000/InsERT.Devices.Server.Service/DevicesService. Próba nawiązania połączenia trwała 00:00:04.0075132. Kod błędu TCP 10061: Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia [2001:0:5ef5:79fb:1cea:1a24:b2d2:db49]:8000. -> System.Net.Sockets.SocketException: Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia [2001:0:5ef5:79fb:1cea:1a24:b2d2:db49]:8000"
Kasa połączona jest kablem RS232.
Bardzo proszę o pomoc.
Przemek
-
Nic nie napisałeś o konfiguracji SUZ'a i stacji klienckiej, nie wiadomo nawet czy wszystko jest na jednym komputerze czy dwóch...
-
Wszystko jest na jednym komputerze. Kasa fiskalna jest podłączona i skonfigurowana poprawnie na COM1. W piątek wszystko działało poprawnie, a dziś od rana ten problem. Wymieniłem kabel, restartowałem urządzenia. Nie wiem co może być przyczyną i co oznacza ten błąd...?
-
Wszystko jest na jednym komputerze.
Ok.
Kasa fiskalna jest podłączona i skonfigurowana poprawnie na COM1. W piątek wszystko działało poprawnie, a dziś od rana ten problem. Wymieniłem kabel, restartowałem urządzenia. Nie wiem co może być przyczyną i co oznacza ten błąd...?
Wyraźnie pisze, że program nie może się połączyć z serwisem urządzeń zewnętrznych... Na początek sprawdź czy w ogóle usługa SUZ'a działa lub czy aplikacja administracyjna się łączy.
-
Piszę po krótkim czasie, ponieważ znalazłem błąd. Po zrestartowaniu komputera usługa SUZ jest nie uruchomiona. Nie wiem co zrobić, żeby usługa się nie wyłączała. Już nawet reinstalowałem system operacyjny. Nie mam więcej pomysłów. Bardzo proszę o pomoc.
-
Czyli usługa w ogóle nie działała... Zajrzyj do dziennika systemu Windows i poszukaj błędów. Warto też zajrzeć do logów usługi SUZ, ale nie podpowiem teraz gdzie się znajdują.
-
witam
Mam podobny problem co kolega przemek.
Drukarka zainstalowana na 1 komputerze i tylko ten komputer z niej korzysta.
Do wczoraj wszystko było ok. Dziś rano niby subiekt widzi drukarke pokazuje ze jest ok
a przy probie wydruku fiskalnego wyskakuja komunikaty te same co u kolegi.
prosze o pomoc
ps drukarka Elzab Zeta
-
Sprawdź czy w usługi/services jest uruchomiona usługa "Serwer urządzeń zewnętrznych firmy InsERT" powinno być: stan: uruchomiona, typ uruchomienia: automatyczny