Autor Wątek: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.  (Przeczytany 18664 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Witam Drogich użytkowników forum Subiekta, mam problem z programem Subiekt Sprint 2 w wersji demo.
Po kliknięciu w ikonę program uruchamia się z oknem konfiguracji połączenia do bazy danych, niestety po kliknięciu zatwierdź lub test wyskakuje komunikat Dane niepoprawne. Nie znaleziono pliku połąceniowego do bazy danych. Podaj dane połączenia:
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Zaznaczę, że Subiekta GT mam zainstalowanego również na tym samym komputerze.
Dziękuję ;)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2015, 19:31:36 »
A założyłeś wcześniej bazę danych, do której chcesz się podłączyć ? Robi się to za pomocą aplikacji "Zarządzanie".
Daniel, Białystok.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2015, 10:06:49 »
Dziękuję za zainteresowanie dkozlowoski :) Jedyna baza danych jaka została utworzona, to ta przez program Subiekt GT.
Nie miałem wcześniej do czynienia z takim oprogramowaniem więc proszę mnie poprawić jeśli się mylę, myślałem że bazą danych dla programu Sprint jest baza danych utworzona przez program Subiekt GT i nie będę musiał tworzyć nowej. Niestety nie mogę znaleźć aplikacji zarządzanie, mogę prosić o lokalizację apki i krótką instrukcję? Pozdrawiam

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2015, 10:44:58 »
Nie miałem wcześniej do czynienia z takim oprogramowaniem więc proszę mnie poprawić jeśli się mylę, myślałem że bazą danych dla programu Sprint jest baza danych utworzona przez program Subiekt GT i nie będę musiał tworzyć nowej.

To się trochę zainteresuj... ;) Jak Subiekt Sprint ma działać w innej lokalizacji bez internetu bez własnej bazy danych ?

Niestety nie mogę znaleźć aplikacji zarządzanie, mogę prosić o lokalizację apki i krótką instrukcję?

Być może nawet nie zainstalowałeś ?
Daniel, Białystok.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2015, 11:52:49 »
Pytanie brzmi czy zainstalowałem aplikację zarządzanie? Nie, instalowałem jedynie program Subiekt GT i subiekt sprint 2.
Proszę mnie poprowadzić po sznurku, zależy mi na otoworzeniu programu sprawdzeniu interfejsu i synchronizacji z subiektem. Jeżeli się sprawdzi kupie program a wraz z nim 3 miesięczną pomoc telefoniczną ;p

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2015, 12:45:57 »
Powiedz mi jeszcze jak ma pracować Sprint - w sieci lokalnej czy przez internet ?
Daniel, Białystok.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2015, 13:35:46 »
Chciałbym mieć dostęp do subiekta i jeżeli da się również sprinta z komputera w domu więc po internecie !?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2015, 13:49:48 »
Chyba czegoś nie rozumiem - po co ci Sprint w domu ?
Daniel, Białystok.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2015, 14:00:47 »
To prawda nie jest mi potrzebny. Podałem tylko taką informację gdyby miało to znaczenie w przypadku połączenia z subiektem.
Router, Sprint, drukarka fiskalna wszystko podpięte pod sieć lokalną i zasilacz ups w przypadku braku prądu będzie działać sieć lokalna.

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2015, 14:16:34 »
Już pomogłeś bardzo dużo za co dziękuję dkozlowski ;) zauktualizowałem sprinta i doinstalowałem apke zarządzanie. Czy mogę Cię prosić o krótką  instrukcję w jaki sposób poprawnie podłączyć bazę i wszystko zoptymalizować właśnie pod kątem sieci lokalnej? Thx

Offline karolbear

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.37
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2015, 15:20:01 »
problem rozwiązany, wątek do zamknięcia, dziękuję

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2015, 20:23:03 »
Normalnie czytasz mi w myślach ;)
Daniel, Białystok.

Offline vivaldi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: 2.00 SP1
Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2016, 07:42:31 »
Przepraszam, że odkopuje ale moim zdaniem warto wspomnieć o bugu który występuje w Sprincie i objawia się właśnie problemem jaki opisuje Autor wątku.

Otóż jeśli na serwerze SQL znajdują się co najmniej dwie bazy, obie utworzone w Sprincie dla moduły Szybkiej sprzedaży, to w momencie zaznaczenia w Zarządzaniu/Parametrach systemu/prowadzenie sprzedaży/Multidokumenty: TAK otrzymujemy to co Autor czyli info o nie znalezieniu pliku połączeniowego do bazy danych.
Co ciekawe plik konfiguracyjne znajdują się w poprawnych lokalizacjach:  \Users\[user_name]\AppData\Roaming\InsERT\Subiekt Sprint\mssqlserver oraz \ProgramData\InsERT\Subiekt Sprint\mssqlserver
A zawartość ich jest poprawna:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<cfg xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <startup>
    <sql_login encrypted="0">sa</sql_login>
    <NazwaPliku>[filename].xml</NazwaPliku>
    <sql_server>my_comp\insertgt</sql_server>
    <database>[database_name]</database>
    <auth_mode>windows</auth_mode>
    <DeploymentsDirectory />
  </startup>
</cfg>

Tak więc jeśli komuś ukazuje się w/w okno pomimo utworzenia bazy w Zarządzaniu niech zmini TAK na NIE w /Parametrach systemu/prowadzenie sprzedaży/Multidokumenty.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt Sprint 2. Nie znaleziono pliku połączeniowego do bazy danych.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2016, 07:42:31 »