Autor Wątek: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21  (Przeczytany 8104 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« dnia: Wrzesień 08, 2016, 00:30:14 »
Witam, dawno dawno temu kupiłem pudełko z SUBIEKT GT, miałem w tamtym czasie dwie kasy fiskalne Elzab Jota, najpierw skończyła się jedna, w lipcu 2016 druga - szukałem czegoś z kopią elektroniczną i obsługującego Subiekt'a - kupiłem Elzab Mini...
niestety nie mogłem się z nią połączać, mimo wgrania sterowników z płyty kupionej z kasą. Zassałem ze strony Inserta nowe sterowniki kas i tam już była mini, ale Subiekt okazał się zbyt "stary" (oczywiście sprzedawca kasy przy fiskalizacji walczył długo i namiętnie próbując wgrać towary z komputera do kasy i usilnie mnie namawiał na kupno aktualizacji chyba za 499 netto)... infolinia Insert jednak zasugerowała, aktualizacje pobrane z ich FTP, z 1,21 na 1,25 (z "ulepsz" w nazwie) i później co kilka wersji, aż dotrę do aktualnej... i tu problem i pytanie do tych którzy dotrwali do tego momentu:
mimo kilkudziesięciu prób uaktualnienia, za chiny ludowe to się nie udaje !!!
do wersji 1.24 idzie, a przy uaktualnianiu z 1.24 na 1.25 wywala błąd...
może muszę coś zmienić w bazie danych np. wywalić kody kreskowe (i tak ich nie używam) - serwisant fiskalizujący kasę przegrywał w końcu bazę towarów z kasy do kasy i właśnie miał z kodami problem.
już kombinuję na innym komputerze i mam ten sam problem. HELP !!!

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9211
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2016, 00:35:56 »
do wersji 1.24 idzie, a przy uaktualnianiu z 1.24 na 1.25 wywala błąd...

A to ma być takie utrudnienie?
Mamy sami sobie wykombinować jaki Ci "wywala" błąd?
Sławek, Zduńska Wola

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2016, 00:50:59 »
nie no oczywiście, że nie ma potrzeby dzwonić do wróża Macieja... nie wpadłem, że ktoś tu tkwi po nocy ciemnej. rano wrzucę plik txt, który się generuje, może to pomoże mi poprzez tych co wiedzą jak go odczytać.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17067
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2016, 08:31:31 »
Ciągle nie rozumiem dlaczego tyle osób szuka pomocy i słucha takich bzdur od osób, które nie mają pojęcia o programach Insertu lub nie zależy im na rozwiązaniu problemu ? Żadna z tych osób nie zaproponowała oczywistego i najprostszego rozwiązania, aby spytać kogoś ktoś się dobrze zna na programach Insertu.

To co powinieneś wiedzieć od wielu, wielu lat od momentu zakupu programu:
 - aktualizacja do najnowszej wersji jest darmowa i można ją wykonać w dowolnej chwili
 - abonament posiada dwie ceny, promocyjną przy regularnym przedłużaniu w cenie 175 zł netto i normalną przy przerwie dłuższej niż 30 dni w cenie 295 zł
 - aktualizację można i powinna się wykonać do najnowszej wersji bez instalacji wersji pośrednich
 - mechanik samochodowy, dentysta czy serwisant od kas fiskalnych z założenia nie zna się dobrze na serwisie programów Insertu, to zupełnie inna specjalizacja

Jak napisał Sławek istotne jest jedynie kilka linijek z błędem z logu konwersji. Napisz też na jakim systemie operacyjnym pracujesz, w jakiej wersji jest serwer SQL i czy Ci zależy na danych z programu.
Daniel, Białystok.

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2016, 13:30:25 »
1.aktualizowanie o kilka nr w górę zasugerowano mi na telefonicznym helpie insertu, twierdząc, iż aktualizowanie do wersji max potrwa kilka/kilkanaście godzin i jak się posypie to trzeba być cierpliwym i walczyć od nowa...
2.nie aktualizowałem, bo na jotach działało jak słońce, więc po co zmieniać coś co jest OK ?
3.plik txt w załączniku, system XP, wersja SQL - nie wiem gdzie sprawdzić, jeśli idzie o dane z programu, to tak naprawdę zależy mi na nazwie, ilości i cenach, oczywiście na fakturach i paragonach... innych rzeczy nie używałem, nie używam i nie będę używał.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9211
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2016, 13:46:47 »
Sądząc po błędach to baza ewidentnie do sprawdzenia, ale jak nie wiesz jak sprawdzić wersję serwera SQL to nawet nie będę Ci dawał podpowiedzi, bo tylko możesz sobie zaszkodzić.
Sławek, Zduńska Wola

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17067
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2016, 15:05:05 »
1.aktualizowanie o kilka nr w górę zasugerowano mi na telefonicznym helpie insertu, twierdząc, iż aktualizowanie do wersji max potrwa kilka/kilkanaście godzin i jak się posypie to trzeba być cierpliwym i walczyć od nowa...

Być może będziesz miał okazję się przekonać jakie bzdury Ci opowiadano i być może wyciągniesz z tego doświadczenia jakieś wnioski. Instalacja programu też zajmuje znaczącą ilość czasu, nowsze wersji instalują się dłużej niże starsze.

2.nie aktualizowałem, bo na jotach działało jak słońce, więc po co zmieniać coś co jest OK ?

Nic na siłę, ale trzeba się liczyć z tym, że program nie jest na całe życie i w końcu zajdzie potrzeba jego aktualizacji, gdybyś to robił regularnie, przynajmniej raz do roku to na problem ten trafiłbyś już dawno temu, na spokojnie go rozwiązał i dzisiaj miałbyś program gotowy do obsługi nowych kas, tak co masz - problem.

3.plik txt w załączniku, system XP, wersja SQL - nie wiem gdzie sprawdzić, jeśli idzie o dane z programu, to tak naprawdę zależy mi na nazwie, ilości i cenach, oczywiście na fakturach i paragonach... innych rzeczy nie używałem, nie używam i nie będę używał.

Skoro zależy Ci na dokumentach to pozostaje zrobić to co powinieneś dawno, dawno temu - skontaktować się z "dobrym" serwisantem.
Daniel, Białystok.

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2016, 17:22:01 »
zainstalowałem sobie subiekta z płyty którą kupiłem lata temu i zdearchiwizowałem ostatnią archiwizację, więc mam to samo co na komp. stacjonarnym z XP tylko na laptopie z "7" - i proces unowocześnienia plikami z ftp insertu działa dokładnie tak samo i kończy się w tym samum miejscu... jestem ciekaw co za magię w ręce ma "dobry" serwisant, że jego kliknięcia w klawisz myszki będą lepsze od moich... no chyba, że to zaktualizowania owego programu są potrzebne programy, pliki, sztuczki i kruczki których nie mam, nie znam !!! najlepiej wezwać "dobrego" który po nastu godzinach walki po 50pln/h powie, że mam za słaby komputer, za stary program, zbyt ciemno na zapleczu sklepu - a kasa już sprzedana, zafiskalizowana i teraz najprościej sprzedać wszystko nowe, bo przecież każdy klient to owca rodzaju męskiego tylko wszyscy zapominają, że jak ją zarżną to tylko raz, a strzyc można co rok!
czy można wysłać do INSERT'u moją zarchiwizowaną firmę do przerobienia ? zainstaluję nową wersję Subiekt'a i wpompuję swoją przerobioną bazę...

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2016, 17:31:40 »
Ano dobry serwisant ma wiedzę i doświadczenie, którego Ty nie masz. Komunikat wywalający konwersje jest cały czas taki sam, więć dobry serwisant sprawdzi co się dzieje w tym miejscu bazy i będzie wiedział jak to naprawić. Bo baza jest po prostu uszkodzona. A konwersja sprawdza poprawność bazy danych i dlatego dalej nie pójdzie.


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17067
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2016, 18:15:01 »
zainstalowałem sobie subiekta z płyty którą kupiłem lata temu i zdearchiwizowałem ostatnią archiwizację, więc mam to samo co na komp. stacjonarnym z XP tylko na laptopie z "7" - i proces unowocześnienia plikami z ftp insertu działa dokładnie tak samo i kończy się w tym samum miejscu...

Nie rozumiem dlaczego bezsensownie tracisz czas, ale to Twój czas i możesz go spędzać tak jak lubisz... Wyraźniej pisaliśmy, że problemu NIE stanowi komputer, ani system operacyjny tylko baza danych, więc po przeniesieniu bazy danych problem się przeniósł razem z nią, nie rozumiem dlaczego nie posłuchałeś.

jestem ciekaw co za magię w ręce ma "dobry" serwisant, że jego kliknięcia w klawisz myszki będą lepsze od moich...

Na prawdę trzeba próbować tłumaczyć Ci takie rzeczy ? To nie "magia" tylko po prostu "wiedza i doświadczenie" zdobywane latami, podobnie jak w wielu innych specjalizacjach.

no chyba, że to zaktualizowania owego programu są potrzebne programy, pliki, sztuczki i kruczki których nie mam, nie znam !!!

Nie, do aktualizacji nie są potrzebne sztuczki, jest jednak potrzebna minimalna wiedza do obsługi programu, w tym do dbania o dane programu, które znajdują się w bazie danych... Zapewne przez swoją niewiedzę uszkodziłeś sobie bazę danych i na własne życzenie masz teraz problemy... Oczywiście to tylko bardzo prawdopodobne przypuszczenie, a do 100% pewności konieczne jest sprawdzenie bazy danych.

najlepiej wezwać "dobrego" który po nastu godzinach walki po 50pln/h powie, że mam za słaby komputer, za stary program, zbyt ciemno na zapleczu sklepu - a kasa już sprzedana, zafiskalizowana i teraz najprościej sprzedać wszystko nowe, bo przecież każdy klient to owca rodzaju męskiego tylko wszyscy zapominają, że jak ją zarżną to tylko raz, a strzyc można co rok!

Nie mam pojęcia na jakim świecie żyjesz i o czym piszesz ? Dobry serwisant wycenia prace z góry, czyli dokładnie wiesz ile zapłacisz, przy większości prac rozliczenie następuje za rozwiązanie problemu, a nie za nieudolne próby. Dostawcę oprogramowania/sprzętu wybierasz Ty, a nie on Ciebie, więc za wszystkie
"strzyżenia" możesz mieć pretensje tylko do siebie. Współpracując z serwisantem od początku można w ogóle takich problemów uniknąć.

I jeszcze jedno - jak ktoś się ceni 50zł/h to omijaj go szerokim łukiem, naprawy baz danych zaczynają się zdecydowanie wyższych stawek, a podstawowe usługi serwisowe przy Subiekcie też kosztują więcej.

czy można wysłać do INSERT'u moją zarchiwizowaną firmę do przerobienia ? zainstaluję nową wersję Subiekt'a i wpompuję swoją przerobioną bazę...

Co to niby znaczy "przerobić" ?

Przeanalizować i ewentualnie naprawić bazę danych można spróbować w ramach dodatkowej usługi teleKonsultanta: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/pomoc_techniczna/podstawowa_pomoc.html. Zapomniałem o tym wspomnieć, gdyż InsERT wymaga przesłania bazy danych, a więc przerwy w pracy na co większość klientów nie może sobie pozwolić i z tego nie korzysta.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 08, 2016, 19:13:44 »


najlepiej wezwać "dobrego" który po nastu godzinach walki po 50pln/h powie, że mam za słaby komputer, za stary program, zbyt ciemno na zapleczu sklepu - a kasa już sprzedana, zafiskalizowana i teraz najprościej sprzedać wszystko nowe, bo przecież każdy klient to owca rodzaju męskiego tylko wszyscy zapominają, że jak ją zarżną to tylko raz, a strzyc można co rok!
Oczywiście masz rację.
Rozsądniej jest nie dać się strzyc żadnemu serwisantów tylko, tak jak to robisz Ty, spędzać godziny na robieniu tego na czym się totalnie nie znasz i na koniec zostać z niedziałającym programem  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2016, 01:44:03 »
nie kumam, czemu tak na mnie naskoczyliście ? tak się złożyło, że bez problemu umiem wrócić do wersji działającej, bez stresu też mógłbym wrócić do pracy z kasą Jota - właściwie, to Mini jest na rocznej gwarancji i  skoro mówiłem, przy kupnie, iż jednym z kryteriów wyboru kasy jest współpraca z Insertem, to w zasadzie sprzedawca może teraz na rzęsach skikać dookoła kasy aż mi to udowodni... ale nie uśmiecha mi się teraz kupno nowej kasy ani siedzenie i pilnowanie sprzedawcy kasy Mini, a skoro nikt nie potrafi podpowiedzieć w czym tkwi błąd to czemu mi próbujecie udowodnić, że sam sobie nie poradzę (nie chwaląc się mam wyższe informatyczne - systemy i sieci) - co prawda nigdy nie walczyłem z bazami SQL, ale skoro "geniusze" wiedzą tylko gdzie jest błąd w moich działaniach, to muszę sam znaleźć błąd w działaniu Subiekta... pozdrawiam i dziękuję tym co chcieli pomóc i tym co nie umieli ale poklikali.

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 302
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 09, 2016, 03:02:30 »
Tutejsi "geniusze" jak ich nazwałeś z tego właśnie żyją i obserwując ich działania przez lata wiem, że znają się na rzeczy. Natomiast chwaląc się "wyższym" pokazałeś jedynie, że nie odróżniasz malarza pokojowego od malarza artysty i sądzisz, że każdy może wykonać tą samą robotę. Specjaliści bywają szorstcy w obsłudze, ale to Ty masz problem i wiedz, że nikt nie będzie Ci na siłę pomagał. Wystarczyło użyć tylko trochę innego tonu w trakcie rozmowy, a tak mogę jedynie życzyć powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2016, 03:19:29 wysłana przez pir »

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9211
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2016, 08:59:18 »
tak się złożyło, że bez problemu umiem wrócić do wersji działającej, bez stresu też mógłbym wrócić do pracy z kasą Jota -
Do której? Do tej przed konwersją? Nie zmienia to faktu, że najprawdopodobniej z tą bazą nie jest OK. Jeżeli okazałoby się, że jest uszkodzona to tyko kwestia czasu kiedy problem powróci.

właściwie, to Mini jest na rocznej gwarancji i  skoro mówiłem, przy kupnie, iż jednym z kryteriów wyboru kasy jest współpraca z Insertem, to w zasadzie sprzedawca może teraz na rzęsach skikać dookoła kasy aż mi to udowodni...
Na miejscu sprzedawcy założyłbym nowy podmiot i na tym nowym podmiocie pokazałbym czy działa, czy nie.

a skoro nikt nie potrafi podpowiedzieć w czym tkwi błąd
Najbardziej prawdopodobny błąd miałeś wskazany

to czemu mi próbujecie udowodnić, że sam sobie nie poradzę (nie chwaląc się mam wyższe informatyczne - systemy i sieci)
A nie zamierzam oceniać Twoich umiejętności bo ich nie znam.Opieram się tylko na Twoich wypowiedziach, a wyglądały one jak typowego użytkownika. Skoro nie wiesz jak sprawdzić tak podstawową rzecz jak wersja SQL serwera, a w tym celu wystarczy przejrzeć zainstalowane programy (nie wspomnę już o tym, że wpisując w google "wersja SQL Serwer" mam jak na tacy i proste i bardziej zaawansowane sposoby sprawdzenia wersji) to dlaczego mam sądzić, że sobie prawidłowo poradzisz z naprawą bazy danych?

- co prawda nigdy nie walczyłem z bazami SQL
wężykiem, wężykiem...

Ja za większe sieci też się nie zabieram, bo moim zdaniem się na tym nie znam (mimo tego,że zaliczenie dostałem).

Wystarczyło użyć tylko trochę innego tonu w trakcie rozmowy, a tak mogę jedynie życzyć powodzenia.
Zgadzam się z powyższym i dołączam się do życzeń. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2016, 10:09:37 wysłana przez birds22 »
Sławek, Zduńska Wola

Offline Paweł G

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: gt 1,22
Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2016, 10:08:37 »
a co w tonie moich wypowiedzi jest nie tak ? to, że na forum spytałem, czy ktoś wie co i jak z takim problemem zrobić ? jeszcze raz: wszystko u mnie działa od lat, dopiero po kupnie nowej kasy, okazało się, iż moja nie wynikająca z pazerności niechęć do aktualizowania czegoś co działa teraz chce sobie odbić z nawiązką lata stracone... skoro aktualnie wszystko działa, to naiwnie myślałem, iż są tacy którzy wiedzą jaka jest różnica między strukturą baz wersji 1.21-1.24 a wersją 1.25, i podpowiedzą coś w stylu : wykasuj w każdym towarze pozycję np. kod kreskowy (bo na wielu pozycjach jest ten sam + 4 moje znaki) albo rozbij grupy i będzie OK. 

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: aktualizacja Subiekt'a GT 1.21
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2016, 10:08:37 »