Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: infinity w Wrzesień 21, 2013, 11:27:53

Tytuł: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: infinity w Wrzesień 21, 2013, 11:27:53
Witam,

Używam WIN8 + SGT 1.33 + Outlook 2010.
Przy próbie pojedynczej wysyłki dokumentu np. FS wywala komunikat: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej.
Przy probie zbiorczej wysyłki (na podmiocie testowym, włączyłem czerwonego plusa) dzieje się to samo.

Ma ktoś może jakieś pomysły?
Dodam, ze sprawdziłem w Panelu sterowania i Outlook jest domyślnym klientem poczty.

Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 22, 2013, 20:03:14
Były już problemy z Microsoft Outlookiem przed Windows 8, ale nikt nie był zdeterminowany, aby znaleźć przyczynę, kilka potencjalnych rozwiązań można znaleźć w internecie. Dla testu możesz sprawdzić z innym programem pocztowym. Poza tym Office jest w wersji 32bit czy 64bit ?
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: infinity w Wrzesień 24, 2013, 21:11:21
Jest to wersja 64 bit. Może znajdzie się jednak ktoś z jakimś pomysłem?
Zamierzam nabyć czerwonego plusa i wysyłać faktury VAT w sposób zbiorczy 1 raz w miesiącu do moich klientów - napisze do INSERT może coś podpowiedzą.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: Chris w Wrzesień 24, 2013, 21:52:50
Pierwsze co podpowiedzą to, żeby zainstalować wersję 32-bitową. Microsoft też tak radzi....
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 25, 2013, 08:46:13
Jest to wersja 64 bit. Może znajdzie się jednak ktoś z jakimś pomysłem?

Jak już @Chris napisał podstawa to korzystanie z Office'a w wersji 32bit. Jeśli po zmianie ciągle nie będzie działać to będą to już "typowe" problemy z konfiguracją MAPI w systemie operacyjnym.

Co do innych pomysłów, to można też wysyłać wiadomości przez Gestora.

...napisze do INSERT może coś podpowiedzą.

Jestem ciekawy co odpiszą... ;)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: homus w Październik 03, 2013, 23:41:45
Mi dziś powiedzieli przeinstalować proszę subiekta :/
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: infinity w Październik 03, 2013, 23:48:03

A mi odpisali "z tego co wiem Subiekt GT nie współpracuje z Outlook 64 bit"
Spróbuje przetestować z wersją 32-bit.
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Październik 04, 2013, 08:36:48
Mi dziś powiedzieli przeinstalować proszę subiekta :/

-1 dla konsultanta :)

A mi odpisali "z tego co wiem Subiekt GT nie współpracuje z Outlook 64 bit"
Spróbuje przetestować z wersją 32-bit.

+1 dla konsultanta  :)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: NEMO w Listopad 05, 2014, 17:47:53
Witam

Może komuś się przyda. Da się zmusić wersję 64 bit Outlooka do współpracy np. w ten sposób:
http://help.acctivate.com/articles/5315/
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Listopad 05, 2014, 18:20:50
Zadziałało Ci za pomocą opcji 2?

Bo ja widzę tam :
Cytuj
We have not heard of any successful workaround for the 64-bit version of Office 2013.  Therefore, option 1 (above) may be the only solution.

A odnośnie opcji 1:
Nigdy nie ogarniałem tych spraw licencjonowania MS. Czy jak kupię wersję 2013 64-bit to mogę LEGALNIE zainstalować wersję 32-bit i ją zarejestrować?
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: NEMO w Listopad 05, 2014, 21:16:29
Tak, opcja 1 działa np. z wysyłaniem faktur z Subiekta na Windows 7 64 bit i Outlooku 2010. Na 2013 nie testowałem.
Co do licencjonowania to jak zwykle u MS jest namotane ;) ale ja nie widzę przeciwwskazań. Sami kiedyś namawiali do instalowania 32 bit, bo z 64 były różne problemy. Zresztą teraz Office 2013 jest sprzedawany w wersji  32/64 bit i sam wybierasz co instalujesz.
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: sEbola w Sierpień 10, 2015, 15:40:01
Cytuj
Może komuś się przyda. Da się zmusić wersję 64 bit Outlooka do współpracy np. w ten sposób:
http://help.acctivate.com/articles/5315/

Na Win10 x64 z Outlook 2013 x64 zadziałało wpisanie w rejestr ścieżki: C:\PROGRAM FILES\MICROSOFT OFFICE\Office15\OLMAPI32.DLL

czyli wpisy w rejestrze wyglądają tak:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Outlook64Bridge]
"DLLPath"="C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\OLMAPI32.DLL"
"DLLPathEx"="C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\OLMAPI32.DLL"

i oczywiście domyślny klient ustawiony:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail]
@="Outlook64Bridge"

Bardzo prawdopodobne, że zamieniając w ścieżce do biblioteki dll z C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\ na C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office14\\ dla Office'a 2010 będzie też śmigać :)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: gameserv w Październik 04, 2018, 17:48:36
Mi w Office 2013 działa wpis w rejestrze  :)
C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\VFS\ProgramFilesCommonX64\system\msmapi\1045\msmapi32.dll

Subiekt śmiga bezkolizyjnie  8)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Październik 04, 2018, 17:54:31
A ja po prostu zainstalowałem Offica bez Outlooka w wersji 64 bit, po czyn donstalowałem samego Outlooka 32 bit. I nie mam problemów.
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Październik 04, 2018, 20:08:23
Rozumiem, że piszesz o wersji  <= 2010 ?
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Październik 04, 2018, 22:18:25
Rozumiem, że piszesz o wersji  <= 2010 ?
Acha :)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: ollimport.pl w Kwiecień 30, 2019, 22:43:43
Cytuj
Może komuś się przyda. Da się zmusić wersję 64 bit Outlooka do współpracy np. w ten sposób:
http://help.acctivate.com/articles/5315/

Na Win10 x64 z Outlook 2013 x64 zadziałało wpisanie w rejestr ścieżki: C:\PROGRAM FILES\MICROSOFT OFFICE\Office15\OLMAPI32.DLL

czyli wpisy w rejestrze wyglądają tak:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Outlook64Bridge]
"DLLPath"="C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\OLMAPI32.DLL"
"DLLPathEx"="C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\OLMAPI32.DLL"

i oczywiście domyślny klient ustawiony:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail]
@="Outlook64Bridge"

Bardzo prawdopodobne, że zamieniając w ścieżce do biblioteki dll z C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office15\\ na C:\\PROGRAM FILES\\MICROSOFT OFFICE\\Office14\\ dla Office'a 2010 będzie też śmigać :)

Zarejestrowałem się specjalnie, żeby podziękować :)

Zmiana tych 3 powyższych wpisów w rejestrze pomaga.
Windows 8 i Office2010 czyli Office14 zamiast Office 15.

DZIĘKUJĘ! :)
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: Malastm w Wrzesień 19, 2019, 12:48:45
Witam,
Po zastosowaniu sposobu Outlook64Bridge faktycznie działa ale tylko jednorazowo. Przy kolejnej próbie wysyłki maila z FV wraca nieszczęsny komunikat. Po jednej udanej próbie w rejestrze widzę że domyślny klient zmienia się z powrotem na "Microsoft Outlook". Miał ktoś taki problem?
Tytuł: Odp: "nie powiodło się zainicjowanie programu poczty elektronicznej"
Wiadomość wysłana przez: Chris w Wrzesień 19, 2019, 19:46:35
Witam,
Po zastosowaniu sposobu Outlook64Bridge faktycznie działa ale tylko jednorazowo. Przy kolejnej próbie wysyłki maila z FV wraca nieszczęsny komunikat. Po jednej udanej próbie w rejestrze widzę że domyślny klient zmienia się z powrotem na "Microsoft Outlook". Miał ktoś taki problem?
Ja się zmienia to może odbierz uprawnienia do zmiany dla tego klucza...